معرفی و بررسی ام وی ام X33 کراس

مدیران خودرو قصد دارد تا بزودی جدیدترین محصول خود را با نام ام وی ام X33 کراس وارد ایران کرده و در بازه قیمتی بسیار رقابتی آن را به فروش رساند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، MVM X33 CROSS در اصل نسخه فیس لیفت MVM X22 PRO بوده که در بازار چین و برخی دیگر از بازارهای جهانی چری تیگو 3X پلاس نام دارد. با توجه به استقبال بالا از ام وی ام X22 پرو انتظار می‌رود از این خودرو نیز استقبال بالایی بشود.

ام وی ام X22 یکی از خودروهای باسابقه و مهم مدیران خودرو در ایران است که طی سالیان اخیر در بازار ایران توانست طرفداران زیادی را به خود جلب کند. خودرو MVM X22 به سبب طراحی زیبا، امکانات رفاهی قابل قبول و قیمت رقابتی در بازه کمی توانست جای پای خود در بازار ایران محکم کرده و برند مدیران خودرو را بیش از پیش در ایران بر سر زبانها اندازد. پس از چند سال از تولید ام وی ام X22 در ایران، مدیران خودرو نسل جدید این خودروی کراس را معرفی کرد. 

ام وی ام X22 پرو نام نسل جدید X22 بود که در سال ۱۴۰۰ رونمایی و ابتدا در نسخه توربوشارژ به فروش رسید. پس از استقبال خوبی که از این خودرو شد مدیران خودرو نسخه دستی آن‌را نیز به سبد محصولات خود افزود. سرانجام در سال ۱۴۰۲ مدیران خودرو تولید نسخه فیس‌لیفت این خودرو را در برنامه‌های خود قرار داد. این خودرو که در بازارهای دیگر تیگو 3X پلاس نام دارد در ایران قرار است تا تحت عنوان ام وی ام X33 کراس به بازار عرضه شده و تبدیل به یک رقیب تازه نفس برای دیگر خودروهای هاچ بک کراس بازار ایران شود. این خودرو نه تنها برای مدیران خودرو بلکه به صورت کلی برای چری یک خودروی جدید محسوب می‌شود. 

x33 کراس

ام وی ام X33 کراس در کلاس هاچبک کراس‌ها قرار داشته و از نظر طراحی ظاهری کاملا یک خودروی امروزی و مدرن است. طراحان چری سعی کرده‌اند تا این خودرو را بر اساس ترند روز دنیا طراحی کرده و یک خودروی جذاب را روانه بازار کنند. البته نسخه قبل از فیس‌لیفت نیز که ام وی ام X22 PRO نام داشت همچنان یک خودروی به‌روز و مدرن بوده که نظرات بسیاری را به خود جلب کرده است. 

ام وی ام X33 CROSS در نمای جلو نسبت به نسخه قبلی دستخوش تغییرات جزئی اما مثبت شده است. به سبک بسیاری از خودروهای امروزی چراغ‌های روز از چراغ‌های اصلی جدا شده و در یک خط نسبتا باریک و کشیده، متصل به جلوپنجره قرار گرفته است. گرافیک داخلی جلوپنجره نیز تغییر پیدا کرده و این بار با خطوط موازی کوچک کرومی تزئین شده است. بر روی قسمت سپر نیز درون یک قاب بزرگ چراغ‌های اصلی خودرو همراه چراغ‌های مه‌شکن تعبیه شده و انتهای سپر جلو نیز یک دیفیوزر بزرگ و ساده خودنمایی می‌کند. 

x33 کراس

در نمای جانبی ام وی ام X33 کراس همچنان تغییر و تفاوت بزرگی را شاهد نبوده و تنها برخی اجزاء ظاهر متفاوتی پیدا کرده‌اند. انتهای درب‌های خودرو بر روی رکاب یک خط بزرگ قرمز رنگ طراحی شده که در ترکیب با رنگ قرمز بر روی گلگیر جلو، ظاهر اسپرتی را به خودرو داده است. طراحی رینگ‌های خودرو نیز تغییر پیدا کرده و جذاب‌تر شده‌اند. باقی اجزاء اما نسبت به ام وی ام X22 پرو تفاوتی پیدا نکرده و همان طراحی قبلی خود را حفظ کرده‌اند. 

با رسیدن به نمای عقب این خودروی هاچ بک کراس کاملا غافل‌گیر خواهید شد چراکه طراحی به کل تغییر پیدا کرده و اکنون در نمای عقب نیز مانند نمای جلو شاهد یک طراحی به‌روز و بر اساس ترند روز دنیا هستیم. چراغ‌های اصلی به صورت به‌هم پیوسته و بزرگ طراحی شده‌اند. باله عقب ظاهر جدیدی پیدا کرده و چراغ سوم ترمز نیز کشیده‌تر شده است. همچنین سپر عقب بازطراحی شده و بر روی آن علاوه بر چراغ تکی مه‌شکن و چراغ‌های دنده عقب دو طرح خروجی اگزوز در دو طرف آن قرار گرفته است. 

x33 کراس

با ورود به کابین ام وی ام X33 کراس کاملا شاهد یک طراحی جدید و متفاوت نسبت به ام وی ام X22 پرو هستیم. طراحان چری سعی کرده‌اند تا مانند طراحی بیرونی، داخل کابین این خودرو را نیز مدرن و به‌روز طراحی کنند. در داشبورد کراس اوور جدید مدیران خودرو یک مانیتور عریض و بزرگ در قسمت بالایی داشبورد داخل یک قاب یکپارچه با کلاستر خودرو قرار گرفته است. 

پس از آن نیز دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع خودرو با ظاهری کشیده و یکپارچه در سراسر داشبورد تعبیه شده و در نهایت نیز پنل تنظیمات سیستم تهویه مطبوع خودرو جا گرفته است. ظاهر و ابعاد و اندازه کلی فرمان نسبت به قبل تغییری نداشته اما صفحه کیلومتر شمار یا کلاستر خودرو به کل تغییر کرده است. رودری‌ها نیز بخش دیگر کابین X33 کراس مدیران خودروست که نسبت به قبل ظاهر متفاوتی دارد. از نظر فضای کابین اما ابعاد و اندازه کاملا مشابه X22 PRO بوده و برای یک خانواده ۴ تا ۵ نفره مناسب و قابل قبول ارزیابی می‌شود. 

x33 کراس

ام وی ام X33 کراس در بخش فنی اما نسبت به ام وی ام X22 پرو تغییری نداشته و در فاز اول با همان پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو شارژری که بر روی X22 پرو قرار داشت عرضه خواهد شد. این پیشرانه توانایی تولید ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور را داراست که توسط یک گیربکس اتوماتیک CVT با شبیه سازی ۹ سرعته نیروی خود را به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل می‌کند. البته طبق گمانه زنی‌های مختلف قرار است تا پس از عرضه نسخه اتوماتیک، مدیران خودرو نسخه دستی ام وی ام X33 کراس را نیز که کاملا مشابه با نسخه دستی ام وی ام X22 PRO بوده را در فاز دوم وارد خط تولید خود کند. 

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز نماینده جدید مدیران خودرو احتمالا با سطح خوبی از امکانات رفاهی و ایمنی وارد بازار شده و به رقابت با دیگر رقبا بپردازد. در نسخه فول این خودرو احتمالا امکاناتی نظیر فرمان D کات با دکمه های کنترل، نمایشگر 10 اینچی لمسی، کیسه هوای راننده و سرنشین (دو عدد)، ترمز ضد قفل ABS و EBD، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، سامانه کنترل پایداری ESP، دیلایت، تهویه با تنظیم دستی، آیینه‌های جانبی با تنظیم برقی، حسگر پارک عقب و سانروف وجود دارد اما در نهایت باید دید مدیران خودرو چه تصمیمی در خصوص سطح امکانات ایمنی و رفاهی ام وی ام ایکس33 کراس اتخاذ خواهد کرد. 

کد خبر 142374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha