معرفی تارا سال؛ تارا سال چه مشخصاتی دارد؟ + جزئیات

تارا سال در اصل نسخه بهبودیافته و به‌روز تارا است که فول‌ترین و لوکس‌ترین تارای تولید شده تاکنون شناخته می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، ایران خودرو در مراسمی بدون حضور اصحاب رسانه از دو محصول جدید خود رونمایی کرد. تولید انبوه این دو محصول که دنا جوانان و تارا سال نام دارد آغاز شده و بزودی شاهد ورود آنان به جاده‌های کشور خواهیم بود. تارا سال همان نسخه بهبود یافته و بروز تارا محسوب شده و در اصل فول‌ترین و لوکس‌ترین تارا تولید شده تاکنون است.

تارا سال که همان تارا V4 است در بخش فنی تفاوتی با نسخه اتوماتیک فعلی که V2 نام دارد پیدا نکرده و از همان مشخصات بهره می‌برد.


بیشتر بخوانید:

دنا جوانان جدیدترین و لوکس‌ترین عضو خانواده دنا را بشناسید +جزئیات

دناپلاس توربو EFP با چه مشخصاتی وارد بازار می‌شود؟

مشخصات فنی پیشرانه EF7P ایران خودرو / نسل جدید پیشرانه ملی EF7 با نام EF7 پلاس یا EFP رونمایی شد

تفاوت های موتور EFP با EF7


بر روی تارا سال همان پیشرانه TU5 پلاس قرار دارد که از نوع 4 سیلندر 1.6 لیتری تنفس طبیعی بوده و توانایی تولید 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور را دارد. جعبه دنده این خودرو نیز از نوع 6 سرعته اتوماتیک AT است که نیرو را به چرخ‌های جلوی تارا منتقل می‌کند.

تاکنون ایران خودرو اطلاعاتی مبنی بر اینکه این خودرو از گیربکس چه شرکتی استفاده می‌کند، منتشر نکرده است.

تارا سال

در بخش طراحی ظاهری نیز تفاوت چندانی میان تارا اتوماتیک فعلی و تارا سال وجود ندارد و همان ظاهر محافظه کارانه قبلی را شاهد هستیم. اما طبق تصاویر منتشر شده آن‌طور که مشخص است تارا سال تنها یک تفاوت در بخش عقب نسبت به تارا های قبلی دارد و آن‌هم تغییر گرافیک داخلی چراغ‌های عقب بوده که اتفاقی مثبت در تارا محسوب می‌شود چرا که انتقادات بسیار زیادی نسبت به طراحی چراغ‌های عقب این خودرو از ابتدا مطرح بود.

در بخش داخلی بیشترین تغییرات را در تارا سال شاهد هستیم. در بخش کابین و فضای داخل جدیدترین عضو خانواده تارا تغییرات محسوسی را به خود دیده که از جمله آن‌ها می‌توان به منتقل شدن کلیدهای تنظیم آینه‌های جانبی و بالابر شیشه‌ها بر روی درب‌ها، آینه وسط الکتروکرومیک، دستگیره سقفی تاشو، گرم‌کن صندلی‌های جلو و …. اشاره کرد.

تارا سال
تصویری از کابین تارا سال

تارا سال دارای در صندوق عقب برقی با قابلیت باز شدن با حرکت پا زیر سپر یعنی همان سنسور پا یا Kick Sensor، گرم کن صندلی های جلو، اضافه شدن قابلیت حرکت به سمت جلو و عقب برقی به صندلی راننده، دوربین دنده عقب با خطوط راهنمای داینامیک، چراغ برای آفتاب گیر راننده، چراغ داخل محفظه داشبورد و چراغ خوشامدگویی زیر درهای جلو است که به محض باز شدن درهای جلو با روشن کردن فضای روی زمین به نوعی به سرنشین و راننده خوشامدگویی می کند.

تارا سال

تارای سال دارای آیینه الکترومیک بوده و دستگیره سقفی تاشو هم برای سرنشین جلو سمت راست به این خودرو اضافه شده است.

کلیدهای شیشه بالابر در تارای سال از کنسول میانی به رودری‌ها منتقل شده و به این ترتیب طرح کنسول میانی و رودری ها در این خودرو تغییر کرده است.

حذف کلیدهای شیشه بالابر از کنسول میانی باعث شده تا ایران خودرو بتواند در این قسمت یک موبایل باکس برای تارای سال طراحی کند، اتفاقی مثبت و حائز اهمیت که اغلب مالکین کنونی تارا نسبت به نبود آن معترض بودند.

تارا سال

ایران خودرو برای توسعه تارای سال به تغییرات سطحی بسنده نکرده و برای این که کابین فضایی متفاوت تر داشته باشد پارچه سقف و دیزاین کنسول سقفی و کلیدهای کنترلی سانروف را در تارای سال تغییر داده و جاعینکی را هم به این خودرو اضافه کرده است، همچنین با هدف راحتی بیشتر سرنشینان در ردیف عقب، پشتی صندلی ها تغییر کرده و یک زیر آرنجی با دو جا لیوانی به صورت تاشو در پشتی صندلی ردیف دوم تعبیه شده است. در نهایت هم دو توییتر برای بهبود کیفیت سیستم صوتی در پشت قاب آینه‌های جانبی به تارای سال اضافه شده است.

تارا سال

به طور کلی تارا سال با دارا بودن تجهیزات ایمنی و رفاهی مانند چهار کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ضد سرقت، سنسور دنده عقب، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل، سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، ایزوفیکس، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی، شیشه بالابرهای برقی، آیینه‌های جانبی برقی، سیستم تهویه دستی با تنظیم دریچه‌ها به صورت الکترونیکی، دوربین دنده عقب داینامیک، آینه میانی الکتروکرومیک، نمایشگر مالتی مدیای هفت اینچی با ورودی USB، بلوتوث و قابلیت نمایش اطلاعات تلفن همراه، آیینه‌های جانبی تاشو برقی، سانروف برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم به صورت برقی، صندلی سرنشین با قابلیت تنظیم در دو جهت به صورت برقی و دو جهت دستی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، چراغ خوشامد گویی و سنسور پا برای باز شدن صندوق عقب، به نوعی لوکس‌ترین و ایمن‌ترین خودروی تولید داخل محسوب می‌شود.

کد خبر 141822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha