اسکای‌ول ET5، خودروی برقی فول‌آپشن و نیروگاه متحرک برق!

اسکای‌ول SKYWELL ET5 که در آینده نزدیک از سوی شرکت نبکا راهی بازار خودرو می‌شود را می‌توانیم یکی از باکیفیت‌ترین خودروی برقی در حال ورود به ایران بدانیم که با سطح گسترده‌ای از امکانات ایمنی و رفاهی می‌تواند نقش یک نیروگاه برقی متحرک را نیز ایفا کند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، زمزمه‌های ورود خودروی برقی اسکای‌ول SKYWELL ET5 از سال 1401 به گوش می‌رسید اما با نمایش عمومی یک دستگاه اسکای‌ول SKYWELL ET5 در نمایشگاه درستاوردهای دولت سیزدهم، اطلاعات بسیاری از این خودرو از جمله زمان نسبی عرضه اعلام شد.

تصاویر اسکای ول SKYWELL ET5 را اینجا ببینید

سال جاری را می‌توانیم سال خودروهای برقی در ایران بنامیم چرا که در این سال شاهد رویدادهای مهمی در حوزه خودروهای برقی بودیم. رویدادهای برقی با حضور علی آبادی در مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت سرعت بیشتری به خود گرفت چون وزیر صمت در زمان ریاست مپنا نشان داد که به صورت جدی به گسترش این حوزه علاقمند است.

اسکای ول skywell et5

از گسترش ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در نقاط مختلف پایتخت تا تولید نمونه‌هایی از خودرو برقی در مپنا، بخشی از روند گسترش خودروهای برقی در ایران است.

نمایش عمومی خودرو برقی اسکای‌ول SKYWELL ET5 نیز یکی از مهم‌ترین اتفاقات این حوزه است که نشان داد این مسیر با جدیت از سوی بخش خصوصی پیگیری می‌شود.

اسکای‌ول SKYWELL ET5 که محصول همکاری صنایع خودروسازی کرمان با بخش شرکت مپنا است توسط شرکت تازه تاسیس نبکا به بازار عرضه خواهد شد.

طراحی ظاهری اسکای‌ول SKYWELL ET5

اسکای‌ول SKYWELL ET5 از نظر ابعادی در دسته کراس‌اوورهای متوسط قرار می‌گیرد و طراحی نسبتا ساده‌ای دارد.

شرکت نبکا را در اینستاگرام دنبال کنید

در نمای جلو با خطوط صاف روی کاپوت روبرو می‌شویم. درادامه جلوپنجره بسته اسکای‌ول SKYWELL ET5 با طراحی لوزی شکل برجسته در میان چراغ‌های جلویی که شبیه به گرافیک داخلی چراغ‌های بوگاتی است، قرار دارد.

سپر جلو با خطوط منحنی و پروژکتورهای دو طرف در کنار لیپ طوسی رنگ در قسمت پایینی به خوبی توانسته است ضمن هماهنگی با سایر اجرای خودرو، سادگی نمای جلو اسکای‌ول SKYWELL ET5 را جبران کند.

در نمای کناری نیز همچنان با ظاهری ساده و حجم منفی روی درهای خودرو مواجه هستیم اما تلاش شده است با جانمایی نوار پلاستیکی (فندر) روی گلگیرهای اسکای‌ول SKYWELL ET5، ظاهری عضلانی و قوی‌تر به بیننده القا شود.

اسکای ول skywell et5

در نمای عقب اسکای‌ول SKYWELL ET5 با سپری که تا پایین چراغ‌های عقب امتداد دارد روبرو می‌شویم که دو چراغ مثلثی شکل را در خود جای داد هاست.

چراغ‌های عقب اسکای‌ول SKYWELL ET5 به صورت یک تکه است که در میان آن نشان SKYWELL قرار دارد.

سپر عقب نیز به صورت دورنگ طراحی شده که از نظر بصری ارتفاع بیشتری را به بیننده القا می‌کند همچنین دیفیوزر طوسی رنگ ظاهری اسپرت به نمای عقب داده است.

مشخصات فنی اسکای‌ول SKYWELL ET5

پس از بررسی اجمالی طراحی اسکای‌ول SKYWELL ET5، سراغ جذاب‌ترین بخش خودرو خواهیم رفت.

اسکای‌ول SKYWELL ET5 یکی از قوی‌ترین خودروهای برقی کشور با سطح گسترده‌ای از آپشن‌های رفاهی و ایمنی است که تجربه‌ای متمایز را برای خریداران می‌سازد.

اسکای‌ول SKYWELL ET5 به یک پیشرانه 204 اسب بخاری با گشتاور 320 نیوتن متری را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. اسکای‌ول SKYWELL ET5 که می‌تواند 520 کیلومتر را با یک شارژ کامل بپیماید با سیستم تعلیق مستقل مک فرسون در جلو و تعلیق مستقل چند بازو در عقب، سواری راحتی را برای سرنشینان فراهم می‌کند.

اسکای ول skywell et5

شتاب صفر تا صد اسکای‌ول SKYWELL ET5 در حدود 9.6 ثانیه است که برای یک خودرو 1880 کیلو گرمی سرعت مناسبی است ضمن اینکه وظیفه نگه داشتن خودرو بر عهده 4 ترمز دیسکی است که در جلو از نوع خنک شونده هستند.

نچه استفاده از توان و گشتاور بالا را برای مالک خودرو لذت‌بخش و ایمن می‌کند، بهره‌مندی اسکای‌ول SKYWELL ET5 از سیستم‌های هوشمند رانندگی و دستیار راننده است.

امکاناتی نظیر فرمان برقی، تنظیم نور چراغ‌های جلو، تنظیم فرمان خودرو در چهار جهت مختلف، ترمز پارک برقی و صندلی‌های قابل تنظیم در 10 حالت با گرمکن و سردکن هر چند امکانات مناسبی است که بسیاری خودروهای ایران وجود ندارد اما در مقایسه با سایر تکنولوژی‌های خودرو، بسیار پیش ‌پا افتاده است.

امکانات رفاهی و ایمنی اسکای‌ول SKYWELL ET5

در اسکای‌ول SKYWELL ET5 اپشنی به نام کمپینگ وجود دارد که با فعال کردن ن صندلی راننده به صورت تخت درمده و یک موزیک ملایم پخش می‌شود تا راننده تواند در فضایی مناسب استراحت کند.

به واسطه وجود خروجی برق 220 ولت می‌توانیم از اسکای‌ول SKYWELL ET5 به عنوان یک نیروگاه سیار برق در مواقع موردنیاز استفاده کنیم که پیش از این در برخی خودروهای برقی امریکایی نظیر هامر دیده بودیم.

کلاستر دیجیتال 12.3 اینچی در کنار سیستم مالتی مدیای 12.8 اینچی دیجیتال که قابلیت کنترل تمام آپشن‌های خودرو را به سرنشینان می‌دهد بخش دیگری از جذابیت‌های رانندگی با اسکای‌ول SKYWELL ET5 است.

مهم‌ترین بخش از قابلیت‌های ایمنی اسکای‌ول SKYWELL ET5 که نقش پررنگی نیز در کسب 5 ستاره کیفی داشته است به سیستم‌های کمکی ترمز بازمی‌گردد. اسکای‌ول SKYWELL ET5 به ABS، EBD، CBC، BA و EBA مجهز است.

اسکای ول skywell et5

اسکای‌ول SKYWELL ET5 همچنین به سیستم ضد خواب آلودگی راننده  ARS و TCS و سیستم کنترل پایداری ESC و DSC تجهیز شده است تا متضمن یک رانندگی ایمن باشد.

کروز کنترل تطبیقی با قابلیت تنظیم فاصله با خودروی جلویی و کنترل ایستایی خودرو در سربالایی و سرپایینی HAC در کنار اتوهولد و کنترل سرعت خودرو در سرپایینی بخش دیگری از امکانات ایمنی اسکای‌ول SKYWELL ET5 است.

آیینه الکتروکروماتیک، آیینه‌های جانبی برقی، دوربین 360 درجه، سیستم تصفیه هوا، استارت دکمه‌ای، کلید هوشمند، نورپردازی با 128 طیف رنگی، جعبه خنک شونده، گرمکن آئینه، سانروف پانوراما، سنسور نور، اخطار سرعت بیش از حد، انتخاب 3 حالت رانندگی، اخطار عدم کارکرد صحیح ایربگ و نشانگر باد تایر و ... بخشی از امکانات متنوع اسکای‌ول SKYWELL ET5 است.

اسکای‌ول SKYWELL ET5 به چراغ‌های جلوی لیزری با قابلیت روشن کردن تا 300 متر است.

میزان شارژ اسکای‌ول SKYWELL ET5 را می‌توان در 30 دقیقه با استفاده از شارژ سریع به 80 درصد رساند.

قیمت اسکای‌ول SKYWELL ET5 هنوز به صورت رسمی مشخص نیست اما آنچه تا لحظه تنظیم گزارش قطعی به نظر می‌رسد، زمان عرضه رسمی اسکای‌ول SKYWELL ET5 در پاییز سال جاری است.

کد خبر 143349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha