کیک سنسور چیست؟ آشنایی با سنسور پا در خودروها

سنسور پا یا همان کیک سنسور (Kick Sensor) یکی از امکانات رفاهی بسیار کارآمد در برخی خودروهای امروزی است که در مواقع ضروری به کمک شخصی می‌آید که قصد دارد وسایلش را داخل صندوق عقب خودرو قرار دهد. وجود این سنسور در خودرو تبدیل به یکی از برگ‌های برنده در خودرو بوده که وجود آن کمک بسیار زیادی به راننده و دیگر سرنشینان خودرو می‌کند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، قطعا برایتان پیش آمده زمانی که دستانتان پر از وسایل مختلف است قصد دارید درب صندوق خودروی خود را باز کرده و وسایل مورد نظر را درون صندوق خودرو قرار دهید. در این مواقع مجبور هستید که وسایل خود را زمین گذاشته و پس از آن درب صندوق خودرو را باز کنید و پس از انجام این کار دوباره وسایل را از روی زمین برداشته و آنها را داخل صندوق خودرو بگذارید. 

سنسور پا

در چنین شرایطی است که سنسور پا یا همان کیک سنسور به یاری شخص می‌آید.

سنسور پا

برای حل مشکل بازکردن درب صندوق در زمانی که دست‌ها پر است آپشنی برای خودروها تعبیه شده به نام سنسور پا یا Kick Sensor که تنها با یک حرکت بسیار ساده درب صندوق را باز می‌کند. این سنسور در زیر سپر عقب خودرو قرار گرفته و شخص باید با بردن پای خود و کمی حرکت دادن به آن سنسور را فعال کند تا دستور باز شدن درب صندوق ارسال شود. با فعال شدن سنسور، درب صندوق خودرو باز شده و فرد می‌تواند بدون استفاده از دست درب صندوق را باز کند. 

سنسور پا

سنسور پا ابتدا در خودروهایی مورد استفاده قرار گرفت که به درب صندوق عقب برقی مجهز شده بودند. این آپشن رفاهی بسیار مورد استقبال قرار گرفت و رفته رفته بیشتر خودروسازان دنیا محصولات خود را به این آپشن مجهز کردند. استقبال از این سیستم به حدی بالا رفت که سنسور پا یا همان کیک سنسور در خودروهایی نیز که در صندوق برقی نداشتند مورد استفاده قرار گرفت. البته در این خودروها تنها قفل درب صندوق باز شده و اگر جک‌های آن قدرت لازم را داشته باشند درب صندوق کامل باز خواهد شد، درغیر این صورت تنها قفل درب باز شده و شخص باید اقدام به بالا بردن درب صندوق کند. 

سنسور پا

کد خبر 142805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha