چانگان UNI-T در چند تیپ وارد بازار می‌شود؟ + مشخصات فنی چانگان UNI-T

چانگان UNI-T در آستانه ورود به بازار خودرو و عرضه در بورس کالا است اما چانگان UNI-T در چه تیپ‌هایی قرار است راهی بازار خودرو شود؟ پاسخ این سوال را در ادامه خواهیم داد.

/خبرنگار: فرشید آصفی/ به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، چانگان UNI-T نخستین خودروی وارداتی سایپا پس از اعطای مجوز واردات به شرکت‌های خودروسازی است که در هفته جاری در بورس کالا عرضه می‌شود.

سایپا در اواخر هفته‌ای که گذشت برنامه‌ای برای معرفی این خودرو ویژه خبرنگاران حوزه خودرو برگزار کرد.

 

چانگان UNI-T را در 100 فریم ببینید



در این برنامه دو دستگاه خودروی چانگان UNI-T برای تصویربرداری موجود بود که به نظر می‌آمد نسخه پایه و استاندارد این خودرو باشد.

چانگان UNI-T موجود هر چند در بحث آپشن از بسیاری رقبای خود برتر بود اما همچنان کمبودهایی در این خودرو به چشم می‌آمد.

 

چانگان یونی تی



نبود شارژر وایرلس، درب صندوق عقب دستی، صندلی سمت راست با تنظیم دستی و ... برخی از کمبودهای چانگان UNI-T سایپا بود.

 

چانگان یونی تی



بر اساس اطلاعات خبرنگار پرشین خودرو، قرار است چانگان UNI-T در دو تیپ از سوی سایپا به بازار عرضه شود.

 

چانگان یونی تی



تیپ نخست نسخه استاندارد موجود است و تیپ دیگر نسخه فول آپشن چانگان UNI-T خواهد بود که به زودی از سوی سایپا معرفی خواهد شد.
 

مشخصات فنی چانگان UNI-T

چانگان UNI-T در کل با دو پیشرانه تولید و عرضه شده است. اولین نسخه از این خودروی کراس اوور به یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز شده که این پیشرانه توانایی تولید 177 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور را داراست. این پیشرانه در ترکیب با یک جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه تر محور جلوی خودرو را به حرکت در می‌آورد. یکی دیگر از نکات مثبت این خودرو استفاده از جعبه دنده دوکلاچه تر بوده که ضعف‌های داغ کردن و نگهداری جعبه دنده‌های دوکلاچه خشک را ندارد.

همچنین مصرف سوخت ترکیبی این نسخه حدود 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

چانگان UNI-T از نظر ایمنی خودرویی کاملا قابل اطمینان بوده که توانسته در تست تصادف NCAP چین در سال ۲۰۲۱ پنج ستاره ایمنی را کسب کند.


امکانات چانگان UNI-T

چانگان UNI-T به امکاناتی نظیر 6 ایربگ، سیستم ترمز ABS و ESP و ESC، ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار خروج از خط، سقف شیشه‌ای، کروز کنترل تطبیقی، فرمان برقی حساس به سرعت، صندلی تمام برقی راننده، سردکن و گرم‌کن صندلی‌های جلو، دوربین 360 درجه، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور نور و باران، کول باکس، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، دریچه تهویه برای سرنشینان عقب، رانندگی نیمه خودران، صندلی‌های چرمی، استارت و ورود بدون کلید و چراغ‌های مخصوص روز مجهز شده است که نشان می‌دهد در این بخش نیز رقیبی سرسخت برای دیگر خودروهای هم رده‌اش در بازار ایران است.

کد خبر 140366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha