ورود شبه فولکس واگن به بازار با جتا VS7

جتا VS7 روی پلتفرم MQB فولکس واگن توسعه یافته که خودروهایی نظیر سئات تاراکو، فولکس واگن تیگوآن و اشکودا کودیاک نیز با همان پلتفرم از جمله خودروهای شناخته شده در بازار است. جتا VS7 از نظر اندازه با فولکس واگن تیگوان در یک رده قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، فضای رسانه‌ای خودروی ایران در هفته گذشته متاثر از ورود سه محصول جتا به بازار ایران بود. محصولی چینی – آلمانی که حاصل فعالیت مشترک فاو و فولکس واگن و یک خودروی اقتصادی ویژه بازار چین است.

این برند هرچند به نظر می‌رسید که برندی مخصوص بازار خوروی چین باشد تا عطش خرید محصولات باکیفیت فولکس واگن برای خریداران طبقه متوسط به پایین چینی را برطرف کند اما با همکاری ماموت خودرو به بازار ایران راه پیدا کرده است.

ماموت خودرو که تا پیش از تحریم‌های صنعت خودرو ایران، واردات محصولات فولکس واگن نظیر گلف، پاسات و تیگوان را بر عهده داشت، این بار سراغ محصولات جتا رفت که هر چند روح خودروهای فولکس واگن را با خود همراه دارد اما سطح کیفی بسیار متفاوتی با محصولات VW نیز ارائه می‌کند. خودروهای جتا هر چند از پیشرانه و پلتفرم فولکس واگن بهره‌مند است اما بهتر است آن را یک خودروی میان رده چینی بدانیم تا یک محصول مشترک که کیفیت آلمانی دارد.

جتا VS7

محصولات جتا در سه مدل سدان جتا VA3، کراس اوور جتا VS5 جتا VS7 توسط ماموت خودرو برای بازار ایران در نظر گرفته شده است.

دو کراس اوور جتا VS5 جتا VS7، خودروهایی است که در یک سگمنت قرار دارد و شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

از آنجا که خودروهای جتا براساس پلتفرم خودروهای فولکس واگن توسعه یافته است، کراس اوور جتا VS5 جتا VS7 نیز از این قاعده مستثنی نیست.

جتا VS7 روی پلتفرم MQB فولکس واگن توسعه یافته که خودروهایی نظیر سئات تاراکو، فولکس واگن تیگوآن و اشکودا کودیاک نیز با همان پلتفرم از جمله خودروهای شناخته شده در بازار است.

جتا VS7 از نظر اندازه با فولکس تیگوان در یک رده قرار می‌گیرد. جتا وی اس ۷ در دسته کراس اوورهای خانوادگی قرار گرفته و از این رو می‌تواند با خودروهای مانند فیدلیتی پرایم، فیدلیتی پرستیژ، مکث تیارا و فونیکس تیگو ۸ پرو در بازار ایران رقابت کند.

جتا VS7

جتا وی اس ۷ از نظر طراحی ظاهری خودرویی مدرن با زبان طراحی اروپایی است. در نمای جلوی این خودروی کراس اوور چراغ‌های اصلی به صورت یک تکه با خطوط تند و تیز طراحی شده و در اصل جزئی از جلوپنجره بزرگ و عریض خودرو هستند. جلوپنجره خودرو نیز به صورت کهکشانی تزئین شده و در دل خود نشان جتا را جای داده است. بر روی سپر خودرو هم علاوه بر ورودی ثانویه موتور یک دیفیوزر کرومی و چراغ‌های مخصوص روز به صورت یک نوار LED کشیده با یک شکل خاص و زیبا تعبیه شده است.

در نمای عقب این کراس اوور جذاب نیز همچنان مانند بخش جلوی آن شاهد یک طراحی خشن و زیبا هستیم. چراغ‌های عقب بسیار کشیده و چشم‌نواز طراحی شده که تا نیمه‌های درب صندوق ادامه یافته‌اند. درب صندوق هم با خطوط و زوایای تیز شکل گرفته و میان خود محل نصب پلاک را جای داده است. بر روی سپر عقب نیز یک چراغ شبرنگ سراسری، یک دیفیوزر بزرگ کرومی و دو شبه خروجی اگزوز طراحی شده است.

جتا VS7

با ورود به کابین جتا VS7 هرچند با طراحی شبیه به خودروهای آلمانی مواجه هستید اما حس کیفی خودروهای آلمانی را لمس نخواهید کرد.

داشبورد خودرو طراحی نسبتا جذابی دارد. ابتدای داشبورد میانی یک صفحه نمایش بسیار بزرگ و عریض برای سیستم مالتی مدیا در نطر گرفته شده و برخلاف بسیاری از خودروها که دو خروجی تهویه مطبوع به صورت افقی در کنار هم قرار گرفته‌اند در این خودرو کنار صفحه نمایش به صورت عمودی و روی هم طراحی شده‌اند و پس از این بخش پنل تنطیمات سیستم تهویه مطبوع به صورت لمسی - فیزیکی تعبیه شده است.

جتا VS7

فرمان به صورت D کات طراحی شده و ظاهری شبیه به محصولات فولکس واگن دارد و غربیلک فرمان هم به صورت ۳ شاخه به همراه برخی از کلیدهای کنترلی طراحی شده است. همچنین صفحه کیلومتر شمار خودرو نیز به صورت دیجیتال طراحی شده است هرچند نمونه‌ای با کلاستر آنالوگ نیز در میان خودروهای جتای ماموت خودرو وجود داشت اما به احتمال زیاد شاهد نسخه وارداتی با کلاستر تمام دیجیتالی خواهیم بود.

با توجه به کلاس جتا وی اس ۷، فضای هر دو ردیف خودرو بسیار جادار و مناسب بوده و همچنین فضای صندوق نیز کارآمد و بزرگ است.

جتا VS7 از نطر فنی نیز خودرویی قدرتمند با تکنولوژی‌های روز است. قلب تپنده این خودرو از فناوری‌های فولکس واگن بهره‌مند شده است.

پیشرانه جتا وی اس ۷ از نوع ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری توربوشارژ بوده که توانایی تولید ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را داراست. این قدرت از طریق یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT ساخت شرکت Aisin به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل می‌شود.

جتا VS7

از جمله امکانات این کراس اوور خانوادگی باید به شش کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری، اتوهلد، ترمز پارک برقی، کمکی حرکت در سربالایی، نمایشگر ۱۰ اینچی مالتی مدیا، سنسور نور و باران، سیستم تهویه مطبوع دو کاناله، دوربین ۳۶۰ درجه، سانروف پانوراما، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، شارژ بدون سیم تلفن همراه، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد.

البته امکانات و آپشن‌های جتا VS7 هنوز به صورت رسمی از سوی ماموت خودرو اعلام نشده است و هنوز سطح امکانات آن مشخص نشده است.

کد خبر 142852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha