آئولوس یی شوئن مکس جدیدترین سدان ایران خودرو

براساس اعلام شرکت ایران خودرو قرار است تا به زودی یک خودروی سدان کلاس D از شرکت دانگ فنگ چین توسط این شرکت در بازار ایران به فروش رسد. طبق بررسی‌های انجام شده این خودروی سدان آئولوس یی شوئن مکس نام داشته و قرار است تا در دو نسخه بنزینی و هیبریدی در ایران عرضه شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، دانگ فنگ یک شرکت بزرگ و خوشنام چینی است که فعالیت خود را از سال 1967 میلادی آغاز کرده و اکنون جزو 4 خودروساز برتر چین است. دانگ فنگ در ایران نیز سابقه خوبی دارد. این خودروساز در اولین همکاری خود با شریک تجاری‌اش در ایران یعنی ایران خودرو خودروی هاچ‌بک کراس H30 CROSS را در سال 94 به بازار ایران معرفی کرد. در آن سال‌ها این خودرو رقیبی برای پژو 206 و 207 بود و توانست فروش بالایی را تجربه کند. حال طبق اعلام مدیرعامل ایران خودرو قرار است بزودی محصولات دیگری از این شرکت به ایران عرضه شده و به فروش رسند که یکی از آنها آئولوس یی شوئن مکس خواهد بود.

آئولوس یکی از چندین زیر برند دانگ فنگ چین است که محصولات لوکس‌تری نسبت به تولیدات دانگ فنگ را تولید می‌کند. یکی از این محصولات یی شوئن مکس نان دارد که خودرویی سدان و نسبتا لوکس محسوب شده و چینی‌ها آن را رقیب تویوتا کمری می‌دانند. این خودرو علاوه بر جین در دیگر بازارهای هدف دانگ فنگ از جمله روسیه و کشورهای آسیایی و آفریقایی تولید شده و توانسته طرفداران بسیاری پیدا کند. طبق اعلام ایران خودرو این شرکت قصد دارد تا 4000 نسخه بنزینی و 500 نسخه هیبریدی از آئولوس یی شوئن مکس را به ایران بیاورد.

آئولوس یی شوئن مکس

بررسی طراحی ظاهری

همانطور که اشاره کردیم یی شوئن مکس ( Yixuan Mmax) خودرویی سدان در کلاس D بوده و طراحی بروز و جذابی دارد. در نمای جلوی این سدان چینی اولین بخشی که به چشم می‌خورد جلو پنجره بزرگی است که بخش زیادی از قسمت جلوی خودرو را در بر گرفته و با قسمت‌های کوچک مشکی رنگ تزئین شده است. چراغ‌های اصلی با خطوط تند و تیزی طراحی شده و متصل به جلوپنجره هستند. زیر آنها نیز یک قسمت مثلثی شکل شبیه به ورودی هوا طراحی شده است. سبک طراحی چراغ‌های جلو به همراه جلو پنجره بزرگ و خطوط برجسته روی کاپوت همگی باعث شده‌اند تا ظاهر این خودرو تهاجمی به نظر برسد.

در نمای جانبی یی شوئن ظاهری هماهنگ با دیگر بخش‌های خودرو را شاهد هستیم. در این نما از خطوط برجسته زیادی در طراحی آن استفاده شده است. همچنین ستون‌ها و سقف نیز با رنگی مشکی متمایز با رنگ بدنه بوده و همچنین ستون C نیز با زاویه‌ای نسبتا زیاد طراحی شده که سبب شده تا این خودرو بسیار شبیه به خودروهای فست بک به نظر برسد.

به نمای عقب این خودروی سدان می‌رسیم، جایی که باز هم شاهد طراحی بروز و جذاب بر اساس ترند روز طراحی دنیا هستیم. چراغ‌های اصلی ظاهری زیبا و کشیده دارند که به واسطه یک نوار LED به یکدیگر متصل شده‌اند. همچنین سپر عقب نیز بزرگ و بلند طراحی شده و درون خود چراغ‌های شب نما، چراغ تکی مه‌شکن و دو قسمت مانند خروجی اگزوز را جای داده است. درب صندوق نیز کمی زاویه دار شراحی شده که در کمتر خودرویی شاهد آن هستیم و یک نکته مثبت در طراحی این خودرو به شمار می‌آید.

آئولوس یی شوئن مکس

بررسی کابین

با ورود به کابین آئولوس یی شوئن مکس همانند نمای بیرونی با طراحی و ظاهر مدرنی مواجه می‌شویم که می‌تواند بیشتر سلایق را راضی نگه دارد. در داشبورد میانی اولین قسمت مربوط به خروجی هوای سیستم تهویه مطبوع شده که بخاطر طراحی سرتاسری به نوعی استتار شده است. زیر خروجی‌های هوا مهمترین بخش داشبورد حضور دارد، آن هم یک صفحه نمایش بسیار بزرگ تمام لمسی بوده که هم سیستم مالتی مدیا و هم کنترل سیستم تهویه مطبوع را درون خود جای داده. این صفحه نمایش با زاویه اندکی به سمت راننده کشیده شده است.

فرمان به صورت ‌D کات طراحی شده و درون خود یک غربیلک سه شاخه اسپرت به همراه تعدادی زیادی کلید جهت کنترل سیستم‌های مختلف خودرو را جا داده است. صفحه کیلومتر شمار نیز به صورت تمام دیجیتال با کیفیت بسیار خوب و گرافیک‌های جذاب طراحی شده است. یکی از نکات مثبت کابین این خودرو استفاده از خطوط نارنجی در قسمت‌های مختلف داشبورد است که سبب شده ظاهر داشبورد و کابین اسپرت‌تر به نظر برسد. همچنین ارگونومی داشبورد نیز مناسب ارزیابی می‌شود. متریال به کار رفته درون اتاق و داشبورد کیفیت بالایی داشته و فضای کابین هم در هر دو ردیف فضایی جادار و مناسب است.

آئولوس یی شوئن مکس

بررسی مشخصات فنی

آئولوس یی شوئن مکس در بخش مشخصات فنی در نسخه بنزینی مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری TGDi بوده که این پیشرانه توانایی تولید حدود 197 اسب بخار قدرت و حدود 300 نیوتن متر گشتاور را داراست. قدرت این پیشرانه از طریق یک جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه تر به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل می‌شود. همچنین وزن این نسخه نیز حدود 1486 کیلوگرم بوده که با توجه به محدوده وزنی و قدرت پیشرانه انتظار دارین با خودروی تند و تیزی روبرو شویم.

همانطور که قبل‌تر اشاره کردیم یی شوئن مکس قرار است به صورت محدود در نسخه هیبریدی نیز به بازار ایران عرضه شود. این نسخه مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ بوده که این پیشرانه می‌تواند 163 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. از طرفی پیشرانه برقی آن نیز توانایی تولید 177 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور را دارد. جعبه دنده این نسخه هم از نوع اتوماتیک E-CVT است که نیروی پیشرانه را به محور جلوی خودرو منتقل می‌کند.

آئولوس یی شوئن مکس

امکانات رفاهی و ایمنی

آئولوس یی شوئن مکس در هر دو نسخه بنزینی و هیبریدی در نسخه فول آپشن امکانات رفاهی و ایمنی بسیار خوبی دارد. از جمله این آپشن‌ها می‌توان به شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، جلو آمپر دیجیتال، کروز کنترل هوشمند، رانندگی خودکار بین خطوط، دنده پشت فرمان، درِ صندوق عقب برقی، سقف پانوراما، ترمز اضطراری، رادار خطی، رادار نقطه کور، ماساژور صندلی راننده، سردکن و گرمکن صندلی های جلو، تهویه اتوماتیک، دوربین 360 درجه و چندین امکانات دیگر اشاره کرد.

آئولوس یی شوئن مکس

کد خبر 141725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha