دیگنیتی پرستیژ چه مشخصاتی دارد؟

دیگنیتی پرستیژ در اصل نسخه ارتقا یافته دیگنیتی پرایم است که توسط گروه بهمن به بازار کشور عرضه شد. دیگنیتی پرایم به‌واسطه طراحی اسپرت و زیبای خود توانست نظر بسیاری را به خود جلب کند اما قدرت و مشخصات فنی آن یکی از نقاط ضعف و ناامید کننده‌اش بود که انتقادات فراوانی نیز به آن می‌شد. پس از این انتقادات گروه بهمن تصمیم گرفت تا با عرضه نسخه پرستیژ دیگنیتی به این انتقادات پاسخ قابل دفاعی بدهد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، خودروهای کراس اوور طی سال‌های اخیر در سراسر دنیا بسیار مورد توجه اقشار مختلف جامعه قرار گرفته و طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. این خودروها به‌واسطه شباهت با خودروهای شاسی بلند و طراحی و فضای بهتر از خودروهای سدان جای آنها را در بازار گرفته و اکنون تعداد زیادی از خودروسازان دنیا محصولات متعددی را در این کلاس خودرویی معرفی کرده‌اند. در این میان شاید بتوان خودروسازان چینی را جزو یکی از پیشروترین خودروسازان در سراسر دنیا دانست که پیشرفت بسیار خوبی را طی سال‌های اخیر به‌دست آورده‌اند. 

دیگنیتی پرستیژ

در ایران نیز خودروهای کراس اوور طی سالیان اخیر خصوصا با ورود طیف عظیم و وسیعی از خودروهای چینی طرفداران بسیاری پیدا کرده و در راس نگاه‌ها قرار گرفته‌اند. خودروسازان چینی که در ایران محصولاتشان عرضه می‌شود از این وضعیت متلاطم بازار ایران بهترین استفاده را کرده و با معرفی محصولات مختلف در این بازار یکه‌تازی می‌کنند. در این میان خودروهایی نیز هستند که به‌خاطر طراحی منحصر به فردی که داشته‌اند توانسته سهم بازار بیشتری به خود اختصاص دهند که از جمله این خودروها می‌توان به دیگنیتی پرستیژ اشاره کرد. 

دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی پرستیژ در اصل نسخه قوی‌تر دیگنیتی پرایم و محصولی از شرکت بهمن است. دیگنیتی بهمن اصالتی چینی داشته و کمپانی مادر آن شرکت بزرگ دانگ فنگ است. این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ میلادی به نمایش عموم درآمد و همچنین برای اولین بار و تحت عنوان دیگنیتی در سال ۱۴۰۰ به بازار ایران عرضه شد. 

گروه بهمن ابتدا دیگنیتی را در نسخه ضعیف‌تر که پرایم نام داشت به فروش رساند که به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو در کنار یک جعبه دنده CVT مجهز شده بود. اما در نهایت نسخه قوی‌تر که از نظر فنی خودرویی بسیار بهتر بود را تحت عنوان دیگنیتی پرستیژ به بازار معرفی کرد. این خودرو توانست انتقاداتی که به نسخه پرایم بود را باطل کرده و تبدیل به یک خودروی پرشتاب و پرقدرت شود. 

دیگنیتی پرستیژ

طراحی ظاهری دیگنیتی پرستیژ تفاوت چندانی با دیگنیتی پرایم ندارد. در نمای جلو چراغ‌هایی کشیده و اخمگینی دارد که ظاهر این خودرو را بیش از پیش تهاجمی و خشن کرده است. جلوپنجره نیز بخش بعدی است که طراحی کشیده و نسبتا بزرگی دارد و داخل آن به اصطلاح کهکشانی تزئین شده است. همچنین فرم سپر نیز اسپرت‌تر از نسخه قبلی شده که نشان دهنده آن است که با یک خودروی اسپرت و چشم نواز روبرو هستیم.

دیگنیتی پرستیژ

در قسمت عقب دیگنیتی پرستیژ اما شاهد طراحی به‌روز بر اساس ترند روز طراحی دنیا هستیم. چراغ‌های عقب ظاهری کشیده و نسبتا باریک را دارند و به یکدیگر از طریق یک نوار LED نازک متصل شده‌اند. چراغ‌ها به صورت کامل بر روی درب صندوق طراحی شده و به همین خاطر یک سری چراغ نیز بر روی سپر خودرو تعبیه شده است. بر روی سپر نیز علاوه بر چراغ‌ها دو خروجی دوگانه اگزوز واقعی نیز تعبیه شده تا بیش از پیش نشان دهد که با یک خودروی اسپرت روبرو هستیم. 

دیگنیتی پرستیژ

درون کابین دیگنیتی پرستیژ شاهد یک طراحی جذاب و پویا هستیم که بیشتر سلایق را پوشش می‌دهد. درون کابین این کراس اوور اسپرت داشبورد میانی کمی مایل به سمت راننده طراحی شده و بر روی آن ابتدا دریچه‌های تهویه مطبوع قرار گرفته و پس از آن یک صفحه نمایش لمسی بزرگ قرار گرفته است. در بخش انتهایی داشبورد نیز یک صفحه نمایش لمسی برای کنترل سیستم تهویه مطبوع تعبیه شده که خوانایی خوبی نیز دارد. 

فرمان خودرو به صورت D کات طراحی شده و غربیلک آن هم به صورت 3 شاخه به همراه کلیدهای کنترلی سیستم مالتی مدیا و کروز کنترل طراحی شده است. صفحه کیلومتر شمار یکی از معدود تفاوت‌های نسخه پرستیژ با نسخه پرایم است که در این خودرو به صورت تمام دیجیتالی درآمده است. اما یکی از نکات منفی کابین این خودرو استفاده از قطعات دکوراتیو با رنگ مشکی پیانویی براق است که در کوتاه مدت خط و خش‌های بسیاری را به خود جذب می‌کند.

دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتیی پرستیژ در بخش فنی اما بیشترین تفاوت را با دیگنیتی پرایم داشته و همانطور که ابتدای متن اشاره کردیم خودرویی قوی‌تر از نسخه قبلی است. دیگنیتی پرستیژ به یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو شارژ تجهیز شده که می‌تواند 228 اسب بخار قدرت و 355 نیوتن بر متر گشتاور را تولید کند. 

پیشرانه دیگنیتی پرستیژ نیز به سیستم پاشش سوخت مستقیم یا GDi مجهز شده که یک نکته بسیار مثبت است. جعبه دنده دیگنیتی پرستیژ نیز مانند برخی رقبایش از نوع 6 سرعته اتوماتیک AT است که نیروی پیشرانه را به محور جلو انتقال می‌دهد. همچنین شتاب دیگنیتی پرستیژ نیز زیر 10 ثانیه است.

دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی پرستیژ در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نسبت به نسل قبلی کمی ارتقا پیدا کرده و به امکاناتی نظیر ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری، سیستم پایش باد لاستیک (TPMS)، سیستم کنترل کشش، سانروف، حالت های مختلف رانندگی، دوربین ثبت وقایع، دوربین ۳۶۰ درجه، شارژر بی‌سیم، نورپردازی داخلی، سنسور عقب، صندلی ۱۰ حالته برقی راننده، صندلی ۴ حالته برقی شاگرد، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سیستم ورود بدون کلید، سنسور نور و سیستم تهویه اتوماتیک مجهز شده است. 

دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی پرستیژ از ۲۹ خردادماه ۱۴۰۲ به تعداد ۶۰۰ دستگاه وارد بورس کالا شده و به فروش خواهد رفت. قیمت پایه این کراس اوور اسپرت ۱.۲۹۶.۰۰۰.۰۰۰ تومان اعلام شده و موعد تحویل آن نیز ۱۲ شهریورماه ۱۴۰۲ خواهد بود.

کد خبر 142748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha