اعمال بیش از ۱۰ بهبود در نسخه فیس‌لیفت و بهینه تارا سال / تارا سال ایران خودرو در ۲ نسخه V۳ و V۴ سال آینده روانه بازار می‌شود

شرکت ایران خودرو نمونه فیس‌لیفت و بهینه تارا را در دو تیپ V۳ و V۴ که قرار است در سال ۱۴۰۲ روانه بازار شوند برای معرفی در معرض دید خبرنگاران قرار داد. مدیر پروژه تارا سال ایران خودرو در تشریح برخی تغییرات صورت گرفته در نسخه جدید تارا گفت: بیش از ۱۰ بهبود در محصول تارا سال نسبت به نسخه پیشین ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، ایران خودرو که تا پیش از این دو مدل تارا V۱ (نسخه دنده ای) و V۲ (نسخه اتوماتیک) را به بازار عرضه می‌کرد به تازگی و همزمان با آغاز تولید تارا جدید، نمونه فیس‌لیفت و بهینه این سدان ملی را در دو تیپ V۳ و  V۴ تحت عنوان تارای سال رونمایی کرد.

تارا سال

در پروژه جدید ایران خودرو تارا V۳ یا همان نسخه دنده ای و V۴ نسخه فول آپشن اتومات تارا محسوب می‌شود که قرار است بزودی با مدل ۱۴۰۲ وارد بازار شوند.

بابک اکبرزاده مدیر پروژه تارا سال ایران خودرو در تشریح نقشه راه ایران خودرو برای عرضه محصولات جدید و بهینه به بازار، هدف از عرضه نسخه فیس لیفت شده تارا را رفع برخی کمبودها در نسخه پیشین تارا و پاسخ به بازخوردهای بازار بیان کرد و به خبرنگار پرشین خودرو گفت: در نسخه بهینه تارا بیش از ۱۰ بهبود نسبت به نسخه پیشین ایجاد شده است.

تارا سال

به گفته مدیر این پروژه، تارا سال ایران خودرو نسخه فول آپشن و لوکس‌تر تارا است که امکانات ایمنی و رفاهی به مراتب کامل‌تری را به مشتریان این محصول ارائه می‌کند.

تغییرات و امکانات جدید تارای دنده ای

وی که در حاشیه بازدید تعدادی از خبرنگاران حوزه خودرو از نمونه‌های اولیه دو تیپ V۳ و V۴ تارا فیس‌لیفت شده سخن می‌گفت، تاکید کرد: در کنار بهینه‌سازی که در زمینه ویژگی‌های فنی و عملکردی تارای V۳ صورت گرفته، تنوع رنگ نیز در محصول براساس نیاز مصرف کنندگان اعمال شده است که موجب افزایش جذابیت آن برای قشر جوان شده است.  

به گفته مدیر پروژه طرح تارای بهینه ایران خودرو، به تارای جدید با توجه به درخواست مشتریان گرم‌کن صندلی، تغییر چهره چراغ عقب، جعبه ذخیره کننده برخی محتویات برای صندلی عقب و جلو اضافه شده است.

ترا سال

اکبرزاده از جمله تغییرات صورت گرفته در نسخه تارا دنده ای و بهبود یافته V۳ را استفاده از جعبه دنده ۶ سرعته دستی به جای جعبه دنده ۵ سرعته دستی عنوان کرد و گفت: در نسخه بهینه تارا برخی امکانات از جمله سانروف، آنتن کوسه ای، سنسور نور، سنسور باران، شیشه های دودی عقب، دوربین دنده عقب، استارت دکمه‌ای، آینه تاشو برقی و زیر آرنجی سرنشینان جلو اضافه شده است.

تارا سال

وی همچنین در خصوص سایر تغییرات در تارای سال دنده ای افزود: در زمینه طراحی کابین هم برخی تغییران انجام شده است از جمله کلیدهای شیشه بالابرها از کنسول وسط حذف شده و به روی درب منتقل شده به همین جهت در کنسول وسط فضایی برای قرار دادن تلفن همراه تعبیه شده است.

تارا سال

مدیر پروژه تارا سال ایران خودرو با توجه به وجود ۴ مدل تارا در خط تولید ایران خودرو تاکید کرد: پس از تارای دنده ای V۱ و تارای اتومات V۲، نسخه بعدی و بهینه تارا تیپ V۳ دنده‌ای است نسخه‌ای که نسبت به نمونه پیشین تغییری در موتور آن صورت نگرفته است و همچنان مجهز به موتور TU۵ پلاس است؛ پیشرانه ای که ۱۱۳اسب بخار را با گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر تولید می کند.

تارا سال

نگاهی به به برخی تغییرات و آپشن های جدید تارای اتوماتیک

وی در ادامه در توضیح برخی تغییرات در نسخه V۴ تارا گفت: تیپ جدید V۴ تارا اتوماتیک علاوه بر برخی آپشن‌ها، تغییراتی در طراحی‌ آن صورت گرفته است اما در قسمت فنی (موتور و گیربکس) آن تغییری رخ نداده است. برخی از تغییرات مهمی که ایران خودرو برای تارا اتومات V۴ انجام داده است، اضافه شدن درب صندوق عقب با قابلیت باز شدن با حرکت پا یا Kick Sensor، گرمکن صندلی های جلو، دوربین دنده عقب با خطوط راهنمای داینامیک، چراغ برای آفتابگیر راننده، چراغ داخل محفظه داشبورد و چراغ خوشامدگویی زیر درهای جلو است.

تارا سال

تارا سال

به گفته مدیر پروژه تارای سال ایران خودرو، نمد سقفی تارا سال اتوماتیک تغییراتی نسبت به تارا اتوماتیک معمولی داشته است همچنین طراحی کنسول سقفی و کلیدهای کنترلی سانروف آن هم تغییر کرده و یک جاعینکی نیز به آن اضافه شده است.

تارا سال

وی در توضیح دیگر تغییرات اعمال شده در نسخه فیس لیفت تارا گفت: در نمونه فول آپشن تارا V۴ دستگیره سقفی تاشو برای سرنشین جلو سمت راست که در نسخه های فعلی تارا وجود ندارد به این مدل اضافه شده است. همچنین کلیدهای شیشه بالابر از کنسول میانی به رودری‌ها منتقل شده است.

مدیر پروژه تارا سال همچنین اعمال برخی اقدامات بهینه در سیستم صوتی این خودرو را نیز توضیح داد: تارا سال اتوماتیک با افزودن توییتر در پشت قاب آئینه‌های جانبی از سیستم صوتی با کیفیت‌تری نسبت به تارا اتوماتیک معمولی برخوردار است همچنین در نسخه بهینه تارا V۴ زیر آرنجی جلو و ردیف عقب تغییر کرده و یک تکیه گاه آرنج همراه با جالیوانی تاشو به این خودرو اضافه شده است.

وی در معرفی برخی تغییرات در نمای بیرونی تارا سال، به تغییر در گرافیک چراغ های عقب خودرو در نمونه سال این خودرو اشاره کرد و گفت: تارا سال اتوماتیک نیز به پیشرانه TU۵P یا همان TU۵ پلاس مجهز است. این پیشرانه یک موتور ۱.۶  لیتری چهار سیلندر است که قادر به تولید ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس اتوماتیک شش سرعته با مد رانندگی برفی و اسپرت به چرخ های جلو منتقل می شود.

تارا سال

در مجموع تارا سال اتوماتیک دارای امکاناتی شامل چهار کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ضد سرقت، سنسور دنده عقب، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل، سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، فرمان برقی دارای کلیدهای کنترلی، شیشه بالابرهای برقی، آیینه‌های جانبی برقی، سیستم تهویه دستی با تنظیم دریچه‌ها به صورت الکترونیکی، نمایشگر مالتی مدیای ۷ اینچی با ورودی USB، بلوتوث و قابلیت نمایش اطلاعات تلفن همراه، سانروف برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم به صورت برقی، صندلی سرنشین با قابلیت تنظیم در دو جهت به صورت برقی و دو جهت دستی، گرم‌کن صندلی‌های جلو و سنسور پا برای باز شدن صندوق عقب است.

کد خبر 142185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha