پس از تولید نیسان ترا با لوگوی لئو LEO، نوبت تولید ترا با نشان نیسان رسید!

با گذشت چند ماه از تولید آزمایشی نسخه چینی نیسان ترا در ایران با نشان «لئو» حالا اخباری به گوش می‌رسد که یک شرکت دیگر در حال برنامه‌ریزی برای تولید نیسان ترا با نشان نیسان در ایران است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، از اواخر سال گذشته نام نیسان در ایران با خودرو لئو MX۸ دوباره بر سر زبان‌ها افتاد و چندی بعد نیز تولید آزمایشی آن آغاز شد.

البته نیسان ترا در ایران با تغییراتی جدید در ظاهر خودرو و با نامی متفاوت از سوی ایستا موتور ارس عرضه شد تا از تحریم‌های صنعت خودرو در امان باشد.

حال در پشت پرده صنعت خودرو اخباری به گوش می‌رسد که یک شرکت خودروساز بخش خصوصی بنا بر تولید این شاسی بلند با نشان نیسان در داخل ایران دارد.

لئو MX۸ مجهز به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو شارژ بوده که توانایی تولید ۲۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن بر متر گشتاور را داراست. این پیشرانه قدرتمند از تکنولوژی‌ میتسوبیشی بهره می‌برد که یک نکته مثبت برای آن محسوب می‌شود. جعبه دنده‌ای که وظیفه انتقال قدرت پیشرانه را به صورت پیش فرض به محور عقب و در صورت نیاز راننده به هر چهار چرخ دارد یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک AT بوده که محصولی از شرکت آلمانی و نام آشنای ZF است.

هنوز مشخص نیست که نیسان ترا که قرار است در یک شرکت خصوصی تولید شود با چه مشخصاتی راهی بازار خواهد شد اما انتظار داریم تا مشخصاتی شبیه به لئو MX۸ ایستا موتور داشته باشد.

در پایان جا دارد اشاره به موضوع همکاری خودروسازان بخش خصوصی با خودروسازان چینی و یک ضعف بزرگ در قراردادهای همکاری آنها داشته باشیم چون قطعا در عقد قراردادها مشکلی وجود دارد که طرف چینی می‌تواند یک محصول را به دو شرکت متفاوت برای تولید بسپارد.

باید یادآور شویم این مدل همکاری را بیشتر از سوی دانگ‌فنگ شاهد هستیم و این شرکت هر محصولی را برای تولید به یک خودروساز می‌سپارد و امروز از ایران خودرو تا شرکت‌های کوچک بخش خصوصی را در جمع شرکای ایرانی خود دارد.

کد خبر 144042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha