بایک X55 دومین خودروی بایک پس از تیگارد X35

بایک X55 یا همان بایک بیجینگ X55 یکی از محصولات جدید شرکت مطرح بایک قرار است به‌زودی وارد بازار کشور شود. طبق اطلاعات منتشر شده این خودرو در سری اول به صورت وارداتی و در سری‌های آتی به صورت مونتاژی وارد بازار خواهد شد. پس از زمزمه‌های فراوان بالاخره کاتالوگ این خودرو منتشر شد.

به گزارش پرشین خودرو، بایک X55 یا همان بیجینگ X55 یکی از کراس اوورهای جدید شرکت بایک چین است که به زودی پا به جاده‌های ایران خواهد گذاشت. خودروهای کراس اوور در دنیا روز به روز در حال محبوب‌تر شدن هستند و به همین علت بیشتر خودروسازان در سراسر دنیا در این سگمنت محصولات زیادی را طی این چند سال اخیر رونمایی و به بازار عرضه کرده‌اند. میان تمام شرکت‌های خودروسازی در دنیا، خودروسازان چینی بیش از هر شرکت دیگری اقدام به ساخت خودروهای کراس اوور کرده‌اند که به عنوان مثال همین شرکت بایک محصولات متنوعی را تولید کرده است. 

بایک ایکس ۵۵

شرکت بایک یکی از قدیمی‌ترین و مطرح‌ترین خودروسازان چینی است که فعالیت خود را از سال 1958 آغاز کرد. این کمپانی بزرگ چینی در تمام سگمنت‌ها و کلاس‌های خودرویی چند خودرو داشته و محصولاتش علاوه بر چین در بیشتر کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای جنوبی عرضه می‌شود. این شرکت زیرمجموعه‌های زیادی از جمله فوتون را در اختیار داشته و به واسطه همکاری با شرکت مرسدس بنز آلمان و هیوندای کره جنوبی توانسته است به شهرت بالایی دست پیدا کند. 

بایک ایکس ۵۵

در ایران نیز شرکت دیار خودرو شریک تجاری بایک بوده و محصولات مختلفی از جمله بایک X25 و بایک سابرینا و سنوا را در ایران معرفی و عرضه کرده است. سابرینا یک خودروی هاچ بک بوده که به‌واسطه شباهتش با محصولات بنز و همچنین کیفیت قابل قبولش با استقبال خوبی مواجه شد اما مشکلاتی که در عرضه آن به‌وجود آمد مانع ادامه روند موفقیت آمیزش شد. حال دیار خودرو پس از چند سال مجدد با بایک همکاری‌های خود را آغاز کرده و دوباره قرار است خودروهای جدید این شرکت را وارد بازار کشور کند.

بایک X55 یکی از محصولات جدید بایک بوده و به همین علت نیز از طراحی مدرن و البته حذابی بهره مند است. در قسمت جلو X55 چراغ‌های اصلی به صورت خطی باریک و کشیده با ظاهری خشن طراحی شده و جلوپنجره هم به صورت خطی میان دو چراغ قرار گرفته است. طراحی سپر نیز به صورت کهکشانی بوده و در کنار چراغ‌های مه‌شکن و لیپ سپر مشکی رنگ ظاهر مدرنی را به X55 داده است.

بایک ایکس ۵۵

در نمای عقب X55 نیز مانند دیگر بخش‌ها طراحان بایک اوج خلاقیت خود را به کار برده و خودروی مدرنی را طراحی کرده‌اند. چراغ‌های عقب به صورت باریک، کشیده و متصل به یکدیگر طراحی شده که گرافیک داخلی جذاب و اسپرتی هم دارند. محل نصب پلاک نیز بر روی درب صندوق با خطوط عمیق زیادی قرار گرفته است. بر روی سپر عقب هم یک دیفیوزر مشکی رنگ جذاب به همراه چراغ‌های مه‌شکن عمودی طراحی شده است. در مجموع طراحی بیرونی و ظاهری بایک X55 بر اساس ترند روز دنیا صورت گرفته و با یک خودروی قدیمی روبرو نخواهیم بود که یک نکته مثبت برای آن محسوب می‌شود. 

بایک ایکس ۵۵

با ورود به کابین بایک X55 مانند طراحی ظاهری آن شاهد یک طراحی مدرن هستیم که نمای جذابی دارد. داشبورد میانی میزبان یک صفحه نمایش بسیار بزرگ و عریض بوده که به سبک برخی از محصولات روز دنیا کاملا بیرون زده از داشبورد طراحی شده است. زیر صفحه نمایش دریچه‌های تهویه مطبوع طراحی شده و دیگر خبری از قسمت تنظیمات تهویه مطبوع نیست چرا که این قسمت از طریق همان صفحه نمایش قابل کنترل است. فرمان خودرو به صورت D کات طراحی شده و میزبان یک غربیلک سه شاخه به همراه کلیدهای کنترلی سیستم کروز کنترل و سیستم مالتی مدیا است. 

بایک ایکس ۵۵

یکی از نکات مثبت کابین و خصوصا داشبورد استفاده از خطوط کرومی در بخش‌های مختلف است که جلوه مدرنی را به کابین بخشیده است. فضای کابین بسیار مناسب بوده و سرنشینان در هر دو ردیف با مشکل کمبود جا روبرو نخواهند بود. همچنین متریال به کار رفته درون داشبورد و کابین کیفیت بالایی داشته و حس خوبی را به سرنشینان خودرو خواهد داد. از نظر ارگونومی هم کابین بایک این خودروی کراس اوور قابل قبول ارزیابی می‌شود. 

بایک ایکس ۵۵

بایک X55 از نظر مشخصات فنی نیز مانند بسیاری از خودروهای هم رده‌اش در بازار ایران خودرویی قابل قبول است. قلب تپنده X55 یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز به فناوری GDi بوده که توانایی تولید 175 اسب بخار قدرت و 305 نیوتن متر گشتاور را داراست. گیربکس X55 نیز از نوع 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه تر است که قدرت پیشرانه را به چرخ‌های جلوی X55 منتقل کرده و بدین صورت مثل بسیاری از کراس اوورهای همونطش چهارچرخ محرک نخواهد بود. مصرف سوخت بایک بیجینگ X55 در هر 100 کیلومتر به صورت ترکیبی حدود 7.7 لیتر بوده و همچنین شتاب آن هم 7.8 ثانیه اعلام شده که برای یک خودرو در این کلاس عددی بسیار مناسب است. 

بایک ایکس ۵۵

امکانات رفاهی و ایمنی بایک X55 سطح قابل قبولی داشته و طبق کاتالوگ منتشر شده توسط دیار خودرو در ۳ تیپ LV2 , LV1 و LV3 به بازار کشور عرضه خواهد شد. نسخه فول این خودرو که LV3 نام دارد به امکاناتی نظیر فرمان برقی، حالات رانندگی مختلف، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، اتوهلد، سیستم استارت و ورود بدون کلید، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سرپایینی، کروز کنترل تطبیقی، دستیار پارک خودکار، کیسه هوای جلو و جانبی، سیستم هشدار خواب آلودگی راننده، سیستم پایش فشار باد تایرها، رادار جلو و عقب، دوربین عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم هشدار و جلوگیری خروج از لاین، رادار نقطه کور، سیستم ترمز اضطراری، سیستم حفظ حرکت نیان خطوط، هشدار برخورد از جلو، مانیتور ۱۰.۱ اینچی، کلاستر دیجیتال، پد شارژ تلفن همراه، ۸ اسپیکر، پورت USB، فرمان و تریم داخلی چرمی، سنسور لمسی فرمان، حافظه صندلی راننده، گرمکن صندلی های جلو، صندلی های برقی جلو، قابلیت تنظیم زاویه صندلی عقب، دی لایت، چراغ های ال ای دی، تهویه اتومات دو منطقه ای، فیلتراسیون هوای کابین، آینه های جانبی برقی، سقف پانوراما با قسمت بازشو، نسور نور و باران، درب صندوق بار برقی، پرده کناری و شیفتر تعویض دنده مجهز شده است. 

بایک ایکس ۵۵

کد خبر 142993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha