چانگان CS55 پلاس؛ معرفی و بررسی جدیدترین محصول وارداتی سایپا

با چراغ سبز وزارت صمت و صادر شدن مجوز واردات سایپا جزو اولین شرکت‌ها برای ثبت درخواست واردات بود. این شرکت که همکاری موفقیت آمیزی با چانگان داشت قرار است به عنوان اولین قدم خود برای واردات خودرو سه محصول جدید چانگان یعنی UNI-K و CS35 پلاس و CS55 پلاس را به ایران عرضه کند. در این مطلب قصد داریم خودروی CS55 پلاس را معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، چانگان یکی از شرکت‌های مطرح خودروسازی در چین است که در تعداد زیادی از کشورهای سراسر دنیا توانسته محصولات خود را صادر کند. چانگان فعالیت خود را از سال 1862 با تولید جنگ افزارهای مختلف آغاز کرد و پس از آن به سوی خودروسازی قدم برداشت. این شرکت چینی جزو چهار شرکت پیشرو و خودروساز برتر چین بوده که در زمینه تولید خودروهای سواری، خانواده ون‌ها و کامیون‌های سبک فعالیت می‌کند. 

این شرکت خودروسازی بزرگ فعالیت خود را در زمینه خودرو با مونتاژ محصولات شرکت‌های بزرگ دنیا از جمله مزدا و فورد ادامه داد تا سرانجام محصولاتش را به بازار چین و دیگر بازارهای جهانی معرفی و عرضه کرد. سابقه حضور چانگان در ایران به دهه 90 شمسی بازمی‌گردد. این خودروساز معتبر با خودروی سدان اقتصادی خود یعنی ایدو توسط سایپا وارد ایران شد. چانگان ایدو در دو نسخه دنده دستی و اتوماتیک به صورت وارداتی به بازار ایران عرضه شد تا مردم با چانگان آشنا شوند.

سرانجام در سال 1395 سایپا اقدام به وارد کردن یک خودروی کراس اوور از شرکت چانگان کرد که CS35 نام داشت. در آن زمان بازار کراس اوورهای کامپکت شهری اعضای زیادی نداشت و CS35 توانست خیلی زود جای خود را در بازار خودروی ایران باز کرده و طرفداران زیادی پیدا کند. سایپا ابتدا این خودرو را به صورت وارداتی عرضه می‌کرد و سرانجام یک سال پس از عرضه به صورت وارداتی با استقبالی که مردم از این خودروی خوش ساخت کردند تصمیم به مونتاژ آن تنها در نسخه اتوماتیک در سایت کاشان گرفت. همین مورد موجب شد تا قیمت CS35 با کاهش محسوسی مواجه شده و استقبال از آن بیشتر شود.

چانگان
چانگان cs35

پس از چند سال از تولید چانگان CS35 و موفقیت‌های آن در ایران سایپا تصمیم گرفت این داستان خوش خود با چانگان را ادامه داده و مدل بالاتر CS35 یعنی چانگان CS75 را به بازار ایران بیاورد و سهم فروش خود را افزایش دهد.

چانگان
چانگان cs75 سایپا در نمایشگاه خودرو

حتی این خودرو را در نمایشگاه خودروی اصفهان به نمایش عموم نیز درآورد اما تحریم‌های آمریکا موجب شد تا پای این خودرو به جاده‌های پر پیچ و خم ایران باز نشده و همچنین تولید CS35 نیز پایان یابد. سرانجام با آزاد شدن واردات خودرو سایپا مجددا به سراغ شریک تجاری چینی خود یعنی چانگان رفت و سه محصول را برای بازار متنوع ایران در نظر گرفت.

چانگان UNI-T، چانگان CS35 پلاس و چانگان CS55 پلاس خودروهایی بودند که مدیرعامل سایپا خبر از واردات و فروش آنها در بورس کالا را داد.

در ادامه قصد داریم تا این کراس اوور جذاب چانگان را معرفی نماییم.

درباره چانگان CS55 پلاس

چانگان CS55 پلاس یک خودروی کراس اوور کامپکت شهری است که نسبت به برادر کوچکتر خود یعنی CS35 پلاس ابعاد بزرگتری دارد. CS55 برای اولین بار در سال 2017 در نمایشگاه خودروی شانگهای معرفی و به نمایش عموم درآمد. از همان ابتدای عرضه این خودرو، استقبال زیادی از آن در بازارهای هدف چانگان شد و فروش خوبی را تجربه کرد. پس از یک سال از عرصه این محصول چانگان تصمیم گرفت این خودروی خوش فروش خود را در برخی بخش‌ها ارتقا داده و نسخه فیس لیفت آن را معرفی کند. 

فروش مدل جدید CS55 تا سال 2021 ادامه داشت تا اینکه مجددا چانگان آن‌را زیر تیغ جراحی برد و تغییرات بیشتری را بر روی آن اعمال کرد و تحت عنوان CS55 پلاس آن‌را رونمایی و عرضه کرد. نسخه‌ای که قرار است توسط سایپا در ایران عرضه شود جدیدترین مدل این خودرو بوده و احتمال بالایی دارد تا در ایران نیز به موفقیت قابل قبولی دست پیدا کند.

بررسی طراحی ظاهری چانگان CS55 پلاس

از نطر طراحی، CS55 پلاس ظاهری پخته و مدرن دارد و مانند برادر جدید خود یعنی UNI-T سبک جدید طراحی‌های چانگان را داراست. در نمای جلو چراغ‌های اصلی فرم کشیده و تند و تیزی دارند که خوشبختانه از تکنولوژی LED نیز بهره می‌برند. جلوپنجره کاملا بزرگ و یکپارچه طراحی شده که از دو طرف به چراغ‌های جلو ختم می‌شود و در ترکیب با چراغ‌های اصلی ظاهری جسورانه را برای این خودرو به ارمغان آورده‌ است. بر روی سپر جلو قسمت‌های بزرگ مشکی رنگ به صورت مشبک طراحی شده که به همراه خطوط قرمز رنگ به کار رفته در آنها جذابیت بصری این نما را افزایش داده‌اند. 

چانگان

در نمای جانبی برخلاف جلوی خودرو از خطوط تند و تیز زیادی استفاده نشده و شاهد یک طراحی سیال و البته هماهنگ با دیگر بخش‌های خودرو هستیم. بر روی رکاب خودرو یک خط قرمز طراحی شده و همچنین گلگیرها نیز کمی برآمده طراحی شده تا خودرو ظاهری عضلانی داشته باشد. رینگ‌ها نیز طراحی بزرگ و جذابی داشته که با نمای کلی خودرو هماهنگ هستند.

چانگان

به بخش عقب می‌رسیم. جایی که مانند دیگر قسمت‌های خودرو ظاهری بروز و جذاب دارد. چراغ‌های اصلی این بخش ظاهری مدرن و نسبتا کشیده دارند که تا وسط درب صندوق کشیده شده و میان آنها نشان چانگان قرار دارد. شیشه عقب با زاویه نسبتا زیادی طراحی شده و این زاویه تا بالای درب صندوق و سرانجام به صورت عمودی تا انتها کشیده شده تا حس کراس اوورهای فول سایز را به بیننده القا کند.

چانگان

نکته مثبت بعدی مربوط به ظاهر بال عقب و چراغ سوم ترمز است که به صورت دو خط عمودی موازی طراحی شده و اسپویلر را به دو قسمت تقسیم کرده است. بر روی سپر نیز چراغ تکی مه‌شکن به همراه دو قسمت کرومی شبیه به خروجی اگزوز و یک دیفیوزر جذاب قرار گرفته است. در مجموع طراحی CS55 پلاس بسیار مدرن و جسورانه است که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب خواهد کرد. طراحی این خودرو نه مانند دیگر برادرش یعنی UNI-T فضایی بوده و نه ظاهر ساده‌ای دارد. همین امر سبب شده تا طیف گسترده‌تری سراغ این کراس اوور خوش رخ بروند.

بررسی طراحی کابین چانگان CS55 پلاس

ظاهر چانگان CS55 پلاس انتظارها را از این خودرو در بخش طراحی بالا برده و کابین این خودرو نیز این انتظار مخاطب را پاسخ می‌دهد. درون کابین چانگان CS55 پلاس با یک ظاهر استثنائی و جذاب روبرو هستیم که برخی بخش‌های داشبورد آن به سبک کابین محصولات پژو که برگرفته از کابین هواپیماست طراحی شده که نکته‌ای بسیار مثبت است. صفحه کلاستر یا کیلومتر شمار از حالت معمولی عقب‌تر بوده و همچنین فرمان خودرو هم در قسمت بالا و پایین به صورت کات خورده طراحی شده که حس متفاوت و جذابی را به راننده القا می‌کند. 

چانگان

همچنین صفحه نمایش سیستم مالتی مدیا به صورت بیرون زده از داشبورد طراحی شده و اندازه بزرگی نیز دارد. در زیر آن نیز به ترتیب خروجی هوای تهویه مطبوع و کلیدهای کنترلی آن تعبیه شده‌اند. استفاده از خطوط قرمز رنگ درون کابین هماهنگی بخش داخلی و خارجی را بیشتر کرده و زیبایی بیشتری را به کابین خودرو بخشیده است.

چانگان

فضای اتاق و ارگونومی قابل قبول نکات مثبت دیگر این خودرو محسوب می‌شوند. به سبب فاصله محوری مناسب فضای اتاق خصوصا در ردیف عقب متناسب با ابعاد خودرو بوده و از این رو می‌توان این خودرو را یک گزینه قابل قبول برای خانواده‌ها دانست.

بررسی مشخصات فنی چانگان CS55 پلاس

خودروی CS55 پلاس یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو مجهز به فناوری GDi داشته که این پیشرانه توانایی تولید 185 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور را داراست.

چانگان

قدرت پیشرانه چانگان cs55 پلاس از طریق یک جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه تر به محور جلو منتقل شده و همچنین قلب تپنده این کراس اوور نیز به فناوری blue core چانگان تجهیز شده که آلایندگی کمتر و بازدهی بهتری دارد. سیستم تعلیق چرخ های جلوی CS55 پلاس از نوع مک فرسون بوده و چرخ‌های عقب نیز از نوع مولتی لینک می‌باشد.

امکانات رفاهی و ایمنی چانگان CS55 پلاس

از نظر امکانات رفاهی و ایمنی نماینده چانگان در سه تیپ قابل سفارش گذاری است که با توجه به سیاست‌های سایپا به احتمال زیاد نسخه فول آپشن آن توسط این شرکت در ایران به فروش خواهد رسید.

نسخه فول چانگان CS55 پلاس امکانات جذابی مانند سنسور نور و باران، سقف پانورامیک، صندلی برقی ۶ حالته راننده، صندلی ۴ حالته برقی شاگرد، صفحه نمایش لمسی ۱۰ اینچی مولتی مدیا، سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم پاکسازی PM 0.1 و یونیزاسیون، سیستم صوتی پایونیر، اتصال اپل کارپلی، شارژر وایرلس، دوربین ثبت وقایع، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم فرمان صوتی، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی، سیستم ضد واژگونی، سنسور پارک عقب، ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، قابلیت استارت با ریموت، کروز کنترل تطبیق پذیر، رادار خطی، هشدار برخورد از جلو و سیستم ترمز اضطراری را داراست.

قیمت و عرضه چانگان CS55 پلاس

هنوز به صورت رسمی اعلام نشده کدام تیپ این خودروی کراس اوور و با چه قیمتی توسط سایپا به فروش خواهد رسید اما همانطور که اشاره شد این امکان وجود دارد که در صورت عرضه با تیراژ بالا، سایپا نسخه فول این خودرو را به بازار ایران عرضه کرده و قیمتی رقابتی را نسبت به سایر رقبا برای آن برگزیند. همچنین این شرکت اعلام نکرده که چه زمانی قرار است CS55 پلاس به فروش برسد اما با توجه به برنامه‌های سایپا احتمال دارد که این خودرو اواخر سال ۱۴۰۱ یا اوایل سال ۱۴۰۲ وارد بازار شده و به دست مشتریان خود برسد.

کد خبر 141973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha