درب صندوق برقی چیست و چگونه کار می‌کند؟

درب صندوق برقی امروزه در خودروها رواج زیادی پیدا کرده است. این آپشن یک امکان رفاهی در خودروها است که سبب می‌شود تا راننده بدون دخالت دست، درب صندوق خودروی خود را باز کند. درب صندوق برقی را می‌توان یکی از پرطرفدارترین امکانات رفاهی در خودروها دانست که بسیار کارآمد است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، امروزه خودروها به امکانات رفاهی و ایمنی مختلفی مجهز شده‌اند. امکاناتی که هر کدام از آن‌ها یکی از وظایف اصلی یا فرعی راننده را به عهده گرفته و برخی دیگر نیز به عنوان یک مکمل به کمک راننده می‌آیند. یکی از این امکانات که امروزه در خودروها رواج زیادی پیدا کرده درب صندوق برقی است که وظیفه باز و بسته کردن درب صندوق را بر عهده دارد. 

درب صندوق برقی

درب صندوق برقی همانطور که از نامش مشخص است یک سیستم خودکار بوده که درب صندوق عقب را بدون دخالت عامل بیرونی تنها با یک دستور باز کرده و می‌بندد. این آپشن ابتدا در خودروهای شاسی بلند و کراس اوور مورد استفاده قرار گرفت و رفته رفته در دیگر کلاس‌های خودرویی نیز به کار رفت و تبدیل به یک آپشن پرطرفدار شد. این آپشن تنها با فشردن یک کلید که در کنار چراغ‌های پلاک تعبیه شده، یا فشردن دکمه مربوطه بر روی سوییچ و همچنین کلید باز کردن درب صندوق داخل کابین فعال شده و درب صندوق خودرو بدون نیاز به نیروی دست باز خواهد شد. 

درب صندوق برقی

عملکرد درب صندوق برقی نیز بسیار ساده است. درب صندوق عقب با کمک دو جک برقی که در دو طرف آن تعبیه شده کار می‌کند. پس از اینکه فرمان باز شدن درب صندوق توسط شخص داده می‌شود ابتدا قفل درب رها شده و جک‌های برقی درب شروع به بالا بردن درب صندوق می‌کنند. زمانی که شخص از راه‌های ذکر شده دوباره اقدام به فشردن دکمه موردنظر کند جک‌های برقی به پایین جمع شده و درب صندوق بسته می‌شود. 

درب صندوق برقی

لازم به ذکر است که اگر شخص بخواهد زمانی که بیرون خودرو ایستاده درب صندوق را از طریق دکمه کنار چراغ پلاک باز کند باید سوییچ خودرو همراه وی بوده تا این سیستم فعال شود. همچنین اگر از روی سوییچ خودرو شخصی بخواهد درب صندوق را باز کند می‌بایست در یک فاصله مشخصی از حودرو قرار داشته باشد تا درب صندوق برقی فعال شود. وجود سیستم درب صندوق برقی باعث شد تا یک آپشن دیگر برای خودرو به وجود آید. 

درب صندوق برقی

کیک سنسور یا همان سنسور پا آپشنی بود که پس از ابداع درب صندوق برقی به وجود آمد. عملکرد سنسور پا بدین صورت است که سنسورهای به کار رفته در زیر سپر عقب آماده این هستند تا شخصی که هر دو دستش از وسایل پر است با بردن پا زیر آن‌ها دستور باز شدن درب صندوق را بدهد که در این حالت نیز درب صندوق به صورت برقی باز می‌شود.  

سنسور پا

کد خبر 142806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha