چانگان CS35 پلاس در چند تیپ و با چه مشخصاتی وارد بازار می‌شود؟

چانگان CS35 پلاس اخیرا قیمت‌گذاری شد و سایپا اعلام کرد که متقاضیان خرید این خودرو می‌توانند از روز شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ با مراجعه به سایت https://saipa.iranecar.com نسبت به واریز وجه و ثبت‌نام کنند. تحویل این خودرو نیز ۹۰ روزه بوده و این بدان معناست که پس از چند سال به‌زودی شاهد تردد نسخه جدید چانگان CS35 پلاس در جاده‌های کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، چانگان CS35 پلاس یکی از خودروهای جدید شرکت بزرگ چینی چانگان در ایران است که پس از صدور مجوز واردات خودرو توسط وزارت صمت، سایپا اقدام به واردات آن کرد. نسل قبلی این خودروی کراس اوور شهری که با نام چانگان CS35 توسط نارنجی پوشان سایپا وارد ایران شد به دلایل مختلفی از جمله قیمت مناسب بسیار مورد استقبال قرار گرفت. به همین علت سایپا مجددا به سراغ نسخه جدید این خودرو رفت تا به سبب عقبه خوب آن بتواند در بازار پررقیب امروز سهم فروش خوبی را ازآن خود کند. 

چانگان cs35

چانگان یکی از شرکت‌های مطرح خودروسازی در چین بوده که در تعداد زیادی از کشورهای سراسر دنیا توانسته است محصولات خود را صادر کند. شرکت چانگان فعالیت خود را از سال 1862 با تولید جنگ افزارهای مختلف آغاز کرد و پس از آن به سوی خودروسازی قدم برداشت. این شرکت خودروسازی بزرگ فعالیت خود را در زمینه خودرو با مونتاژ محصولات شرکت‌های بزرگ دنیا از جمله مزدا و فورد ادامه داد تا سرانجام محصولات اختصاصی خود را به بازار چین و دیگر بازارهای جهانی معرفی و عرضه کرد. 

ایدو

سابقه حضور چانگان در ایران به دهه 90 شمسی بازمی‌گردد، هنگامی که چانگان ایدو پا به جاده‌های کشور گذاشت. پس از ایدو در سال 1395 سایپا اقدام به وارد کردن یک خودروی کراس اوور از شرکت چانگان کرد که CS35 نام داشت. در آن زمان بازار کراس اوورهای کامپکت شهری عضو جدید زیادی نداشت و CS35 توانست خیلی زود جای خود را در بازار خودروی ایران باز کرده و طرفداران زیادی پیدا کند. 

چانگان cs35

چانگان CS35 یک خودروی کراس اوور کامپکت یا جمع و جور شهری است که برای اولین بار در سال 2012 در چین معرفی شد و در اصل اولین خودروی کراس اوور چانگان بود. تولید این خودروی کراس اوور تا سال 2018 ادامه داشت تا اینکه چانگان نسل دوم آن را تحت عنوان چانگان CS35 پلاس رونمایی کرد. سرانجام چانگان در سال 2021 این خودروی جذاب خود را زیر تیغ جراحی برد و فیس لیفت آن را نیز به بازار عرضه کرد.

چانگان cs35 پلاس

از نظر طراحی ظاهری در نمای جلوی CS35 پلاس ظاهری اسپرت و خشن را شاهد هستیم که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. چراغ‌های مخصوص روز خودرو به همراه راهنماهای آن به سبک خودروهای جدید جدا از چراغ‌های اصلی و داخل یک قسمت نواری شکل قرار دارند که به یکدیگر متصل شده‌ است. جلوپنجره خودرو ظاهری بزرگ و مشبک داشته که تا روی سپر کشیده شده و درون خود نشان چانگان را جای داده است. 

همچنین چراغ‌های اصلی با مه‌شکن‌های خودرو یکی شده و در گوشه‌های سپر قرار گرفته‌اند. نکته مثبت دیگری که نه تنها در این بخش بلکه در تمامی قسمت‌های خودرو وجود دارد استفاده از خطوط قرمز رنگ است که ظاهر خودرو را اسپرت‌تر کرده است. 

چانگان cs35 پلاس

در نمای عقب CS35 پلاس نیز شاهد یک ظاهر مدرن هستیم که بر اساس ترند روز دنیا طراحی شده است و در آن چراغ‌های اصلی با استفاده از یک نوار LED به یکدیگر متصل شده‌اند. زاویه شیشه عقب چندان زیاد نیست و دید قابل قبولی را به راننده می‌دهد. سپر عقب نیز طراحی نسبتا ساده و زیبایی دارد اما نکته مثبت بزرگ آن استفاده از دو خروجی واقعی اگزوز در دو طرف است.

چانگان cs35 پلاس

چانگان در قسمت طراحی کابین این خودرو سعی کرده تا مانند نمای بیرونی حس اسپرت بودن و مدرنی را به مالک القا کند. طراحان چانگان در تلاش بوده‌اند تا این خودروی کراس اوور از به‌روزترین متد طراحی دنیا بهره‌مند شود که موفق هم بوده‌اند. تریم کابین به صورت دو رنگ مشکی و قرمز بوده که کاملا هماهنگ با قطعات قرمز رنگ نمای بیرونی است. به سبک خودروهای روز بازار دنیا صفحه نمایش سیستم مالتی مدیا با صفحه کیلومتر شمار دیجیتال یکپارچه شده است. درون داشبورد میانی پس از صفحه نمایش سیستم مالتی مدیا خروجی‌های سیستم تهویه مطبوع خودرو قرار گرفته که از طریق کلیدهای پیانویی که زیر آنها قرار دارند قابل کنترل هستند. فرمان خودرو به صورت D کات طراحی شده و درون خود کلیدهای زیادی جهت کنترل برخی امکانات خودرو را جای داده است. 

چانگان cs35 پلاس

کابین چانگان CS35 پلاس به سبب طراحی مکعبی شکل با اینکه یک خودروی کراس اوور جمع و جور است اما فضای جادار و قابل قبولی دارد. سرنشینان خودرو خصوصا در ردیف دوم به هیچ عنوان با کمبود جا مواجه نخواهند بود. از این رو می‌توان این خودرو را مانند نسل قبلی خودرویی مناسب خانواده‌ها دانست. همچنین فضای صندوق نیز کاملا مناسب است.

در بخش فنی قلب تپنده جدیدترین نسخه CS35 پلاس از نوع 4 سیلندر 1.4 لیتری توربوشارژ TDGI بوده که می‌تواند حداکثر 158 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این قدرت از طریق یک جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه‌تر به چرخ‌های جلو خودرو منتقل می‌شود. یکی از نکات مثبت این خودرو در بخش فنی استفاده از جعبه دنده دوکلاچه خصوصا از نوع تر است چرا که بیشتر رقبای این خودرو از جعبه دنده اتوماتیک CVT استفاده می‌کنند. 

چانگان cs35 پلاس

چانگان CS35 پلاس در دو تیپ به بازار ایران عرضه شده که تیپ ۳ و تیپ ۲ نام دارند. چانگان CS35 پلاس تیپ ۳ به امکاناتی نظیر فرمان کمکی برقی، جلو آمپر یکپارچه با مالتی مدیا، سنسور پارک و دوربین عقب، دوربین پارک زیر آینه شاگرد، سقف پانوراما، تریم داخلی چرم مصنوعی، کروز کنترل، ترمز پارک برقی، اتوهلد، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، تهویه اتوماتیک، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و استارت دکمه‌ای مجهز شده است. 

چانگان CS35 پلاس تیپ ۲ اما فاقد سقف پانوراما بوده و البته تعداد کیسه‌های هوای آن نیز کمتر است. همچنین تیپ ۳ این خودرو از رینگ‌های ۱۸ اینچی بهره می‌برد در صورتی که در تیپ ۲ آن شاهد رینگ‌های ۱۷ اینچی هستیم. 

چانگان cs35 پلاس

قیمت چانگان CS35 پلاس تیپ ۳ توسط سایپا ۱.۱۸۲.۸۶۲.۰۰۰ تعیین شده و تیپ ۲ آن نیز ۱.۱۱۴.۴۱۹.۰۰۰ تومان قیمت خورده است. همانطور که اشاره کردیم متقاضیان این خودرو از تاریخ شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ می‌توانند با مراجعه به سایت https://saipa.iranecar.com نسبت به ثبت‌نام و واریز وجه اقدام کنند. تحویل این خودروها نیز توسط سایپا ۹۰ روزه اعلام شده است.

کد خبر 142679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha