لاماری ایما، یکی از پرطرفدارترین خودروهای کراس اوور کشور زیر تیغ جراحی رفت

مدت کمی از حضور لاماری ایما در بازار ایران می گذرد و این خودرو به دلیل طراحی زیبا و روز توانسته طرفداران بسیاری پیدا کند و پس از عرضه به بازار فروش خوبی را در میان انبوهی از رقبا بدست آورد. اکنون شرکت مادر این خودرو یعنی دانگ فنگ، نسخه فیس لیفت این خودروی جذاب را معرفی کرده که باید منتظر حضورش در ایران نیز باشیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، خودروهای کراس اوور در این چند سال اخیر بسیار پرطرفدار شده و این موضوع نه تنها در ایران بلکه در بیشتر نقاط دنیا رخ داده است. کراس اوورها بخاطر فضا و ارتفاع بیشتر نسبت به خودروهای سدان و القا کردن حس خودروهای شاسی بلند اما با قیمتی کمتر از آنها توانسته‌اند به سرعت محبوبیت زیادی پیدا کرده و شرکت‌های خودروساز را وادار کنند تا هر کدام چند مدل را در این کلاس معرفی کنند. 

لاماری ایما در ایران نیز یکی از همین خودروهاست که توانست در بازار شهرت خوبی پیدا کند. ایما یک خودروی کراس اوور سایز متوسط بوده که توسط آرین پارس موتور به بازار ایران عرضه شده و در اصل محصولی از شرکت دانگ فنگ چین با نام اصلی T5 EVO است. ایما همانطور که اشاره کردیم از همان ابتدای کار به علت طراحی خاص و متفاوت نسبت به سایر رقبایش در معرض نگاه اقشار مختلف جامعه قرار گرفت و طرفداران بسیاری را پیدا کرد. 

ایما نیوفیس

دانگ فنگ اخیرا تصاویر رسمی از این خودروی کراس اوور را منتشر کرده که نشان می‌دهد T5 EVO یا همان لاماری ایما زیر تیغ جراحی طراحان دانگ فنگ رفته و اکنون جذاب‌تر از قبل شده است. طبق تصاویر منتشر شده مشخص شده است که دانگ فنگ فورتینگ T5 EVO فیس لیفت دقیقا همان نسخه هیبریدی عرضه شده در برخی بازارهای آفریقایی است که به احتمال زیاد توسط آرین موتور بزودی در ایران نیز عرضه خواهد شد. 

ایما نیوفیس

لاماری ایما فیس لیفت در نمای جلو ظاهری خشن‌تر و تهاجمی‌تر به خود گرفته است. یکی از مواردی که سبب موفقیت این خودرو در بازارهای جهانی شد طراحی زیبا و اسپرت آن بود و حالا نسخه فیس لیفت نیز زیباتر از قبل شده است. در نمای جلو همچنان چراغ‌های مخصوص روز داخل یک نوار باریک و کشیده در بالاترین بخش نمای جلو قرار گرفته است. 

چراغ‌های اصلی بر اساس ترند روز طراحی خودرو بر روی سپر به صورت عمودی تعبیه شده و اکنون با یک خط کرومی شکسته در کناره‌ها تزیین شده‌ است. جلو پنجره نیز کمی دستخوش تغییرات شده و اکنون با اندازه بزرگتر با خطوط تند و تیز بیشتر، بیش از پیش در نمای جلو خودنمایی می‌کند. همچنین لیپ سپر جلو نیز تغییر پیدا کرده و به‌روزتر شده است. 

ایما نیوفیس

در نمای جانبی تنها تغییری که لاماری فیس لیفت نسبت به نسخه قدیمی داشته رکاب خودرو و طراحی رینگ‌ها بوده که ظاهر جذابی را به خودرو داده است. باقی موارد تفاوتی نسبت به قبل نداشته و همان طراحی عضلانی و اسپرت را شاهد هستیم. در نمای عقب نیز فرم کلی چراغ‌های به‌هم پیوسته لاماری ایما تغییری پیدا نکرده و همان ظاهر جذاب قبلی را حفظ کرده‌اند. 

ایما نیوفیس

تنها برخی حجم دهی‌های روی صندوق نسبت به قبل متفاوت شده و سبب شده تا این نما نیز مانند دیگر بخش‌ها اسپرت‌تر شود. سپر عقب نیز تا حدودی باز طراحی شده و خوشبختانه همچنین همان خروجی‌های دوگانه دایره‌ای شکل باقی مانده‌اند. تنها دو طرف سپر دو خروجی هوای عمودی را در دل خود جای داده و همچنین دیفیوزر نیز اسپرت‌تر از قبل شده است. زیر چراغ‌ها نیز دو خروجی تند و تیز تعبیه شده است. 

ایما نیوفیس

هنوز دانگ فنگ تصاویری از نمای داخلی لاماری ایما فیس لیفت را منتشر نکرده و انتطار می‌رود تا در بخش کابین نیز مانند نمای بیرون تغییرات مثبتی رخ داده و سبب شود تا جذابیت‌هایش بیش از پیش نمایان شود. 

در بخش فنی نسخه بنزینی دانگ فنگ فورتینگ T5 EVO جدید همچنان از همان پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ بهره می‌برد که به سیستم GDi نیز مجهز است. نسخه پایه این پیشرانه توانایی تولید 195 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور را دارد. همچنین نسخه دیگر و در اصل بالاتر این پیشرانه توانایی تولید 285 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور را دارد.

جعبه دنده لاماری ایما فیس لیفت نیز کماکان از نوع اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه تر بوده که قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. مصرف سوخت لاماری ایما نیز در شرایط استاندارد حدود 6.6 لیتر در هر صد کیلومتر بوده که یک عدد بسیار مناسب و منطقی محسوب می‌شود. 

ایما نیوفیس

طبق اعلام کمپانی مادر لاماری ایما یعنی دانگ فنگ، این خودروی کراس اوور در نسخه فول امکاناتی نظیر کی‌لس استارتر، ترمز پارک برقی با اتوهلد، مالتی‌مدیا با مانیتور 10.25 اینچی لمسی، تهویه مطبوع اتوماتیک، تنظیم برقی صندلی راننده، دوربین دید عقب، دوربین ثبت وقایع، فرمان سه‌حالته، انتخاب حالت رانندگی اکو – اسپرت، دی‌لایت، سنسور نور، کروز کنترل، سقف پانوراما، سیستم تصفیه هوای کابین (AQS)، کول‌باکس، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، کنترل کشش (TCS)، کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)، کنترل سرعت در شیب (HDC)، سنسور فشار باد لاستیک، 6 کیسه هوا، دستیار تغییر لاین و هشدار باز شدن درب‌ها را داراست.  

شرکت آرین پارس موتور پس از عرضه موفقیت آمیز لاماری ایما قصد دارد تا به‌زودی علاوه بر فروش نسخه فول آپشن ایما نسخه هیبریدی آن را نیز به تولید برساند. بدیهی است که در صورت عرضه لاماری ایما فول آپشن با چهره قدیمی و لاماری ایما هیبرید، آرین پارس موتور در قدم چهارم به سراغ این خودروی جدید و جذاب خواهد رفت. 

کد خبر 142402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha