کد خبر 143992
۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴
تولید انبوه خودرو برقی نبکا آغاز شد (+عکس)

شرکت خودرو برقی نوین ماهان از تولید انبوه خودرو برقی نبکا خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، از سال گذشته یک خودرو شاسی بلند برقی در خیابان های تهران و برخی مناطق مختلف کشور در حال تست شرایط مختلف آب و هوایی دیده می شد که نشان از جدیت و اراده جمعی در عرضه خودرو برقی می داد اما اطلاعات چندانی از زمان عرضه این خودرو وجود نداشت.

اما در هشتم آبان ماه ۱۴۰۲ رویدادی کم نظیر در صنعت خودرو کشور رقم خورد و نحوه برگزاری و رونمایی از خودرو که بسیار شبیه به رویدادهای عرضه فناوری‌های نو در دنیا بود برگزار شد و نوید ارائه نه تنها یک خودرو که یک خودروی مبتنی بر آخرین تکنولوژی های صنعت خودرو برقی را می داد. از برگزاری خلاقانه این رویداد که بگذریم، باید به برند نوپای نبکا بپردازیم.

شرکت خودرو برقی نوین ماهان با برند نبکا با سرمایه گذاری مشترک گروه صنایع خودروسازی کرمان و گروه صنعتی مپنا با هدف تولید و عرضه خودروهای برقی در کلاس های مختلف تاسیس شد. اولین محصول این شرکت بدون شک یکی از لوکس‌ترین و خاص‌ترین خودروهای مونتاژی کشور است و در واقع اولین خودرو تمام برقی هوشمند مونتاژی کشور است.

نبکا ET۵ مجهز به سیستم خودران نسخه ۲.۵ بوده و خودرویی متصل (Connected) شناخته می شود.

نبکا ET۵ با سطح امکانات متفاوتی در بازارهای مختلفی از آسیا تا اروپا عرضه شده است که نسخه عرضه شده در ایران فول آپشن ترین مدل این خودرو است و با استاندارد روز اروپا در ایران عرضه می شود که در نوع خود در میان مونتاژی ها کم نظیر است.

این پروژه که با وسواس بسیار از سوی دو مجموعه بزرگ صنعتی انتخاب شده است، در هفته گذشته تولید آزمایشی را پشت سر گذاشت و از اول آذر ماه وارد فاز تولید انبوه شد و در حقیقت می توان گفت جدی ترین پروژه خودرو برقی کشور توسط نبکا پا به بازار گذاشته است.

خودرو برقی نبکا ET۵ با دارا بودن ۷۲ کیلووات ساعت بیشترین ظرفیت باطری در بین خودروهای برقی معرفی شده توسط سایر خودروسازان را داراست و با این باطری قادر به پیمایش ۵۲۰ کیلومتر می باشد.

خط تولید خودرو برقی نبکا

خط تولید خودرو برقی نبکا

خودرو برقی نبکا

کد خبر 143992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha