چانگان CS35 پلاس چه مشخصاتی دارد؟ + معرفی چانگان CS35 پلاس

چندی پیش پس از چراغ سبز وزارت صمت برای واردات خودرو، سایپا اعلام کرد که قرار است چانگان CS35 پلاس را به عنوان اولین خودروی وارداتی به زودی به فروش رساند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، چانگان یکی از شرکت‌های مطرح خودروسازی کشور چین است که سالیان سال حضور فعالی در بازار خودرو داشته است. این شرکت خوش سابقه کار خود را از سال 1862 میلادی با تولید ادوات جنگی آغاز کرد و پس از آن به سوی خودروسازی آمد. ابتدا چانگان به مونتاژ محصولات شرکت‌های مطرحی چون فورد و مزدا پرداخت و پس از آن خود به صورت مستقل محصولات متنوعی را تولید کرد.

حضور این کمپانی چینی در ایران به دهه 90 شمسی بازمی‌گردد. شرکت سایپا در ایران محصولات چانگان را عرصه می‌کرد. ابتدا خودروی سدان ایدو در دو نسخه دستی و اتوماتیک به بازار عرضه شد. پس از آن سایپا تصمیم گرفت کراس اوور CS35 ابتدا به صورت وارداتی به ایران عرضه کند. با استقبال زیادی که از آن خودرو شد سایپا اقدام به مونتاژ نسخه اتوماتیک آن در سایت کاشان کرد. همین اقدام سبب شد تا قیمت چانگان CS35 در بازار کاهش چشمگیری پیدا کند و با افزایش فروش روبرو شود.

پس از چند سال از حضور CS35 سایپا قصد داشت نسخه جدید آنرا به جاده‌های ایران بیاورد که به یکباره تحریم‌ها سبب شد تا پای نسل جدید این خودروی جذاب به جاده‌های ایران باز نشود. اما در سال ۱۴۰۰ بود که تصاویری از ورود دو خودروی جدید چانگان زمزمه‌ها را جهت ورود مجدد این شرکت بیشتر کرد. CS35 پلاس و UNI-T دو خودرویی بودند که به شرکت سایپا آمدند تا برخی تست‌های فنی را پشت سر گذارند. سرانجام در سال ۱۴۰۱ با قطعی شدن واردات خودرو مدیرعامل سایپا اعلام کرد که جدید ترین نسل CS35 قرار است توسط این شرکت در ایران به فروش رسد.

چانگان CS35 یک خودروی کراس اوور کامپکت یا جمع و جور شهری است که برای اولین بار در سال 2012 در چین معرفی شد که در اصل اولین خودروی کراس اوور چانگان بود. تولید این خودروی کراس اوور تا سال 2018 ادامه داشت تا اینکه چانگان نسل دوم آن را تحت عنوان چانگان CS35 پلاس رونمایی کرد. سرانجام چانگان در سال 2021 این خودروی جذاب خود را زیر تیغ جراحی برد و فیس لیفت آن را به بازار عرضه کرد. حال پس از چند سال از نبود نسخه‌های جدید این خودرو قرار است سایپا مدل 2023 چانگان CS35 پلاس را در ایران از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو وارداتی به فروش رساند.

مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس

قلب تپنده جدیدترین نسخه CS35 پلاس از نوع 4 سیلندر 1.4 لیتری توربوشارژ TDGI است که می‌تواند حداکثر 158 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این قدرت از طریق یک جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه تر به چرخ‌های جلو خودرو منتقل می‌شود.

چانگان

یکی از نکات مثبت این خودرو در بخش فنی استفاده از جعبه دنده دوکلاچه خصوصا از نوع تر است. چرا که بیشتر رقبای این خودرو از جعبه دنده اتوماتیک CVT استفاده می‌کنند. البته این خودرو یک نسخه 1.6 لیتری تنفس طبیعی با گیربکس CVT نیز دارد اما بعید به نظر می‌رسد این نسخه به ایران عرضه شود. همچنین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو حدود 6.3 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است. سیستم تعلیق این خودروی کراس اوور نیز در چرخ‌های جلو از نوع مک فرسون و در چرخ‌های عقب از نوع H است.

طراحی ظاهری چانگان CS35 پلاس

در بخش طراحی ظاهری تفاوت‌های بسیاری میان این خودرو با نسل قبلی خود وجود دارد. خوشبختانه چانگان به طراحی محصولات خود اهمیت زیادی داده و اکنون طراحان چانگان صاحب سبک شده‌اند. با نگاهی به چانگان CS35 پلاس در می‌یابیم که طراحان چانگان سعی کرده‌اند از ترند روز طراحی دنیا استفاده کرده و با سبک طراحی خود ظاهری جذاب را رقم بزنند و اتفاقا موفق بوده‌اند.

چانگان

نمای جلوی CS35 پلاس ظاهری اسپرت و خشن داشته که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. چراغ‌های مخصوص روز خودرو به همراه راهنماهای آن به سبک خودروهای جدید جدا از چراغ‌های اصلی و داخل یک قسمت نواری شکل قرار دارند که به یکدیگر متصل شده‌اند. جلوپنجره خودرو ظاهری بزرگ و مشبک داشته که تا روی سپر کشیده شده و درون خود نشان چانگان را جای داده است. چراغ‌های اصلی با مه‌شکن‌های خودرو یکی شده و در گوشه‌های سپر قرار گرفته‌اند. نکته مثبت دیگری که نه تنها در این بخش بلکه در تمامی قسمت‌های خودرو وجود دارد استفاده از خطوط قرمز رنگ است که ظاهر خودرو را اسپرتر کرده است. 

نمای جانبی CS35 پلاس را شاید بتوان ساده‌ترین قسمت خودرو دانست اما با این حال خسته کننده نیست و طراحی قابل قبولی دارد. گلگیرها کمی بیرون زده از بدنه طراحی شده و حس عضلانی بودن را به بیننده القا می‌کند. همچنین بر روی رکاب خودرو یک خط قرمز رنگ قرار گرفته و رینگ‌های خودرو هم طراحی قابل قبولی دارند. البته بر روی ستون C یک قسمت مشکی رنگ وجود دارد که لچکی شیشه درب عقب را به شیشه عقب متصل کرده و نشان چانگان را درون خود دارد که این مورد از نسل قبلی به این خودرو منتقل شده است. 

چانگان

نمای عقب CS35پلاس نیز بر اساس ترند روز دنیا طراحی شده که در آن چراغ‌های اصلی با استفاده از یک نوار LED به یکدیگر متصل شده‌اند. زاویه شیشه عقب چندان زیاد نیست و دید قابل قبولی را به راننده می‌دهد. سپر عقب نیز طراحی نسبتا ساده و زیبایی دارد اما نکته مثبت بزرگ آن استفاده از دو خروجی واقعی اگزوز در دو طرف آن می‌باشد.

چانگان

کابین چانگان CS35 پلاس

چانگان در قسمت طراحی کابین این خودرو سعی کرده تا مانند نمای بیرونی حس اسپرت بودن و مدرنیته را به مالک القا کند. طراحان چانگان در تلاش بوده‌اند تا این خودروی کراس اوور از بروزترین متد طراحی دنیا بهره مند شود که موفق هم بوده‌اند. تریم کابین به صورت دو رنگ مشکی و قرمز بوده که کاملا هماهنگ با قطعات قرمز رنگ نمای بیرونی است.  به سبک خودروهای روز بازار دنیا صفحه نمایش سیستم مالتی مدیا با صفحه کیلومتر شمار دیجیتال یکپارچه شده است. در بخش میانی داشبورد دریچه های سیستم تهویه مطبوع قرار گرفته و پس از انها چند کلید با ظاهر پیانویی برای برخی از امکانات خودرو در نظر گرفته شده، فرمان ظاهر اسپرتی دارد و به صورت D کات طراحی شده و غربیلک نیز به صورت 3 شاخه به همراه کلیدهای کنترلی کروز کنترل و سیستم مولتی مدیا طراحی شده است.

چانگان

کابین چانگان CS35 پلاس به سبب طراحی مکعبی شکلش با اینکه یک خودروی کراس اوور جمع و جور است اما فضای جادار و قابل قبولی دارد. سرنشینان خودرو خصوصا در ردیف دوم به هیچ عنوان با کمبود جا مواجه نخواهند بود. از این رو می‌توان این خودرو را مانند نسل قبلی خودرویی مناسب خانواده‌ها دانست. همچنین فضای صندوق نیز کاملا مناسب است.

امکانات چانگان CS35 پلاس

تاکنون اطلاعاتی مبنی بر اینکه CS35 پلاس با چه امکاناتی عرضه می‌شود منتشر نشده اما انتظار می‌رود سایپا نسخه فول این خودرو را برای عرضه به بازار ایران در نظر گرفته باشد.

چانگان

فول ترین نسخه این خودرو به امکاناتی نظیر ترمز پارک برقی، فرمان کمکی برقی، رینگ های ۱۸ اینچی، آینه های کناری تاشو برقی مجهز به گرمکن، قابلیت سفارش بدنه دو رنگ، صندلی دو حالته برقی راننده، صفحه نمایش لمسی مرکزی، کلاستر دیجیتال، تهویه اتوماتیک، دریچه تهویه عقب، سقف پانورامیک، کروز کنترل تطبیق پذیر، شارژر وایرلس، درِ صندوق برقی، ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی، دوربین عقب، رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، استارت دکمه ای، سامانه پایش فشار باد تایرها، هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری هوشمند مجهز شده است.

قیمت و زمان عرضه چانگان CS35 پلاس

سایپا اعلام کرده که چانگان CS35 پلاس اولین خودروی وارداتی این شرکت خواهد بود که به فروش می‌رسد با این وجود هنوز قیمت دقیق این محصول را اعلام نکرده اما با توجه به شرایط بازار قطعا CS35 پلاس قیمت پایینی نخواهد داشت و حتی ممکن است از دیگر رقبایش مانند هایما S5، جک S4 و ام وی ام X22 پرو قیمت بالاتری داشته باشد. 

کد خبر 141993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha