معرفی، بررسی و مشخصات لاماری ایما؛ لاماری ایما آپشنال می‌آید

لاماری ایما یکی از جدیدترین خودروهای کراس اوور بازار ایران است که از همان ابتدای زمزمه‌های ورود آن به بازار به سبب طراحی زیبا و بروزش توانست طرفداران بسیاری پیدا کرده و پس از عرضه به بازار فروش خوبی را در میان انبوهی از رقبا بدست آورد. ایما نخستین محصول شرکت لاماری بوده و در آینده قرار است نسخه آپشنال لاماری ایما و محصولات دیگری نیز توسط این خودروساز وارد کشور شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بازار خودروهای کراس اوور طی این چند سال اخیر بسیار داغ شده و این موضوع نه تنها در ایران بلکه در بیشتر نقاط دنیا رخ داده است. خودروهای کراس اوور به‌خاطر فضا و ارتفاع بیشتر نسبت به خودروهای سدان و القا کردن حس خودروهای شاسی بلند اما با قیمتی کمتر از آنها توانسته‌اند جای خود را دل اقشار مختلف جامعه باز کرده و شرکت‌های خودروساز را وادار کنند تا هر کدام چند مدل را در این کلاس معرفی کنند. 

لاماری ایما

لاماری ایما در ایران نیز یکی از همین خودروهاست که توانست به علل مختلفی در بازار شهرت خوبی پیدا کند. ایما یک خودروی کراس اوور سایز متوسط بوده که توسط آرین موتور به بازار ایران عرضه شده و در اصل محصولی از شرکت دانگ فنگ چین با نام اصلی T5 EVO است. شرکت آرین موتور نیز مانند بسیاری از خودروسازان خصوصی دیگر محصولات مورد نظر خود را با نام تجاری خود در ایران عرضه می‌کند از جمله لاماری ایما که اولین محصول آن پس از چند سال دوری از بازار است. 

ایما

لاماری ایما همانطور که اشاره کردیم از همان ابتدای کار به علت طراحی خاص و متفاوت نسبت به سایر رقبایش در معرض نگاه اقشار مختلف جامعه قرار گرفت و طرفداران بسیاری را پیدا کرد. ایما در اواخر سال ۱۴۰۰ توسط آرین موتور رونمایی شد و فروش آن در سال ۱۴۰۱ آغاز شد. لاماری در اصل یک برند زیر مجموعه آرین موتور است که نشان و لوگوی آن سر یک گوزن را نشان داده و در نوع خود بسیار زیبا و چشم نواز است. 

لاماری ایما را می‌توان یکی از خودروهای کراس اوور اقتصادی بازار دانست که هم از نظر قوای محرکه و مشخصات فنی شرایط قابل قبولی دارد و هم  از نظر امکانات رفاهی و ایمنی. اما نسخه اولیه ایما برخی از امکانات ایمنی و رفاهی را در خود نمی‌دید و شاید تنها همین مورد را بتوان یک نکته منفی برای آن دانست اما شرکت آرین موتور اعلام کرده که قرار است بزودی نسخه فول این خودروی جذاب را نیز به بازار خودروی کشور عرضه کند. نکته قابل ذکر اینجاست که لاماری ایما تا سال ۱۴۰۱ لقب سریع‌ترین خودروی کراس اوور صفر کیلومتر بازار را در کنار فونیکس اف ایکس از آن خود کرده است. 

ایما

طراحی ظاهری لاماری ایما

لاماری ایما در کلاس خودروهای کراس اوور سایز متوسط قرار داشته و در بخش طراحی ظاهری از ترند روز طراحی دنیا استفاده کرده است. همین مورد سبب شده تا لاماری ایما دوستداران بسیاری را پیدا کرده و به سمت خود بکشاند. در نمای جلوی آن چراغ‌های روز به صورت خطی و کشیده طراحی شده و در بالاترین قسمت نمای جلو قرار گرفته‌اند. چراغ‌های اصلی هم بر روی سپر منتقل شده و متصل به جلو پنجره عریض و بزرگ خودرو طراحی و یک ظاهر جذاب و جسور را به ایما بخشیده‌اند. برآمدگی و پف‌هایی که در دو طرف نمای جلو در طراحی آن به کار رفته باعث شده لاماری ایما تبدیل به خودرویی عضلانی و تنومند شود. 

ایما

در نمای جانبی طراحی خودرو در ساده‌ترین اما زیباترین حالت ممکن صورت گرفته و اولین موردی که به چشم می‌خورد بیرون زدگی گلگیر عقب آن است. آینه‌های جانبی نیز شبیه به بسیاری از خودروهای روز دنیا به روی درب‌ها منتقل شده و اندازه بزرگ و قابل قبولی نیز دارند. رینگ‌های خودرو نیز طراحی زیبا و اسپرتی داشته و کاملا هماهنگ با دیگر قسمت‌های خودروست. 

ایما

با رسیدن به نمای عقب لاماری ایما همچنان شاهد یک طراحی زیبا و مدرن مانند دیگر بخش‌های خودرو هستیم. در این قسمت چراغ‌های اصلی متصل بهم و به صورت دو تکه طراحی شده‌اند. زیر قسمت میانی چراغ‌ها نیز عبارت LAMARI حک شده و پس از آن درب صندوق با یک تو رفتگی نسبتا زیادی طراحی شده است. بر روی سپر برخلاف بسیاری از خودروهای هم‌رده و رقیب، دو خروجی دوگانه اگزوز واقعی تعبیه شده که حس اسپرت بودن بیشتری را به این خودرو بخشیده و باید بگوییم واقعا خروجی زیبا و چشم نوازی داشته است. 

ایما

کابین لاماری ایما

با ورود به کابین لاماری ایما شاهد یک طراحی کاملا مدرن و زیبا هستیم که در کمتر خودروی داخلی دیده شده و حس بسیار خوبی به سرنشینان القا می‌شود.  به سبک بسیاری از خودروهای روز اروپایی صفحه کیلومترشمار و صفحه نمایش سیستم مالتی مدیا به صورت یک تکه طراحی شده است. بر روی بخش میانی داشبورد خودرو دریچه‌های دایره‌ای شکل تهویه مطبوع قرار گرفته و سپس پنل کنترل سیستم تهویه مطبوع خودرو تعبیه شده که به صورت دوگانه لمسی و کلیدی است. 

ایما

فرمان خودرو نیز به صورت D کات طراحی شده و در دل خود یک غربیلک 3 شاخه با قطعات دکوراتیو کروم را به همراه کلیدهای کنترلی سیستم مالتی مدیا و کروز کنترل جای داده است. همچنین یکی دیگر از نکات مثبت داشبورد و کابین لاماری ایما استفاده از قطعات دکوراتیو مشکی و کرومی است که جلوه بسیار زیبا و اسپرتی را به خودرو داده است. از نظر فضای کابین لاماری ایما در هر دو ردیف جلو و عقب بسیار جادار بوده که باعث می‌شود تا این خودرو به یک گزینه عالی برای خانواده‌ها تبدیل شود. همچنین متریال به کار رفته در داشبورد و کابین ایما نیز کیفیت بالایی دارد و قابل قبول ارزیابی می‌شود. 

ایما

مشخصات فنی لاماری ایما

لاماری ایما در بخش فنی نیز خودرویی مطمئن و قدرتمند است. این خودروی کراس اوور زیر کاپوت خود یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ را دارد که به سیستم GDi نیز مجهز است. این پیشرانه توانایی تولید 195 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن بر متر گشتاور را دارد. جعبه دنده لاماری ایما نیز از نوع اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه تر بوده که قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. مصرف سوخت لاماری ایما نیز در شرایط استاندارد حدود 6.6 لیتر در هر صد کیلومتر است. در بخش فنی لاماری ایما خودروی قدرتمندتر و چالاک‌تری است که همین مورد سبب می‌شود تا ارزش خرید آن بیشتر از رقبا باشد. 

ایما

امکانات رفاهی و ایمنی لاماری ایما

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی خودروی لاماری ایما شرایط قابل قبولی دارد اما نبود برخی امکانات رفاهی و ایمنی باعث شد تا انتقاداتی به این خودرو وارد شود. شرکت آرین موتور اما با انتشار یک خبر اعلام کرد که قرار است بزودی نسخه فول آپشن لاماری ایما را نیز به بازار عرضه کند.

نسخه فعلی لاماری ایما به امکاناتی نظیر کی‌لس استارتر، ترمز پارک برقی با اتوهلد، مالتی‌مدیا با مانیتور 10.25 اینچی لمسی، تهویه مطبوع اتوماتیک، تنظیم برقی صندلی راننده، دوربین دید عقب، دوربین ثبت وقایع، فرمان سه‌حالته، انتخاب حالت رانندگی اکو – اسپرت، دی‌لایت، سنسور نور، کروز کنترل، سقف پانوراما، سیستم تصفیه هوای کابین (AQS)، کول‌باکس، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، کنترل کشش (TCS)، کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)، کنترل سرعت در شیب (HDC)، سنسور فشار باد لاستیک و 6 کیسه هوا تجهیز شده است. 

ایما

قیمت

لاماری ایما در اواخر فروردین ۱۴۰۲ در کارخانه قیمتی معادل ۱.۰۹۴.۰۰۰.۰۰۰ تومان و در بازار آزاد قیمتی حدود ۲.۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان دارد. 

ایما

کد خبر 142331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha