خودرو 45 امن ترین بستر فروش آنلاین خودرو در ایران

چشم انداز خودرو 45 برای افزایش شعب در سال 1402
کد خبر 141729
۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
خودرو 45 امن ترین بستر فروش آنلاین خودرو در ایران

خرید یک خودروی ایمن و مناسب، این روزها به دغدغه بخش زیادی از خانواده‌های ایرانی تبدیل شده است و در بازاری که حجم کلاه برداری از آن به ارقام بی سابقه ای افزایش یافته است بی شک خرید و فروش خودروهای دست دوم می تواند از پیچیده ترین معاملات و چالش های خانواده ها باشد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، با افزایش مشکلات اقتصادی و کاهش تمکن مالی خانواده ها برای خرید خودروی صفر، تمایل به خرید خودروهای کارکرده و دست دوم افزایش زیادی یافته است اما در این میان خرید خودرو دست دوم مطمئن و مناسب چالش‌های زیادی دارد که در صورت عدم آگاهی و شناخت کامل، ممکن است هر دو طرف معامله را دچار ضرر و زیان زیادی کند. به همین منظور، وجود پلتفرم های آنلاین خرید و فروش خودروی کارکرده یکی از نیازهای امروز جامعه است که می تواند در خرید آسان و سریع و مطمئن کمک زیادی به متقاضیان این بازار نماید.

در سالهای اخیر استارتاپ‌های مختلفی وارد بازار خرید و فروش آنلاین خودرو شده‌اند و با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا، معامله‌ای آسان‌تر را برای خریداران و فروشندگان خودرو فراهم می‌کنند؛ اما آنچه امروز برای ما مهم است، ایجاد تجربه معاله ‌امن برای مشتریان است.

در این میان خودرو 45  از نخستین استارت آپ های دانش بنیان خرید و فروش خودرو دست دوم در بازار ایران است که با گذشت بیش از 4 سال فعالیت، با ارائه خدمات ایمن، آسان به مشتریان، سرعت و رشد خیره کننده ای را در انجام خدمات آنلاین و خرید و  فروش سریع خودروهای دست دوم داشته است.

این پلتفرم آنلاین فعالیت خود را در اردیبهشت سال 1397 از یک دفتر کوچک در خیابان ستارخان به عنوان یک شرکت دانش بنیان فعال در زمینه خرید و فروش خودرو آغاز کرد و در شهریور ماه 98  اولین شعبه خود را در خیابان شیخ بهایی افتتاح کرد و به سرعت کسب و کار خود را گسترش داد. این مجموعه که به تازگی بیستمین شعبه خودرو را افتتاح کرده است در حال حاضر در 11 شهر تهران، کرج، اهواز، شیراز، آمل، اصفهان، مشهد، ساری، گرگان، اردبیل و یزد و با 220 همکار در حال خدمت‌رسانی به مشتریان خود است.

به همین منظور مدیر ارشد فروش خودرو 45 در نشستی با رسانه ها ضمن تشریح جایگاه این پلتفرم فعال در بازار خرید و فروش خودرو های کارکرده، به بیان بخشی از اهداف و برنامه های توسعه ای این شرکت در سال 1402 اشاره کرد.

احسان گائینی
احسان گائینی

احسان گائینی ضمن ارائه برخی از مزیت های فروش خودرو در این پلتفرم آنلاین؛ سرعت بالای  نقد شوندگی خودرو، عدم امکان ریسک و کلاهبرداری و راحتی فرآیند معامله برای فروشنده و خریدار را بخشی از مزایای  این پلتفرم برشمرد و افزود: استفاده از خدمات این مجموعه به نوعی تسهیل و تضمین کننده خرید و فروش خودرو و تجربه معامله ای امن برای فروشنده خودرو است.

به گفته وی طبق آمارهای قوه قضائیه، در سال 1400 بیش از 500  هزار پرونده قضایی و شکایت کلاهبرداری در معاملات خودرو ثبت شده است که اغلب آنها به دلیل تخلفاتی است که در مسیر خرید و فروش خودرو میان افراد اتفاق می‌افتد. در حالی که خودرو 45 تاکنون هیچ شکایت قضایی در این زمینه نداشته است، موضوعی که نشان می دهد خودرو 45 یکی از امن‌ترین بسترهای فروش خودروهای کارکرده در بازار پرریسک خودرو است.

مدیر ارشد فروش خودرو 45 در ادامه در توضیح نحوه سازوکار همکاری این شرکت با فروشنده و خریداران خودرو بیان کرد: فرایند بسیار ساده  برای انجام معامله  ای امن در پلتفرم خودرو 45 تعریف ‌شده است که با مراجعه فروشنده خودرو دست‌دوم به سایت این شرکت و ثبت درخواست فروش خودرو آغاز می‌شود و پس از آن شرایط خودرو توسط کارشناسان بررسی و طی تماس تلفنی از فروشنده درخواست می‌شود تا به همراه مدارک خودرو برای انجام کارشناسی خودرو به یکی از شعب این مجموعه در نزدیک محل سکونت خود مراجعه نماید.

به گفته گائینی در بازه زمانی بسیار کوتاهی پس از پذیرش، خودرو به لحاظ ظاهری، بدنه و فنی مورد بررسی و کارشناسی قرار می گیرد همچنین پس از اتمام مراحل کارشناسی، قیمت پیشنهادی به همراه گزارش کامل کارشناسی و عکس‌های خودرو در نرم‌افزار آنلاین مخصوصی در اختیار خریداران قرار می گیرد تا در یک رقابت آنلاین، قیمت نهایی خودرو مشخص شود و در آخرین مرحله با اعلام رضایت فروشنده از قیمت پیشنهادی، خودرو به فروش رسیده و انتقال مدارک و دریافت وجه نقد انجام می شود البته این مجموعه به فروشنده ضمانت می‌دهد که کل پروسه فروش خودرو بدون پرداخت هیچ هزینه ای و به بهترین نحو ممکن انجام شود.

نکته قابل تامل اینکه کل فرایند فروش خودرو در پلتفرم 45 در حدود 1.5  ساعت به طول می انجامد در واقع خودرو ۴۵ تلاش می‌کند با کاهش زمان معامله به کمترین حد ممکن، استفاده از به‌روزترین تکنولوژی‌های دنیا، بهره‌گیری از متد روز بازار، تجربه معامله ایمن، مزایای رقابتی خود را روز به روز توسعه دهد.

مدیر ارشد فروش خودرو 45 همچنین با بیان اینکه این پلتفرم با هدف تسهیل فرآیند فروش خودرو، کاهش قیمت بازار، تسریع فرآیند نقد شوندگی خودرو پایه گذاری شده است، از رشد معاملات خودرو در این مجموعه ظرف 4 سال اخیر خبر داد و تاکید کرد : تضمین امنیت معامله از زمان مراجعه فروشنده برای کارشناسی خودرو تا زمان انتقال وجه و همچنین فک پلاک در این پلتفرم باعث شده  که میزان معاملات سالانه در خودرو 45 از سال 97 تا به امروز به صورت میانگین 5/3 برابر افزایش داشته باشد.

گائینی همچنین به برخی محدودیت هایی برای امور فروش و کارشناسی در خودرو 45 پرداخت و گفت: این مجموعه به جهت ریسک بالای کارشناسی خودروهای کارکرده و قدیمی، خودروهای زیر مدل 1390 یا 2010 میلادی و با کارکرده بالای 200 هزار کیلومتر را پذیرش نمی کند. همچنین خودروهای پراید و پژو 405  در این پلتفرم پذیرفته نمی شوند.

وی در همین راستا به رضایت 70 درصدی فروشندگان خودرو در خودرو 45 اشاره و تاکید کرد : خودرو 45 در ارائه خدمات خود تضمین 7 روزه روی رنگ و بدنه خودرو، تضمین 3  روزه روی موتور و گیربکس و تضمین تمام خدمات مربوط به انتقال سند و فک پلاک را به خریدار و فروشنده ارائه می کند و در ازای خدماتی که به خریدار ارائه می دهد، معادل یک تا 3  درصد ارزش خودروی خریداری شده را از خریدار به عنوان حق الزحمه دریافت می کند.

مدیر ارشد فروش خودرو 45  همچنین  از  کارشناسی و معامله روزانه حداقل 150 خودرو  در پلتفرم آنلاین خودرو 45 خبر داد و افزود : بر این اساس ماهانه در حدود 3500 کارشناسی و مزایده آنلاین فروش خودرو در خودرو 45 انجام  می شود در واقع این مجموعه  با این آمار از کارشناسی و برگزاری مزایده آنلاین فروش خودرو صدر رقبای خود در بازار معاملات خودرو های کارکرده قرار دارد.

وی در پایان به چشم انداز خودرو 45 در سال 1402 اشاره و بیان کرد :  افتتاح 100  شعبه در 50 شهر کشور و افزایش بیش از 500 همکار تمام‌وقت و بررسی و معامله بیش از 20  هزار دستگاه خودرو دست‌دوم در ماه از اهداف ما در سال آینده است.

کد خبر 141729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha