جتا VS5 کراس اوور جدید ماموت خودرو چه مشخصاتی دارد؟

جتا VS5 یکی از خودروهای تولیدی شرکت جتا بوده که در بازار چین به عنوان یک خودروی اقتصادی و مقرون به صرفه شناخته می‌شود. جتا که در اصل یک شرکت زیر مجموعه برای فولکس واگن آلمان و فاو چین محسوب می‌شود محصولاتی اقتصادی را برای بازار چین تولید می‌کند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، کمپانی جتا یک شرکت نسبتا جدید و نوظهور در چین است که به‌واسطه همکاری فاو و فولکس واگن تاسیس شد. محصولات جتا با مهندسی فولکس واگن و بر اساس پلتفرم محصولات این شرکت بزرگ آلمانی توسعه یافته و توسط فاو در چین تولید می‌شوند. نکته جالب توجه اینجاست که تا پیش از تاسیس جتا، این نام مختص یکی از سدان‌های فولکس واگن بود که پس از آن تبدیل به یک زیرشاخه برای فولکس واگن در چین شد. 

جتا وی اس ۵

جتا تاکنون سه محصول تحت نام‌های VS7 ،VS5 و VS3 را تولید و به بازار عرضه کرده است.

بازار ایران یکی از بازارهایی است که جتا می‌تواند در آن موفق شود. بازاری که بسیار به نام و نشان‌ها اهمیت می‌دهد به همین نیز جتا می‌تواند با یدک کشیدن نام فولکس واگن موفقیت خود را حتمی بداند. حال مشخص شده شرکتی که قصد دارد محصولات جتا را به ایران عرضه کند ماموت خودرو بوده که تا قبل از بازگشت تحریم‌ها علیه ایران و البته بسته شدن درب واردات خودرو به عرصه محصولات فولکس واگن آلمان مشغول بود. 

جتا وی اس ۵

جتا VS5 یکی از ۳ محصول جتا برای واردات به ایران است که یک کراس اوور شهری محسوب می‌شود. در اصل خودروی VS5 نسبت به برادر دیگر خود یعنی VS7 ابعاد کوچکتری داشته و به همین خاطر در دسته پایین‌تری قرار می‌گیرد. یکی از نکات حائز اهمیت این است که محصولات جتا بر اساس پلتفرم محصولات فولکس واگن توسعه پیدا کرده و از این نظر VS5 با خودروهای نام آشنایی چون فولکس تیگوان و سئات آتکا دارای پلتفرمی مشترک است. 

جتا وی اس ۵

جتا VS5 از نظر ظاهری تفاوت چندانی با جتا VS7 نداشته و از همان خط طراحی بهره‌مند شده است. اگر از بخش جلوپنجره و چراغ‌های این خودرو صرف‌نظر کنیم کاملا طراحی سئات آتکا به چشم می‌خورد. در نمای جلوی این خودروی کراس اوور چراغ‌های اصلی به صورت یک تکه با خطوط تند و تیز طراحی شده که متصل به جلوپنجره کهکشانی این خودرو هستند. 

در نمای عقب این کراس اوور جذاب نیز همچنان مانند بخش جلوی آن شاهد یک طراحی خشن و زیبا هستیم. چراغ‌های عقب نسبتا کشیده و چشم نواز طراحی شده که تا نیمه‌های درب صندوق ادامه یافته‌اند که نسبت به جتا VS7 کمی کوچک‌تر است. درب صندوق هم با خطوط و زوایای تیز شکل گرفته و میان خود محل نصب پلاک را جای داده است. بر روی سپر عقب نیز یک چراغ شبرنگ سراسری، یک دیفیوزر بزرگ کرومی و دو شبه خروجی اگزوز طراحی شده است. 

با ورود به کابین جتا VS5 با توجه به اینکه این خودرو یک خودروی کاملا اقتصادی است با یک داشبورد ساده اما هماهنگ با ظاهر کلی خودرو روبرو هستیم که البته طراحی نسبتا منحصر به فردی دارد. ابتدای داشبورد میانی یک صفحه نمایش بسیار بزرگ و عریض برای سیستم مالتی مدیا در نظر گرفته شده و برخلاف بسیاری از خودروها که دو خروجی تهویه مطبوع به صورت افقی در کنار هم قرار گرفته‌اند در این خودرو کنار صفحه نمایش به صورت عمودی و روی هم طراحی شده‌اند! پس از این بخش پنل تنظیمات سیستم تهویه مطبوع برخلاف جتا VS7 به صورت فیزیکی با کلیدهای مختلف تعبیه شده است. 

جتا وی اس ۵

فرمان به صورت D کات طراحی شده و ظاهری شبیه به محصولات فولکس واگن داشته و غربیلک فرمان هم به صورت ۳ شاخه به همراه برخی از کلیدهای کنترلی طراحی شده است. همچنین صفحه کیلومتر شمار خودرو نیز به صورت دوگانه آنالوگ - دیجیتال بوده که نشان دهنده آن است که جتا قصد داشته تا تمام سلایق را پوشش دهد. فضای کابین نیز جادار و مناسب بوده اما نسبت به VS7 شاهد فضای کمتری هستیم. 

جتا وی اس ۵

جتا VS5 در بخش فنی تفاوتی با جتا VS7 ندارد. این خودرو نیز از تکنولوژی‌های فولکس واگن بهره مند شده که یک نکته مثبت برای آن محسوب می‌شود. پیشرانه جتا وی اس ۵ از نوع ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری توربوشارژ بوده که توانایی تولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را داراست. این قدرت از طریق یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT ساخت شرکت Aisin به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل می‌شود. 

جتا وی اس ۵

امکانات جتا VS5 نیز در سطح قابل قبولی بوده و از جمله آنها می‌توان به رینگ‌های آلومینیومی، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم ترمز ABS و EBD ، سیستم کمکی ترمز، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم ترمز اضطراری، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سنسور نور و باران، دی لایت، مانیتور، شش عدد ایربگ و پاور ویندوز اشاره کرد.

کد خبر 142722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha