معرفی و بررسی اسکای ول ET5؛ خودروی برقی صنایع خودروسازی کرمان + مشخصات فنی و تصاویر اسکای ول

خودرو الکتریکی اسکای ول قرار است توسط شرکت تازه تاسیس نبکا از زیرمجموعه‌های صنایع خودروسازی کرمان با امکانات و آپشن‌های قابل توجه تولید شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، صنایع خودروسازی کرمان چندی پیش با انتشار تصاویری از حضور یک خودروی الکتریکی جدید در ایران خبر داد. خودرویی که که محصول چین و اسکای‌ول نام دارد.

پس از بررسی‌ها مشخص شد خودروی الکتریکی صنایع خودروسازی کرمان اسکای ول ET5 بوده که جهت انجام تست‌های فنی به ایران وارد شده بود و اکنون مشخص شده که اسکای‌ول ET5 مجوزهای لازم را دریافت کرده و قرار است بزودی توسط یک شرکت زیرمجموعه صنایع خودروسازی کرمان در ایران به تولید رسیده و تبدیل به یکی از اولین خودروهای تمام برقی بازار ایران شود.

اسکای ول صنایع خودروسازی کرمان قرار است توسط شرکت تازه تاسیس نبکا (خودروی برقی نوین ماهان) تولید شده و به فروش برسد. اما پشت شرکت نبکا کدام شرکت‌های بزرگ ایرانی حضور دارند؟ نکته قابل توجه این است که نبکا حاصل همکاری مشترک شرکت کرمان موتور و شرکت مپنا بوده و هدف از تاسیس آن تولید خودروهای تمام برقی در بازار کشور بوده است.

خودروی برقی اسکای ول

در اولین قدم، نبکا به سراغ شرکت اسکای2ول رفته و محصول ET5 را برای ایران انتخاب کرده است. شرکت اسکای ول همانطور که اشاره کردیم یک شرکت چینی بوده که در اصل یکی از زیرمجموعه‌های شرکت بزرگ اسکای ورث چین است. اسکای ورث سال 1988 میلادی تاسیس شد و فعالیت خود را در صنعت لوازم برقی و الکترونیکی آغاز کرد. سرانجام این شرکت چینی زیر مجموعه خودرویی خود را تحت عنوان Skywell Auto در سال 2017 میلادی با همکاری شرکت نانجینگ که در زمینه ساخت اتوبوس فعالین می‌کرد راه‌اندازی کرد و به تولید خودروهای برقی پرداخت. یکی از محصولات این شرکت ET5 نام دارد که یک خودروی کراس اوور سایز متوسط است و مشخصات قابل توجهی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

طراحی ظاهری

اسکای ول ET5 همانطور که اشاره کردیم خودرویی کراس اوور با سایز متوسط بوده که طراحی به‌روز، جذاب و البته محافظه کارانه‌ای دارد. در نمای جلوی این خودرو چراغ‌های اصلی فرمی مستطیلی شکل با ظاهری کشیده و نسبتا باریک دارند و چراغ‌های طیفی مخصوص روز را نیز درون خود جای داده است. ضمن اینکه چراغ‌های اصلی خودرو تماما از تکنولوژی LED بهره‌مند هستند. جلوپنجره خودرو نیز متصل به چراغ‌ها با خطوط تند و تیزی طراحی شده و نشان اسکای ول میان آن جانمایی شده است. سپر جلو طراحی ساده‌ای ندارد و پر از خط و خطوط و برجستگی‌های زیاد است. چراغ‌های کوچک مه‌شکن، ورودی هوای ثانویه و قطعات دکوراتیو مشکی رنگ از جمله اجزای تشکیل دهنده سپر جلو است. همچنین درب کاپوت نیز با خطوط برجسته‌ای طراحی شده که ظاهر خودرو را عصلانی‌تر و جدی‌تر کرده است.

اسکای ول

در نمای جانبی اسکای ول ET5 با یک خودروی کشیده روبرو هستیم که بر روی این بخش از خطوط تند و تیز چندانی استفاده نشده و تنها یک خط برجسته از انتهای چراغ عقب شروع شده و با عبور از دستگیره درب‌ها تا ابتدای چراغ جلو کشیده شده است. فریم دور تا دور درب‌ها کرومی بوده و یک خط کرومی دیگر نیز بر روی رکاب خودرو قرار گرفته است. آینه‌های جانبی نیز بر روی بدنه طراحی شده که نشان از آیرودینامیک بودن خودروست.

در نمای عقب اسکای‌ول ET5 شاهد ظاهری هستیم که بر اساس ترند روز دنیا طراحی شده است. چراغ‌های اصلی بهم پیوسته طراحی شده و گرافیک داخلی جذابی نیز دارد. نکته قابل توجه این قسمت طراحی چراغ‌های مه‌شکن است. این چراغ‌ها به صورت عمودی و بزرگ در دو طرف زیر چراغ‌های اصلی طراحی شده که نقش به‌سزایی در عضلانی کردن این خودرو ایفا کرده‌اند. بر روی سپر نیز تنها محل نصب پلاک و یک دیفیوزر کرومی نسبتا ساده تعبیه شده است. درب صندوق نیز از برجستگی‌های متعددی تشکیل شده و مثل بسیاری از خودروهای این رده بدون زاویه است.

طراحی کابین و فضای داخلی اسکای ول

با ورود به کابین اسکای ول ET5 حس کیفیت و مدرن بودن را در وهله اول حس خواهید کرد. اولین بخشی که به چشم می‌خورد مانیتور بسیار بزرگ و عریضی است که به سبک محصولات جدید شرکت تسلا به صورت افقی در بالاترین قسمت داشبورد میانی تعبیه شده و از طریق آن صفحه نمایش تمام بخش‌ها و آپشن‌های خودرو قابل کنترل است. پس از آن در بخش انتهایی داشبورد میانی دریچه‌های تهویه مطبوع و سپس برخی کلیدهای کنترلی خودرو قرار گرفته‌اند. فرمان نیز به صورت Dکات طراحی شده و درون خود یک غربیلک اسپرت سه شاخه را جای داده است. صفحه کیلومتر شمار خودرو نیز به صورت تمام دیجیتال بوده که گرافیک و کنتراست قابل قبولی دارد و در بلند مدت برای راننده آزار دهنده نخواهد بود.

اسکای ول

یکی از نکات مثبت داشبورد و کابین اسکای ول ET5 به کار بردن برخی قطعات دکوراتیو طرح چوب و یک سری خطوط کرومی است که حس تجملاتی و لوکس بودن را به راننده و سرنشینان القا خواهد کرد. نکته دیگر این است که در این خودرو خبری از لیور دنده نبوده و حالت‌های رانندگی از طریق یک کلید چرخان انتخاب می‌شود.

فضای کابین اسکای ول ET5 با توجه به ابعاد آن بسیار جادار بوده و سرنشینان هر دو ردیف خودرو با کمبود فضای سر و پا مواجه نخواهند شد. از این رو می‌توان ET5 را خودرویی مناسب خانواده‌ها دانست. همچنین متریال به کار رفته درون داشبورد و اتاق این خودرو کیفیت بسیار بالایی داشته و در بلند مدت باعث آزار مالک نخواهد بود.

مشخصات فنی اسکای ول

قلب تپنده اسکای ول تمام برقی بوده و همین یک نکته بسیار مثبت برای این خودرو محسوب می‌شود. پیشرانه برقی اسکای ول ET5 توانایی تولید 204 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور را دارد. دو پک باتری برای این خودروی کراس اوور در نظر گرفته شده که یکی 55.3 کیلووات و دیگری 71.9 کیلووات ساعت است. شعاع حرکتی این خودرو نیز به ترتیب حدود 410 کیلومتر و 520 بوده که شرکت نبکا خوشبختانه نسخه قوی‌تر این خودرو که پیمایش 520 کیلومتری را داراست برای برای بازار ایران در نظر گرفته است.

معرفی و بررسی اسکای ول ET5؛ خودروی برقی کرمان موتور + مشخصات فنی و تصاویر اسکای ول

زمان شارژ سریع اسکای ول حدود 35 دقیقه است. البته این را هم باید در نظر گرفت که شرایط و زیر ساخت‌ خودروهای برقی چه زمانی در کشور فراهم خواهد شد. شتاب این خودروی کراس اوور سایز متوسط نیز 7.9 ثانیه اعلام شده که عددی فوق‌العاده با توجه به کلاس آن است.

امکانات رفاهی و ایمنی اسکای ول

اسکای ول ET5 از نظر امکانات رفاهی و ایمنی خودرویی بسیار کامل و فول آپشن است که در صورت عرضه در نسخه‌های فول رقبای کمی در ایران خواهد داشت.

اسکای ول

تشخیص خواب آلودگی راننده، اتوپارک، سنسور نقاط کور، کروز کنترل تطبیق‌­پذیر، ترمز اضطراری خودکار، هشدار تعویض خطوط، دستیار حرکت بین خطوط، دستیار شروع حرکت در سربالایی، تشخیص محدودیت سرعت، دوربین 360 درجه، شبکه ارتباطی هوشمند Skylink به همراه دستیار صوتی و قابلیت برقراری ارتباط میان چند دستگاه، فیلتر هوای PM2.5 برای یونیزه‌­ سازی هوای کابین، سامانه دستیار رانندگی سطح L2.5، رینگ‌های 19 اینچی، تهویه مطبوع 4 کاناله، صفحه پشت آمپر 12.3 اینچی، نمایشگر لمسی 12.8 اینچی، روکش چرم صندلی‌ها و فرمان و گرمکن ردیف جلو از جمله امکانات خودرو الکتریکی اسکای ول است.

کد خبر 141850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha