ونوسیا استار، تازه وارد بازار خودرو ایران را بشناسید + جزئیات و مشخصات فنی

استار نام یکی از محصولات شرکت خودروسازی دورگه چینی ژاپنی ونوسیا بوده که قرار است توسط نورا موتور به بازار عرضه شود. استار در کنار V-Online و D60 Plus قصد ورود به ایران را دارند و به‌زودی به فروش خواهند رسید.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، ونوسیا یکی از زیرمجموعه‌های جوینت ونچر نیسان ژاپن و دانگ فنگ چین بوده و محصولات آن در بسیاری از بازارهای آسیا، آمریکای جنوبی و آفریقا عرضه می‌شود. این شرکت خودروسازی عمر چندانی نداشته و پس از چند سال از شروع فعالیت به دلایلی کارش موقتا به پایان رسید و دوباره از سال ۲۰۲۲ به عرصه تولید بازگشت. ونوسیا استار یکی از مدل‌های جدید این شرکت دورگه بوده که قرار است توسط نورا موتور پارس پایش به جاده‌های ایران باز شود. 

ونوسیا

ونوسیا استار از نظر طراحی ظاهری خودرویی به‌روز بوده و برای اینکه برند خود را در ذهن مردم ماندگارتر کند از المان‌های V شکل در طراحی بسیاری از قسمت‌های بدنه استفاده کرده است. در نمای جلو چراغ‌های اصلی فرمی کشیده و مستطیلی شکل داشته و حالت اخم آلودی را به خودرو بخشیده‌اند. همچنین جلوپنجره ظاهر بزرگ و پهنی داشته و متصل به چراغ‌های اصلی طراحی شده و با نقاط ریز کرومی تزئین شده است. 

استار

در نمای عقب ونوسیا استار نیز شاهد یک طراحی خاص و عجیب هستیم که در کمتر خودرویی مشابه آن دیده می‌شود. چراغ‌های عقب به‌هم پیوسته طراحی شده و انتهای هر دو طرف به حالت عمودی کشیده شده است. چراغ سوم ترمز نیز که بر روی باله عقب تعبیه شده به شکل V بوده که نشانی از زبان طراحی خاص ونوسیاست. بر روی سپر نیز چراغ‌های مه‌شکن، محل نصب پلاک و یک دیفیوزر کرومی با دو خروجی واقعی اگزوز قرار گرفته است. 

استار

با ورود به کابین ونوسیا استار مانند نمای ظاهری با یک کابین لوکس و مدرن روبرو می‌شویم. به سبک بسیاری از خودروهای روز بخصوص خودروهای جدید مرسدس بنز و البته تسلا صفحه نمایش مرکزی این خودرو نیز به صورت عمودی از بالا تا پایین داشبورد میانی کشیده شده و تنها دریچه‌های تهویه مطبوع خودرو در بالای آن قرار گرفته است. همچنین کلید روشن و خاموش کردن خودرو نیز به شکل V طراحی شده است.

استار

نکته جالب توجه در کابین ونوسیا استار این است که تا حد ممکن از به کار بردن کلیدهای فیزیکی خودداری شده و بیش از ۹۰ درصد بخش‌های مختلف و امکانات خودرو از طریق مانیتور مرکزی به صورت لمسی کنترل می‌شوند. فرمان به صورت D کات طراحی شده و غربیلک آن نیز به صورت ۳ شاخه با کلیدهای کنترلی طرح لمسی درون آن تعبیه شده است. متریال به کار رفته درون کابین نیز بسیار با کیفیت بوده و حس لوکس بودن را به سرنشینان القا می‌کند. 

استار

یکی از نکات مثبت کابین استار استفاده از نورپردازی‌های تزئینی در بخش‌های مختلف بوده و همچنین در ردیف عقب نیز سرنشینان می‌توانند به صورت مجزا کنترل سیستم تهویه مطبوع را برای خود شخصی سازی کنند. کابین ونوسیا استار به سبب عرض و طول بزرگ بسیار جادار و راحت ارزیابی شده و همچنین فضای صندوق نیز کاملا پاسخگوی نیازهای یک خانواده است. 

ونوسیا استار در بخش فنی مانند بسیاری از خودروهای چینی بازار مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ بوده که در کنار یک سیستم هیبریدی ناچیز ۴۸ ولتی توانایی تولید ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. این قدرت از طریق یک جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه خشک به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل می‌شود. استفاده از مدل خشک گیربکس دوکلاچه خشک سبب می‌شود تا جعبه دنده خیلی زود داغ کرده و استهلاک آن بالا رود. 

استار

ونوسیا استار در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز شرایط خوب و قابل قبولی داشته و قابلیت رقابت با خودروهای کراس اووری نظیر فیدلیتی، فونیکس تیگو ۷ پرو و هایما 8S را دارد. از جمله امکانات این خودروی دورگه می‌توان به کلاستر دیجیتال، مانیتور عمودی، گیربکس شیفت بای وایر، اتوهلد، ترمز پارک برقی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، صندلی کاپیتانی شاگرد، سیستم‌های کمکی ADAS، دوربین ثبت وقایع، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی، رادار بین خطوط، رادار نقطه کور، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم تهویه سه ناحیه‌ای، امکان تنظیم سیستم صوتی از عقب، پشت سری‌های جدید ردیف دوم، شش ایربگ، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سقف پانوراما به همراه قسمت بازشو و پرده برقی اشاره کرد.

استار

کد خبر 142468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha