امسال نمونه برقی تمامی محصولات ایران خودرو دیزل تولید می شود

مدیرعامل ایران خودرودیزل از رونمایی محصول دامپتراک 100 تنی برقی این شرکت در سال جاری خبر داد و گفت: امسال نمونه های برقی  تمامی محصولات ایران خودرو دیزل تولید می شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، جواد توسلی مهر،  در آیین اعطای نخستین نشان استاندارد اتوبوس برقی ساخت داخل؛ کسب این نشان را نقطه عطفی در شرکت ایران خودرو دیزل دانست و گفت: در راستای همکاری خوبی که با سازمان ملی استاندارد ایران وجود داشت، شرکت ایران خودرو دیزل موفق به مجوز  تولید اتوبوس برقی آتروس با استانداردهای 85 گانه شد.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل در ادامه در گزارشی به  اقدامات یک دهه گذشته این شرکت در حوزه تولید  و عرضه محصول پرداخت و گفت: ظرفیت تولید سالانه ایران خودرو دیزل ۴۱ هزار دستگاه خودرو تجاری است البته این ظرفیت در دهه 90 افت شدیدی کرد و باعث شد بزرگ ترین تولیدکننده خودروهای تجاری در خاورمیانه با زیان انباشته سنگین 6 هزار میلیاردی در سال 98 مواجه شود.

توسلی مهر تاکید کرد: البته این جریان در سال ۹۹ تغییر و با افزایش تولید رکورد تولید 63 ساله در ایران خودرو دیزل شکسته شد.

وی همچنین به جهش تولید ایران خودرو دیزل در سال گذشته اشاره و اضافه کرد: در سال گذشته به رغم موانع مختلف به خصوص مشکلات ارزی، تولید در ایران خودرو دیزل  ۹۰ درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشت.

توسلی مهر در ادامه به تاثیر افزایش تولید بر ذینفعان و سهامداران و بازدهی سالانه سهام ایران خودرو دیزل اشاره و تاکید کرد: در حال حاضر ارزش سهام ایران خودرو دیزل ۴۷ هزار میلیارد تومان و ارزش بازار شرکت نزدیک به یک میلیارد دلار است که این ارقام نشان می دهد جهش خوبی در ارزش کل سهام خرد و عمده شرکت صورت گرفته است.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل همچنین روند رشد تولید  و سودآوری شرکت را صعودی دانست و گفت : در سال ۹۷ تولید ایران خودرو دیزل تقریبا برابر با رقبا بود اما امروز رهبری بازار تجاری ها در اختیار ایران خودرو دیزل است.

توسلی مهر با بیان اینکه تعهدات معوق ایران خودرو دیزل از ۶۴ درصد به ۴ درصد رسیده است؛ ارتقاء خدمات پس از فروش از رتبه ۳ به 2 را نیز حاصل تلاش های سال گذشته این شرکت برشمرد.

وی همچنین از عرضه 13 محصول جدید طی 30 ماه گذشته خبر داد و افزود: در حال حاضر ۸۲ درصد سهم  بازار کامیون و ۷۰ درصد بازار اتوبوس در اختیار ایران خودرو دیزل است.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل در خصوص استاندارد سازی محصولات گفت: بسیاری از استانداردهای تعلیقی اجرایی شده است و تاکنون یک مورد نقص استانداردی در محصولات شرکت گزارش نشده است با این حال فرایند استانداردسازی و کسب استانداردهای 85 گانه تمامی محصولات را تا پایان سال با سرعت دنبال می کنیم.

مهدی بالی

دستاوردهای تولید اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل / تا پایان 1402 استاندارد 85 گانه در تمام محصولات اجرایی می شود

در ادامه این مراسم، مهدی بالی نایب رییس هیات مدیره شرکت ایران خودرو دیزل، با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۹ درصد اتوبوس های نسل جدید در دنیا برقی است، افزود: روند کلان در حوزه بازار خودروهای تجاری حرکت در مسیر خودروهای برقی است و تا پایان سال 2030 حدود 68 درصد اتوبوس های نسل جدید در دنیا برقی خواهند شد.

وی همچنین مصرف سوخت و کاهش آلایندگی را دو عامل مهم در اجرای پروژه اتوبوس برقی در این شرکت عنوان کرد و گفت: بومی سازی ، انتقال  دانش فنی و خودکفایی و تولید باتری از دستاوردهای تولید اتوبوس برقی داخلی در شرکت ایران خودرو دیزل است.

بالی در ادامه این مراسم در توضیح مشخصات محصول اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل اضافه کرد: اتوبوس برقی  E Atros دارای باتری  350 کیلووات ساعت و موتور الکتریکی با قدرت 350  کیلووات و 3500 نیوتن متر گشتاور است. حداکثر سرعت پیمایش این خودرو 130 کیلومتر بوده که به 90 کیلومتر محدود شده است.

به گفته وی، ظرفیت مسافر اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل 35 نفر نشسته و 35 نفر ایستاده است که مجوز آن بر اساس استانداردهای تعریف شده اخذ شده است همچنین استانداردهای این محصول بر اساس استانداردهای ۸۵ گانه گروه M3 کلاس یک  است و تمامی استانداردهای ۸۵ گانه ای که شامل این خودرو می شود، پاس شده است.

بالی در ادامه به وضعیت استانداردهای تعلیقی در شرکت ایران خودرو دیزل پرداخت و گفت: چراغ روز و ترمز اضطراری و چند استاندارد دیگر از موارد تعلیقی است که به زودی اجرایی می شوند و تا امروز بیشتر استانداردهای تعلیقی اجرایی و تنها 27 درصد استانداردها تعلیقی باقی مانده است و با هدف گذاری صورت گرفته تا پایان سال ۱۴۰۲ تمام استانداردها  در محصولات شرکت اجرایی می شوند.

وی  در پایان با توجه به اینکه پایان تیرماه آخرین مهلت اجرای استاندارد تعلیقی است از رییس سازمان ملی استاندارد خواست تا در مورد چند استاندارد این مهلت تا پایان امسال تمدید شود، همچنین مدت اعتبار مجوزهای صادره شده به یکسال افزایش یابد و الزام دوره بازدید محصولات از دو ماه به ۶ ماه افزایش یابد.

یادآور می شود که نخستین نشان ملی استاندارد اتوبوس برقی ساخت داخل به اتوبوس ای آتروس « e-Atros» شرکت ایران خودرو دیزل اعطا شد.

برای تماشای گزارش تصویری مراسم اعطای نخستین نشان ملی استاندارد اتوبوس برقی ایران‌ خودرودیزل‎ کلیک کنید.

کد خبر 142592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha