کد خبر 141821
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
دنا جوانان جدیدترین و لوکس‌ترین عضو خانواده دنا را بشناسید +جزئیات

دنا جوانان جدیدترین محصول ایران خودرو قرار است با تغییرات اساسی نسبت به نسخه‌های پیشین و با پیشرانه جدید EFP ایران خودرو به بازار عرضه شود.

در حاشیه مراسم تولید انبوه دو محصول جدید ایران‌خودرو شاهد آن بودیم که دنا پلاس جدید تحت عنوان دنا جوانان رونمایی شد. در این مراسم مدیرعامل ایران خودرو از تولید انبوه دنا جوانان و تارا سال خبر داد. همچنین مهدی خطیبی در ادامه افزود: محصول دنا جوانان با تغییرات اساسی در مقایسه با نسخه‌های قبلی و با پیشرانه جدید EFP به بازار عرضه خواهد شد.

دنا جدید با پسوند جوانان ما را یاد چند دهه قبل و پیکان جوانان می‌اندازد.

دنا جوانان را می‌توان لوکس‌ترین و بروزترین عضو خانواده پرجمعیت دنا دانست که در بخش‌های فنی و امکانات رفاهی و ایمنی تفاوت‌های چشمگیری با دیگر نسخه‌های دنا و دنا پلاس دارد. البته چندی پیش ایران خودرو در حاشیه رونمایی از پیشرانه‌های جدید خود تحت عنوان EFP از دنا پلاس توربو EFP نیز رونمایی کرد که اکنون همان دنا پلاس توربو EFP، دنا جوانان نام گرفته است.

در نمای ظاهری هیچ تفاوتی میان دنا جوانان و دنا پلاس وجود ندارد و نسخه جوانان از همان ظاهر پرطرفدار قبلی بهره می‌برد. ظاهری خشمگین و تهاجمی با خطوط تند و تیز نسبتا زیاد، ابعاد بزرگ و امکاناتی همچون چراغ‌های مخصوص روز و نئونی که کاملا مورد پسند بازار داخل و مردم است. تنها تغییر جزئی این خودرو اضافه شدن دکمه‌های ورود بدون کلید به دستگیره‌های آسان بازشو خودرو است. البته طبق شنیده‌ها این امکان وجود دارد که دنا جوانان با طراحی رینگ‌های جدیدی به بازار عرضه شود که باید تا آمدن آن به بازار صبر کرد.

دنا جوانان

با ورود به کابین اما با اندک تفاوت‌های دنا جوانان با دیگر نسخه‌های دنا و دنا پلاس که بیشتر مربوط به آپشن‌های خودروست روبرو خواهیم شد. اولین موردی که به چشم می‌خورد اضافه شدن دکمه کی‌لس استارت البته در جایی عجیب، انتهای داشبورد میانی بوده که نشان از کی‌لس شدن خودرو است.

همچنین سیستم مالتی مدیا نیز تغییرات اندکی را تجربه کرده و سنسور نو و باران نیز به امکانات این خودرو افزوده شده است. بر روی صفحه کیلومتر شمار نیز اکنون نشانگر تعویض دنده GSI حضور دارد.

دنا ج.انان

در بخش فنی بیشترین تغییرات در دنا جوانان رخ داده است. طبق اعلام مهندس رضایی منش معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو، دنا جوانان مجهز به جدیدترین و پرقدرت‌ترین پیشرانه تولید داخل یعنی پیشرانه EFP است که توانایی تولید 161 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور را دارد.

دنا جوانان اولین خودرویی است که به این پیشرانه تجهیز شده است ضمن اینکه این خودروی جدید از پلتفرم برق و الکترونیک بومی ایران خودرو نیز که توسط جتکو توسعه یافته برای اولین بار بهره گرفته است.

همچنین وی افزود به جز افزایش 13 اسب بخار قدرت و 25 نیوتن متر گشتاور، پیشرانه جدید و قدرتمند EFP مصرف پایین‌تر و آلایندگی کمتری نسبت به پیشرانه قبلی یعنی EF7 توربوشارژ دارد. دنا جوانان موفق به دریافت استاندارد عابر پیاده نیز شده است. در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز همانطور که قبل‌تر اشاره کردیم دنا جوانان علاوه بر امکانات نسخه‌های قبل مجهز به سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، سنسور نور، سنسور باران، سیستم پایش فشار باد تایرها و نشانگر تعویض دنده GSI نیز شده که اتفاقی مثبت تلقی می‌شود.

دنا جوانان

مهندس رضایی منش در این خصوص تاکید کرد: دنا جوانان اکنون قدرتمندترین و سریع ترین سدان تولید داخل بوده که به لطف موتور قدرتمندتر خود شتاب گیری فوق العاده ای دارد، به همین جهت مناسب افراد جوان تر بوده و انتخاب نام جوانان برای این خودرو نیز با همین هدف صورت گرفته است.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو در پایان اظهار کرد: توسعه تارای سال و دنا جوانان و آغاز تولید انبوه این دو محصول نشان دهنده رویکرد جدید ایران خودرو برای تولید محصولاتی با قابلیت صادرات و با تکنولوژی روز بوده و نشان دهنده توان مهندسی این شرکت در توسعه محصولاتی مدرن با قابلیت عبور از استانداردهای 85 گانه است.

کد خبر 141821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha