قلع و قمع مدیران شرکت های تابعه سایپا به دست مدیرعامل جدید

میرعامل جدید گروه خودروسازی سایپا پس از تغییر در سیاست گذاران خودرویی وزارت صمت، در آخرین روز کاری سال جاری دست به اعمال تغییرات گسترده در زیرمجموعه‌های این گروه خودروسازی زد اما اینکه این تغییرات تاثیر مثبتی در سایپا خواهد داشت را باید صبر کنیم و در سال جدید ببینیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، جواد توسلی مهر در حالی جای تیموری را در سایپا گرفت که به دلیل سوءمدیریت‌های وی، سایپا با مشکلات عدیده‌ای در تامین و تولید مواجه شده بود. تغییراتی نظیر حذف سازه‌گستر که تیموری انجام داد تا بهره‌وری را افزایش دهد اما در عمل به تولید آسیب زد و در نهایت به اخراج وی نیز انجامید.

در اواخر سال جاری توسلی مهر که کارنامه مناسبی در ایران خودرو دیزل از خود به جای گذاشته بود، سکان هدایت سایپا را در دست گرفت. مدیرعامل سابق ایران خودرو دیزل بر اساس اسناد اطلاعات سایت کدال نه تنها توانست ایران خودرو دیزل را احیا کند بلکه به واسطه افزایش تولید دست به افزایش نیروی کار در این شرکت نیز زد.

هر چند توسلی مهر حمایت زیادی از جانب برخی نمایندگان مجلس نظیر تالارپشتی داشت اما واقعیت این است که در ایران خودرو دیزل توانست کارنامه مناسب و رزومه پرباری برای خود بسازد.

احتمالا دلیل نقل مکان وی از ایران خودرو دیزل به سایپا نیز همان کارنامه و حمایت افرادی مانند اکبر تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی است.

موضوعی که در این نقل و انتقال و پس از اتفاقات اخیر در وزارت صمت و گروه خودروسازی سایپا جلب توجه می‌کند این است که توسلی مهر احتمالا شرط و شروطی مبنی بر اعمال تغییرات گسترده در زیرمجموعه‌های سایپا داشته و موفق شده است مجوز این تغییرات عمده را از وزیر دریافت کند.

جواد توسلی مهر مدیرعامل سایپا روز گذشته دست به تغییرات گسترده در زیرمجموعه‌های گروه سایپا زد تا جایی که حتی مدیرعامل باشگاه فرهنگی و ورزشی سایپا را نیز تغییر داد.

عبدالله سلطانی مدیرعامل پارس خودرو، مجید آقایی مدیرعامل زامیاد، مهدی صادقی مدیرعامل سایپاکاشان، محمدعلی حیاتی مدیرعامل سازه گستر، اردلان حسینی مدیرعامل سایپایدک، علی میرزایی مدیرعامل سرمایه گذاری رنا و محمد محمدی مدیرعامل جدید باشگاه ورزشی سایپا، افرادی بودند که از سوی توسلی مهر حکم مدیریتی دریافت کردند.

این تغییرات پس از این اتفاق افتاد که احمد آقایی جانشین منوچهر منطقی شد و حکم سرپرستی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت را دریافت کرد.

امیدواریم که این تغییرات به مثابه تغییرات اتوبوسی در دولت‌های مختلف نباشد و افرادی که به کار گماشته شدند برنامه‌هایی برای افزایش تولید و رهانیدن خودروسازی سایپا از رخوت کنونی داشته باشند و گرنه صرف جابه‌جایی افراد نمی‌تواند عامل احیای صنعت خودرو باشد.

امسال، سال نظارت بر خودروسازی سایپا خواهد بود تا نتایج این تغییر دسته جمعی در یکی از دو خودروسازی بزرگ کشور را ببینیم.

کد خبر 144873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha