شاسی بلند لئو MX8 بر روی خط تولید آمد

لئو ام ایکس 8 اولین خودروی دو دیفرانسیل شرکت ایستا موتور طبق تصاویر منتشر شده بر روی خط تولید آمده است. لئو MX8 در اصل یک نسخه فیس لیفت از نیسان ترا بوده که مختص بازار آسیا و خصوصا چین توسعه یافته است. تولید این خودرو در چین برعهده شریک تجاری نیسان یعنی دانگ فنگ بوده و نکته جالب توجه اینجاست که رونمایی از این خودرو برای اولین بار در ایران صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، لئو MX8 اولین و جدیدترین محصول شرکت ایستا موتور ارس است که در اصل نسخه فیس لیفت شده نیسان ترا مخصوص بازار آسیاست. همانطور که اشاره کردیم این خودروی شاسی بلند واقعی را دانگ فنگ برای بازار چین تولید کرده اما تکنولوژی تولید آن تماما بر عهده نیسان ژاپن است. از این رو می‌توان به لئو ام ایکس 8 لقب یک شاسی بلند دورگه ژاپنی - چینی داد. 

لئو ام ایکس ۸

با توجه به تصاویر منتشر شده توسط یکی از مدیران ارشد این شرکت مشخص شد که مونتاژ آزمایشی لئو MX8 در خط تولید شرکت ایستا موتور آغاز شده است.

عقیل مصطفایی از مدیران ارشد این شرکت با انتشار تصاویری از خط تولید آزمایشی لئو MX8 نوشت:

"خط تولید خودروی لئو ام ایکس ۸ (LEO-MX8) با سرمایه گذاری بخش خصوصی بطور کامل و بعد از گذشت ۱۸ ماه تکمیل و آماده بهره‌برداری شد. ۹ ماه از این زمان صرف ایجاد زیرساخت و ابنیه شده و الباقی آن برای نصب و تجهیز یکی از مدرن ترین تجهیزات تست الکتریکال و فنی خودرو در بخش خصوصی شده است. با توجه به اینکه خودروی لئو دارای شاسی مستقل فولادی است ایستا موتور ارس مبادرت به نصب دستگاه شاسی برگردان مکانیزه و مدرن در این بخش نموده است. بکارگیری تجهیزات حرفه ای فیلینگ جهت تزریق روغن - شارژ گاز کولر،  تست زوایای چرخ ها، تنظیم چراغ ها، سیستم ترمزها و سایر تجهیزات روز دنیا از دیگر اقدامات این شرکت است. ایستا موتور ارس با حضور جمعی از مدیران با تجربه صنعت خودرو که سابقه فعالیت در ایران خودرو، سایپا و سایر شرکت های بخش خصوصی را داشته اند پا به عرصه حرفه ای تولید خودرو در بخش خصوصی گذاشته است."

قطعات این خودروی دو دیفرانسیل به صورت SKD وارد کشور شده و مونتاژ آن در این شرکت صورت می‌گیرد. پلتفرم این خودرو همان پلتفرم نیسان ترا بوده و در ایران نیز به صورت ریبرند شده تحت عنوان LEO MX8 تولید می‌شود. 

لئو ام ایکس ۸

لئو ام ایکس ۸

شرکت ایستا موتور ارس یکی از شرکت‌های تماما خصوصی است که در کنار شرکت‌های سبلان خودرو مایوان، مایوان موتور و مایوان دیزل از شرکت‌های زیرمجموعه گروه کارآفرینان مایوان محسوب می‌شود.

لئو ام ایکس 8

دلیل انتخاب نام لئو به معنی شیر برای شاسی بلند جدید ایستا موتور به قدرت این خودرو بازگشته و ایستا موتور تلاش کرده تا با با انتخاب نام لئو برای این محصول، قدرت بالای این خودروی شاسی مستقل را به رخ بکشد.

لئو ام ایکس 8

انتخاب حرف M نیز به مایوان به عنوان شرکت مادر ایستا موتور اشاره داشته و X8 هم مربوط به سگمنت لئو ام ایکس 8 است. 

لئو ام ایکس ۸

از نظر طراحی ظاهری لئو MX8 خودرویی بوده که شباهت بسیار زیادی به برادر ژاپنی خود دارد.

لئو ام ایکس 8

در بخش جلو چراغ‌های اصلی این خودروی شاسی بلند دو دیفرانسیل طراحی کشیده، بزرگ و جسورانه‌ای داشته که البته نسبت به طراحی و ترند امروزه خودروها چندان مدرن نیست. جلوپنجره MX8 هم به صورت یکپارچه و بزرگ طراحی شده که تا انتهای سپر کشیده شده است.

لئو ام ایکس ۸

در قسمت کناری اولین موردی که به چشم می‌خورد گلگیرهای بیرون زده از بدنه است که سبب شده تا خودرو عضلانی‌تر به نظر برسد. همچنین یک رکاب ثابت کرومی هم پایین درب‌ها تعبیه شده تا سوار و پیاده شدن سرنشینان را راحت‌تر کند. رینگ‌های خودرو نیز طراحی زیبا و هماهنگی داشته و سایز آنها هم مناسب به نظر می‌رسد. 

لئو ام ایکس ۸

در نمای عقب این خودروی عضلانی طراحی هماهنگی با دیگر بخش‌های خودرو شاهد هستیم. چراغ‌های اصلی به صورت کشیده و افقی طراحی شده که تا نیمه‌های درب صندوق کشیده شده‌اند. همچنین یک خط کرومی نسبتا پهن از قسمت بالا دو چراغ را به یکدیگر وصل کرده‌ است. سپر عقب با برآمدگی محسوسی طراحی شده که نشان از یک خودروی پر قدرت دارد. 

لئو ام ایکس ۸

داخل کابین لئو MX8 شاهد ظاهری مدرن و البته ساده هستیم. بر روی داشبورد میانی ابتدا دریچه‌های هوای مستطیلی شکل و کشیده تهویه مطبوع قرار گرفته و پس از آن مهمترین قسمت داشبورد خودنمایی می‌کند. درون یک قاب در دل داشبورد یک صفحه نمایش بزرگ و عریض به همراه کلیدهای کنترلی سیستم مالتی مدیا تعبیه شده که جلوه زیبایی را به کابین خودرو داده است. پس از سیستم مالتی مدیا نیز سیستم تهویه مطبوع خودرو قرار گرفته که خوشبختانه دارای یک صفحه نمایش مستقل و کلیدهای فیزیکی است. 

لئو ام ایکس ۸

همچنین یکی دیگر از نکات مثبت کابین لئو MX8 تریم دو رنگ آن در کنار طرح چوب تریم تیره رنگ آن است که حس خوشایندی را به سرنشینان منتقل می‌کند. فرمان هم به صورت D کات طراحی شده و غربیلک فرمان هم بزرگ و سه شاخه طراحی شده که در دل خود کلیدهای کنترلی کروز کنترل خودرو و سیستم مالتی مدیا را جای داده است. صفحه کیلومتر شمار نیز به صورت تلفیقی بوده و دو عقربه دایره‌ای شکل در دو طرف و یک صفحه نمایش دیجیتال میان آن دو تمامی سلایق آنالوگ و دیجیتال پسند را پوشش می‌دهد. 

لئو ام ایکس ۸

مشخصات فنی لئو MX8

لئو MX8 مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو شارژ بوده که توانایی تولید 220 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن بر متر گشتاور را داراست. این پیشرانه قدرتمند از تکنولوژی‌ میتسوبیشی بهره می‌برد که یک نکته مثبت برای آن محسوب می‌شود. جعبه دنده‌ای که وظیفه انتقال قدرت پیشرانه را به صورت پیش فرض به محور عقب و در صورت نیاز راننده به هر چهار چرخ دارد یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک AT بوده که محصولی از شرکت آلمانی و نام آشنای ZF است. 

لئو ام ایکس ۸

 لئو MX8 یک خودروی دو دیفرانسیل و شاسی بلند واقعی است. این یعنی پس از مدت‌ها بازار ایران شاهد یک خودروی آفرودی با باطنی ژاپنی بوده که آماده رقابت با رقبای صفر کیلومتر چینی خود است. 

سیستم تعلیق این خودرو در چرخ‌های جلو از نوع جناغی دوبل با میل تعادل و در چرخ‌های عقب از نوع 5 مفصلی است. ترمزهای جلو MX8 از نوع دیسکی خنک شونده و ترمزهای عقب هم از نوع دیسکی هستند. یکی دیگر از نکات مثبت لئو ام ایکس 8 مجهز بودن پیشرانه آن به سیستم GDi است. 

لئو ام ایکس ۸

لئو ام ایکس 8 در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز خودرویی پرآپشن محسوب می‌شود. این خودرو به امکاناتی نظیر سیستم مالتی مدیا با صفحه نمایش 10 اینچی، سیستم استارت بدون کلید (Engine Start Stop)، سیستم ورود بدون کلید (Keyless Entry)، دریچه تهویه هوای ردیف عقب، صندلی راننده و شاگرد با قابلیت تنظیم برقی، دکمه های کنترل از روی فرمان، آینه های جانبی تاشونده برقی به همراه گرمکن، آینه وسط الکتروکرومیک، سانروف حساس به مانع، کیسه هوای راننده و سرنشین، کیسه هوای جانبی، کیسه هوای پرده‌ای و زانویی راننده، ترمزهای هر چهار چرخ دیسکی، سنسور باران، سنسور نور، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سیستم قطع خودکار سوخت هنگام تصادف، سیستم کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری، سیستم‌های کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی، اتوهلد، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم ترمز ضد لغزش مجهز شده است. 

لئو ام ایکس ۸

کد خبر 142826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha