فونیکس FX؛ خودرویی فراتر از انتظار!/ مصداق «هنر در حرکت» روی پیست اتومبیلرانی آزادی

فونیکس که سال گذشته به عنوان برند لوکس مدیران خودرو پا به عرصه صنعت خودرو ایران گذاشت، جدیدترین محصول خود برای بازار ایران را با نام فونیکس FX در پیست اتومبیلرانی آزادی به نمایش درآورد. خودرویی که با طراحی متمایز و آینده‌نگرانه خود مصداق زیبایی از «هنر در حرکت» است.

/خبرنگار: فرشید آصفی/ به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، از زمانی که برند فونیکس به عنوان برند لوکس مدیران خودرو اعلام وجود کرد تا امروز، این برند یکی از پرکارترین خودروسازان ایرانی در بازار بوده است و طیف متنوعی از خودروها در سگمنت‌های مختلف را راهی بازار ایران کرده است.

 

گزارش تصویری کامل از تست درایو فونیکس اف ایکس را اینجا ببینید
 

این اما پایان کار فونیکس نبوده و این شرکت همچنان برنامه‌ معرفی و عرضه خودروهای جدید و افزایش سهم از بازار ایران به خصوص در حوزه خودروهای لوکس را آنهم در غیاب بزرگان جهان در سر دارد.

فونیکس FX که به چری اومودا در بازارهای جهانی شهره است، پرچمدار جدید محصولات فونیکس در ایران است.

 

فونیکس اف ایکس



خودرویی که آمده است تا خلا یک محصول لوکس میان دو خودروی فونیکس تیگو7 پرو و فونیکس تیگو8 پرو را پر کند.

فونیکس FX با طراحی ظاهری جسورانه و آینده‌نگرانه خود طیف خاصی از رده سنی جوانان را هدف قرار داده است.

 

فونیکس اف ایکس



بزرگ‌ترین نقطه تمایز فونیکس FX را باید در جلوپنجره آن ببینیم که با طراحی متفاوت و بزرگ خود در حالی که با سپر خودرو یکپارچه شده چراغ‌های جلو را نیز در تلفیقی مناسب با پروژکتورهای خودرو در بر گرفته است.

چراغ‌های روز یا دی لایت خودرو نیز به زیبایی در بالای سپر و به سبک مرسوم این روزها، میان کاپوت و سپر قرار گرفته است و این فضا با یک نوار کرومی پر شده است.

 

فونیکس اف ایکس



دور خودرو نیز با یک نوار پلاستیکی سیاه رنگ کاور شده است که در پایین درهای خودرو و نمای عقب و جلو ارتفاع بیشتری دارد و در هماهنگی کامل با سقف سیاه رنگ فونیکس FX قرار دارد.

 

فونیکس اف ایکس



چراغ‌های عقب خودرو نیز با دیگر محصولات فونیکس در ایران تفاوت دارد و با ظاهری مثلثی شکل تا کنار خودرو امتداد پیدا کرده است. چراغ‌های عقب با نواری به هم متصل شده است که نشان فونیکس روی آن جانمایی شده است.

 

فونیکس اف ایکس



سقف خودرو هر چند در نگاه اول ظاهری شبیه سقف پانورامیک دارد اما از نزدیک با یک سقف فلزی مواجه می‌شوید که سانروف درون آن قرار گرفته است. شاید یکی از ایرادهایی که به این خودرو وارد باشد به همین موضوع بازگردد اما نبود سقف پانورامیک به دلیل مسائل فنی و ایمنی در این خودرو است (بنابر گفته برخی مدیران شرکت فونیکس).

در فضای داخلی و کابین فونیکس FX نیز به روال معمول دیگر محصولات ایرن برند و سایر خودروهای روز دنیا شما با یک مونیتور یکپارچه بزرگ روبرو می‌ششوید که در طرفین با انحنایی زیبا با داشبورد یکپارچه شده است.

 

فونیکس



در کابین فونیکس FX با کمترین میزان از ادوات فیزیکی روبرو هستید و بیشتر تجهیزات از طریق صفحات لمسی قابل استفاده است.

 

فونیکس



در فونیکس FX بر خلاف برخی دیگر از خودروهای این برند از پلاستیک خشک استفاده است که شاید تنها نکته منفی در کابین این خودرو باشد چرا که انتخاب قطعات پلاستیک نرم می‌توانست انتخاب مناسب تری برای این خودرو با توجه به جایگاه آن باشد.

 

فونیکس



دریچه تهویه هوا به صورت یک تکه روی داشبورد قرار دارد و در قسمت سرنشین جلو با یک نورپردازی قابل تنطیم دیزاین شده است.

در فضای میانی جلو و پایین دکمه های کنترلی تهویه مطبوع دو جایگاه شارژ وایرلس جانمایی شده است که قابلیت شارژ همزمان دو گوشی را فراهم می‌کند.در زیر شارژر وایرلس نیز فضای خالی برای نگهداری از لوازم تعبیه شده است.

 

فونیکس



در ادامه نیز شیفتر دنده و دکمه‌های کنترلی انتخاب مود رانندگی، گرم کن و سردکن صندلی و .... قرار گرفته است و در انتها نیز دو جالیوانی و باکس وجود دارد اما در مجموع شما بیش از ابزار فیزیکی با صفحات لمسی روبرو هستید که به لوکس شدن کابین این خودرو کمک شایانی کرده است.

 

فونیکس اف ایکس



صندلی های خودرو نیز به صورت یکپارچه با رودوزی چرم طراحی شده است. در قسمت سرنشینان عقب نیز دریچه تهویه هوا و ورودی کابل شارژ برای استفاده سرنشینان عقب وجود دارد.

 

فونیکس



در این قسمت نیز به دلیل نوع طراحی و سگمنت خودرو فونیکس FX با شیشه عقب کوچکی روبرو هستید که دید عقب را محدود می‌کند هر چند که وجود دوربین های کنترلی این مشکل را برطرف کرده است.

مشخصات فنی فونیکس FX

در مبحث فنی نیز باید بگوییم که این خودرو از نظر فنی با فونیکس تیگو8 پرو از یک پیشرانه مشترک استفاده می‌کنند با این تفاوت که فونیکس FX از وزن کمتری برخوردار است.

 

فونیکس



پیشرانه 1.6 لیتری TGDI که توسط کمپانی AVL اتریش طراحی شده روی فونیکس FX قرار دارد و می‌تواند قدرتی معادل 197 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن متری در اختیار راننده قرار دهد. این نیرو از طریق یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه تر (WDCT) ساخت کمپانی گتراک به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل می‌شود.

امکانات رفاهی و ایمنی فونیکس FX

فونیکس FX با طیف مناسبی از امکانات رفاهی و ایمنی وارد بازار خواهد شد که می‌توانیم به کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سنسور نور، سنسور باران، رادار نقطه کور، رادار خطی، سامانه رانندگی خودکار بین خطوط، سامانه رانندگی خودران سطح ۲.۵ اتونوموس، کروز کنترل تطبیقی، فناوری LED چراغ ها، تهویه اتوماتیک دوکانال، سامانه تصفیه هوای کابین، سردکن و گرم‌کن صندلی های، صندلی برقی راننده و شاگرد، فرمان کمکی برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر لمسی، شیفتر دنده الکتریکی، ترمز پارک برقی و اتوهلد، شارژر وایرلس تلفن همراه، سیستم صوتی سونی، سانروف، درِ صندوق عقب برقی، نورپردازی متغییر کابین، استارت دکمه ای، فرمان پذیر صوتی تجهیزات الکتریکی خودرو، سامانه اخطار برخورد از جلو و ترمز اضطراری اتوماتیک اشاره کنیم.

 

فونیکس



فونیکس FX چند است؟

فونیکس FX هنوز به صورت رسمی رونمایی نشده است و فعلا مراحل تبلیغاتی را از سر می‌گذراند و طبیعتا قیمت آن مشخص نیست اما به گفته یکی از مدیران این شرکت باید در انتظار قیمتی میان فونیکس تیگو7 پرو و فونیکس تیگو8 پرو برای این خودرو باشیم.

آن طور که حامد رحمانی مدیر بازاریابی برند فونیکس شرکت مدیران خودرو به خبرنگار پرشین خودرو گفت: مراسم رونمایی و اعلام قیمت فونیکس FX در اوایل آذرماه و در یکی از هتل‌های پایتخت برگزار خواهد شد.
 

کد خبر 139434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha