تولید و داخلی سازی خودروهای برقی را گسترش می دهیم / مپنا کارخانه تولید باتری خودروهای برقی را یکساله راه اندازی می کند

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت نوین ماهان(نبکا) گفت: گروه صنایع خودروسازی کرمان با مشارکت مپنا و با تکیه بر دانش فنی موجود در آینده نزدیک، تولید و داخلی سازی خودروهای برقی را گسترش می دهد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، پویا سالاری شریف، در نشست خبری رونمایی از اولین خودرو برقی هوشمند نبکا ET۵، با بیان این مطلب اظهار داشت: اگر چه تیراژ خودروهای برقی در ایران بسیار پایین است اما امروز خودروهای برقی در دنیا روند فراگیری گرفته است از این رو شرکت نبکا با بررسی های صورت گرفته در نظر دارد ظرف دو سال آینده تیراژ این خودروها را در سگمنت A و B یا همان رده اکونومی افزایش دهد، جریانی که می تواند داخلی سازی خودروهای برقی را اقتصادی کند.

مدیرعامل شرکت نوین ماهان (نبکا) در عین حال به تفاوت داخلی سازی در خودروهای برقی پرداخت و تاکید کرد: داخلی سازی در خودروهای برقی با بنزینی متفاوت است و قرار نیست از صفر تا ۱۰۰ این خودروها داخلی سازی شود.

سالاری اضافه کرد: داخلی سازی خودروهای برقی فقط در بخش سخت افزاری نیست بلکه در خودروهای برقی نرم افزارهای زیادی وجود دارد که می توان برای توسعه داخلی سازی در این مسیر حرکت کرد.

پویا سالاری

واردات لاستیک خودروهای برقی در دستور کار قرار گرفت

وی همچنین به تفاوت لاستیک خودروهای برقی و بنزینی اشاره و بیان کرد: برای تامین لاستیک مخصوص خودروهای برقی که کم‌ترین اصطکاک را دارند و تکنولوژی تولید آن در ایران وجود ندارد در حال مذاکره با وزارت صمت هستیم تا بتوانیم لاستیک مخصوص این خودروها را وارد کنیم.

عضو هیئت مدیره شرکت نوین ماهان (نبکا) در ادامه با تاکید بر هدف گذاری شرکت نبکا برای ورود به تولید سگمنت های مختلف و افزایش تیراژ خودروهای برقی، به همکاری خوب شرکت مپنا در توسعه و ایجاد زیرساخت های عرضه خودروهای برقی اشاره و تصریح کرد: با وجود تقاضاهای کمی که در حال حاضر در خصوص خودروهای برقی وجود دارد، با این وجود شرکت مپنا تاکنون زیرساخت های خوبی را به خصوص در شهر تهران فراهم کرده است و برنامه های خوبی نیز برای توسعه این زیرساخت ها دارد.

در ادامه این نشست عادل دمشقی معاون مدیرعامل در مرکز برقی سازی مپنا و عضو هیات مدیره شرکت نوین ماهان از احداث کارخانه ای برای تامین نیاز باتری خودروهای برقی خبر داد و تاکید کرد: گروه مپنا حدود یک سال است که در حوزه تولید و ایجاد ساختارهای باتری تلاش هایی را آغاز کرده است و کارخانه ای در حال احداث در این حوزه داریم که در یک سال آینده راه اندازی می شود.

عادل دمشقی

خودرو برقی نبکا چگونه شارژ می شود؟

وی با توجه به رونمایی و عرضه اولین خودرو برقی هوشمند گروه کرمان و شرکت مپنا در تشریح فرایند  و نحوه شارژ این خودرو گفت: این خودرو با توجه به استانداردهای روز اروپا برای شارژ دی سی این خودرو از پلاگین CC۲ استفاده می شود در واقع  از شارژ ای سی تایپ سی ۲ اروپا استفاده می کند و این خودرو را با ۳ شیوه می توان شارژ کرد، شارژ پرتابل که تا ۱۶ آمپر امکان شارژ در منزل را دارد البته این قابلیت بستگی به زیرساخت منازل برای دریافت آمپر موجود دارد و می تواند با تنظیم جریان از دو آمپر به بالا به صورت گام به گام آمپر را افزایش داد. همچنین از با شارژ خانگی هم قابلیت شارژ دارد که توان آن ۷.۴ کیلو وات است و خروجی ۳۲ آمپر را دارد که البته با توجه به شرایط برق منازل و نظام مهندسی تا حدودی در این زمینه محدودیت هایی وجود دارد و در خصوص نوع شارژ دی سی هم تا ۸۰ کیلو وات توان دریافت شارژ دی سی را در ایستگاه های شارژ ۶۰ کیلو واتی در سطح شهر را دارد.

عضو هیات مدیره شرکت نوین ماهان ( نبکا ) در ادامه با توجه به موضوع داخلی سازی خودروهای برقی گفت: در هر کلاس خودرویی شاید داخلی سازی خودرو برقی خیلی اقتصادی نباشد با این حال ابتدا برای کلاس های پایین تر داخلی سازی را آغاز می کنیم و سپس برای مدل های اس یو وی نیز جریان داخلی سازی را برنامه ریزی خواهیم کرد.

کد خبر 143803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha