خودرو سهند چه مشخصاتی دارد؟ + مشخصات فنی و تصاویر سهند پارس خودرو

پس از انتشار تصاویر رسمی خودرو سهند، اطلاع از برخی مشخصات فنی سهند خالی اط لطف نیست. سهند نام جدیدترین سدان پارس خودرو است که به‌ زودی راهی بازار می‌شود. این خودرو در اصل نسل جدید ساینا محسوب شده و بر روی پلتفرم X200 توسعه یافته است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، گروه خودروسازی سایپا طی سال‌های اخیر فعالیت خود را افزایش داده است و این را می‌توان از گسترده‌تر کردن سبد محصولاتش دریافت. گروه سایپا در این مدت خودروهای مختلفی را معرفی کرده که از جمله آنها می‌توان به اطلس، آریا و سهند و ... اشاره کرد.

خودرو سهند که نسل جدید ساینا محسوب می‌شود با تغییرات گسترده ظاهری و کابین همراه بوده است. 

سهند

سهند ابتدا قرار بود برای اولین بار در اولین دوره نمایشگاه تحول صنعت خودرو در تهران به نمایش عموم درآید، اما این اتفاق رخ نداد. در همان زمان بود که برخی از عکس‌های این خودرو منتشر شد اما همچنان از مشخصات فنی و امکانات آن خبری نبود. بالاخره پس از چند ماه شرکت تابعه سایپا یعنی پارس خودرو که وظیفه تولید سهند را عهده دار است تصاویر رسمی این خودرو را منتشر کرد و مشخص شد که پارس خودرو وظیفه تولید سهند را عهده دار است. 

طراحی سهند پارس خودرو نسبت به ساینا کاملا دگرگون شده و اکنون با خودرویی به‌روزتر و زیباتر روبرو هستیم. این خودرو مانند خانواده کوییک، ساینا و تیبا بر روی پلتفرم X200 سایپا توسعه یافته و به دلیل یکسان بودن پلتفرم‌ها، شباهت‌هایی با خودروهای مذکور دارد اما از نظر ابعاد و اندازه سهند کاملا مشابه ساینا و تیبا است. 

سهند

در قسمت جلوی این خودرو از چراغ‌هایی کشیده و نسبتا باریک استفاده شده که گرافیک داخلی زیبایی دارند و با فرمی که به آنها داده شده ظاهر اسپرتی به خودرو بخشیده است. جلوپنجره نیز به صورت کشیده و متصل به چراغ‌ها طراحی شده و در قسمت حاشیه پایین میزبان یک نوار کرومی است. سپر خودرو با خطوط و حجم پردازی‌های مختلفی طراحی شده و در دو طرف آن چراغ‌های مخصوص روز داخل یک قاب بزرگ مشکی رنگ قرار دارد.  

سهند

در نمای جانبی تغییر خاصی نسبت به ساینا رخ نداده و همان ظاهر ساینا را شاهد هستیم اما آئینه‌های جانبی باز طراحی شده و خوشبختانه از آن فرم نامناسب آئینه‌های قبلی خبری نیست و یک طراحی زیبا و قابل قبول جایگزین نسخه قدیمی شده است. طرح رینگ‌ها نیز متفاوت شده و دستگیره درب‌های خودرو هم تغییر یافته‌اند.

سهند

به بخش انتهایی خودرو می رسیم، جایی که سهند نسبت به نسل قبلی خود یعنی ساینا شاهد تغییراتی کم اما مثبت است. چراغ‌های عقب مانند جلو طراحی کشیده و نسبتا باریکی دارد که تا روی درب صندوق خودرو نیز کشیده شده‌ است. سپر خودرو حجیم طراحی شده اما از خطوط تند و تیز در طراحی آن خبری نیست. در کل این نما نسبت به ساینا ظاهر جذاب‌تری پیدا کرده است.

سهند

طراحی داخلی سهند پارس خودرو نیز دستخوش تغییرات بسیاری شده است. بر روی داشبورد میانی ابتدا یک صفحه نمایش نسبتا بزرگ تعبیه شده و زیر آن نیز دریچه‌های دایره‌ای شکل تهویه خودرو تعبیه شده‌ است. در قسمت انتهایی داشبورد نیز بخش تنظیمات سیستم تهویه مطبوع قرار دارد که به احتمال زیاد به حالت اتوماتیک هم مجهز خواهد شد. همچنین صفحه کیلومترشمار این خودرو طراحی جدید دارد و به صورت آنالوگ به همراه یک کامپیوتر سفری است. 

سهند

فرمان خودرو سهند به صورت D کات بوده و غربیلک آن نیز به صورت 3 شاخه به همراه کلیدهای کنترلی طراحی شده است. فضای کابین با توجه به اینکه پلتفرم خودرو با ساینا، تیبا و کوییک مشترک است، مشابه با همین خودروها است و فضای نسبتا مناسبی دارد. همچنین کیفیت متریال به کار رفته در داشبورد و کابین هم نسبت به ساینا و تیبا ارتقا پیدا کرده و وضعیت نسبتا بهتری دارد. 

سهند

مشخصات فنی سهند سایپا نسبت به ساینا و تیبا ارتقاء پیدا کرده و شبیه به دیگر خودروی جدید گروه سایپا یعنی اطلس است. پیشرانه سهند نسل جدید پیشرانه معروف M15 مگاموتور بوده که با کد M15 GSi شناخته می‌شود. پیشرانه M15 GSi یک پیشرانه 4 سیلندر 8 سوپاپ 1.5 لیتری تنفس طبیعی است و توانایی تولید حدود 90 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور را داراست. 

سهند

این پیشرانه ارتقا یافته نسبت به M15 معمولی عملکرد بهتری نیز دارد اما همچنان 8 سوپاپ است. تغییرات این پیشرانه شامل برقی شدن دریچه گاز، تغییرات در سیستم پاشش سوخت و جرقه زنی و سرسیلندر متفاوت نسبت به نسخه قبلی است. همچنین خوشبختانه این پیشرانه به فناوری زمان بندی متغیر سوپاپ‌های سوخت یا همان VVT نیز مجهز شده است. همچنین جعبه دنده این خودرو هم از نوع ۵ سرعته دستی بوده که نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. 

سهند

سایپا و پارس خودرو هنوز اطلاعاتی از امکانات رفاهی و ایمنی سهند منتشر نکرده‌اند اما به احتمال زیاد این خودرو به امکاناتی نظیر دو کیسه هوا، فرمان برقی، سیستم تهویه اتوماتیک، اتصال هوشمند خودرو، سیستم ورود و استارت بدون کلید، مالتی مدیا، کروز کنترل، سنسور نور، دوربین عقب، سنسور پارک، تریم داخلی چرم، سامانه GSI و سامانه پایش باد تایرها تجهیز خواهد شد.

کد خبر 142786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha