رونمایی از ابرخودروی بی‌وای‌دی Yangwang U9 EV در نمایشگاه خودرو شانگهای 2023

بی وای دی اعلام کرد از ابرخودروی یانگ وانگ Yangwang U9 EV در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بی وای دی که این خبر را در صفحه خود در شبکه اجتماعی چینی ویبو منتشر کرد تصاویر رسمی یانگ وانگ Yangwang U9 EV را نیز به نمایش درآورد.

یانگ وانگ برند لوکس و رده‌بالای بی وای دی است که تمرکز خود را بر روی تولید خودروهای تمام برقی با کارایی بالا قرار داده است.

بی وای دی در اوایل ژانویه سال جاری میلادی و زمانی که یانگ وانگ U8 را در معرض دید عموم قرار داد در یک حرکت غافلگیرانه، نسخه اولیه از یانگ وانگ Yangwang U9 EV را نیز نمایش داد.

یانگ وانگ U9
تصویری از نمایش یانگ وانگ U9 در مراسم نمایش شاسی بلند یانگ وانگ U8

تصاویر جدیدی که بی وای دی از یانگ وانگ U9 منتشر کرده است تغییرات این خودرو نسبت به نسخه اولیه را نشان می‌دهد که به نوعی پاسخ‌گوی برخی انتقادات به طراحی سوپراسپرت لوکس بی وای دی بود.

یانگ وانگ U9
نسخه اولیه یانگ وانگ U9

افزودن اسپویلر برقی و چراغ‌های عقب ماتریس نقطه‌ای برخی از این تغییرات است که در جهت بهبود کارایی و زیبایی این هایپرکار اعمال شده است.

یانگ وانگ U9
نسخه نهایی یانگ وانگ U9

بی وای دی نام زبان طراحی خودروهای یانگ وانگ را "دروازه زمان و فضا" انتخاب کرده است.

یانگ وانگ Yangwang U9 EV بر روی پلتفرم جدید Yisifang EV BYD توسعه پیدا کرده است و با چهار موتور الکتریکی می‌تواند 1100 اسب بخار قدرت و گشتاور 1289 نیوتن متری را به چرخ‌های خودرو منتقل کند. حداکثر قدرت هر موتور به صورت مجزا 275 اسب بخار و حداکثر گشتاور نیز 320 نیوتن متر است.

نسخه نهایی یانگ وانگ U9
نسخه نهایی یانگ وانگ U9

یانگ وانگ Yangwang U9 EV می‌تواند در دو ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست یابد.

توان پیمایش یانگ وانگ Yangwang U9 EV حدود 700 کیلومتر اعلام شده است.

نسخه نهایی یانگ وانگ U9
نسخه نهایی یانگ وانگ U9

قیمت یانگ وانگ Yangwang U9 EV در حدود یک میلیون یوآن چین معادل 150 هزار دلار برای نسخه پایه تعیین شده است که هرچند برای یک خودروی چینی بسیار زیاد است اما برای 1100 اسب بخار قدرت، قیمت مناسبی خواهد بود.

کد خبر 142271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha