کد خبر 142450
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
ونوسیا دورگه جدید در ایران

ونوسیا یکی از برندهای دورگه چینی است، این شرکت در واقع یک جونیت ونچر میان خودروساز بزرگ ژاپنی نیسان و خودروساز بزرگ چینی یعنی دانگ فنگ است که خودروهای لوکس و مدرن را تولید می‌کند. اکنون مشخص شده است که مکث موتور قرار است تا محصولات این شرکت را در ایران عرضه و به فروش برساند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، ونوسیا یک برند خودروسازی نوپا و تازه است که در سال ۲۰۱۰ میلادی در چین تاسیس شد. ونوسیا را نیسان و دانگ فنگ به صورت مشترک راه انداختند تا نیسان بتواند سهم فروش بیشتری را در بازار چین و دیگر کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه را به‌دست آورد. اما ناآشنا بودن این برند در چین سبب شد تا نتواند آنچنان موفقیت چشمگیری را به‌دست آورد و مردم همچنان از برند نیسان استقبال می‌کردند. 

نیسان پس از این اتفاق تصمیم گرفت این برند جدیدش که با دانگ فنگ راه انداخته بود را برای مدتی تعلیق کرده و تولیداتش را پایان دهد. سرانجام پس از گذشت حدود یک دهه از تاسیس ونوسیا بار دیگر نیسان و دانگ فنگ این بار با جدیت بیشتر این برند را به عرصه تولید بازگردانده و محصولات جدیدی را معرفی کردند. نخستین خودرویی که ونوسیا پس از بازگشت مجدد معرفی کرد یک خودروی کراس اوور بر پایه نیسان ایکس تریل بود که V-ONLINE نام داشت و توانست نظرات بسیاری را به خود جلب کند. 

مکث موتور یکی از شرکت‌های خودروسازی خصوصی است که زیرمجموعه گروه ماموت محسوب می‌شود. تا قبل از فعالیت مکث موتور گروه ماموت به عنوان تولید کننده و وارد کننده محصولات فولکس واگن آلمان در دوران برجام کار خود را انجام می‌داد و به سبب عرضه محصولات با کیفیت و خدمات پس از فروش مناسب توانست رضایت بالای مشتریان خود را جلب کند. پس از تحریم‌های مجدد ایران، فولکس واگن ایران را ترک کرد و گروه ماموت پس از یک دوره موفقیت آمیز در تولید محصولات فولکس واگن به خواب زمستانی رفت تا با یک برند جدید با قدرتی بیشتر به بازار بازگردد. 

گروه ماموت پس از آنکه در ادامه همکاری با فولکس واگن ناکام ماند با تاسیس یک زیر برند جدید تحت عنوان مکث موتور اقدام به تولید و عرضه چند خودروی چینی کرد تا بتواند به حضور خود در بازار خودروی کشور ادامه دهد. این خودروساز ابتدا مکث کلوت دنده‌ای را به بازار معرفی کرد که یک خودروی پیکاپ آفرودی بود و با فروش موفقی نیز همراه شد. پس از آن نسخه اتوماتیک کلوت را نیز برای عرضه و تقابل با رقبای متعدد آماده کرد. 

تیارا

مکث تیارا نیز سومین محصولی بود که این بار در رده کراس اوورهای خانوادگی توسط مکث موتور رونمایی و سرانجام در بازار پر رقیب کشور عرصه شد. اکنون مشخص شده است که مکث موتور به سراغ ونوسیا، این کمپانی دورگه چینی ژاپنی رفته و قصد دارد تا در قدم اول چند محصول از این شرکت را به صورت وارداتی به ایران بیاورد. پس از اینکه واردات خودرو مجددا طی شرایطی توسط وزارت صمت مجاز شد شرکت‌های بسیاری به سراغ نشان‌های جدید رفتند. 

کلوت

مکث موتور نیز یکی از این شرکت‌هاست که به سراغ ونوسیا رفته و قصد دارد تا ابتدا ۳ مدل از این شرکت را در ایران به فروش برساند. این ۳ مدل ونوسیا V-Online، ونوسیا Star و ونوسیا D60 Plus خواهند بود که به‌زودی شاهد عرضه آنها در بازار خواهیم بود. با توجه به فعالیت مکث موتور تاکنون و نحوه فروش و پشتیبانی محصولاتش، در صورت عرضه خودروهای ونوسیا با قیمت معقول انتظار می‌رود که استقبال خوبی از این خودروها شود. 

ونوسیا

کد خبر 142450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha