لاماری ایکس چه تفاوتی با لاماری ایما دارد؟

لاماری ایما یکی از پرطرفدارترین خودروهای کراس اوور بازار ایران است که از همان ابتدای زمزمه‌های ورود آن به بازار به سبب طراحی زیبا و به‌ روزش توانست نظرات بسیاری را به خود جلب کرده و پس از عرضه به بازار فروش خوبی را در میان انبوهی از رقبا به‌ دست آورد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، یکی از بزرگترین نقاط ضعف لاماری ایما، کمبود امکانات رفاهی و ایمنی بود که موجب وارد شدن انتقادات فراوان به آن شد. به همین خاطر آرین پارس موتور تصمیم گرفت تا نسخه فول آپشن ایما را تحت عنوان لاماری ایکس وارد بازار کند.

بازار خودروهای کراس اوور طی سال‌های اخیر بسیار داغ شده و این موضوع نه تنها در ایران بلکه در بیشتر نقاط دنیا رخ داده است. خودروهای کراس اوور به دلیل فضا و ارتفاع بیشتر نسبت به خودروهای سدان و القا کردن حس خودروهای شاسی بلند اما با قیمتی کمتر از آنها توانسته‌اند جای خود را در بازار پیدا کرده و شرکت‌های خودروساز را وادار کنند تا هر کدام چند مدل را در این کلاس معرفی کنند.

لاماری ایما

لاماری ایما در ایران نیز یکی از همین خودروهاست که توانست به دلایل متعددی در بازار شهرت خوبی پیدا کند. ایما یک خودروی کراس اوور سایز متوسط بود که توسط شرکت آرین پارس موتور به بازار ایران عرضه شد. لاماری ایما همانطور که اشاره کردیم از همان ابتدای کار به علت طراحی چشم نواز و متفاوت نسبت به سایر رقبایش طرفداران بسیاری را پیدا کرد.

لاماری ایما

ایما را می‌توان یکی از خودروهای کراس اوور مطرح بازار دانست که هم از نظر قوای محرکه و مشخصات فنی شرایط قابل قبولی دارد اما نسخه اولیه‌اش برخی از امکانات ایمنی و رفاهی را در خود نمی‌دید و شاید تنها همین مورد را بتوان یک نکته منفی برای آن دانست. شرکت آرین پارس موتور درنظر دارد نسخه فول این خودروی جذاب را نیز به بازار خودروی کشور با نام لاماری ایما X عرضه کند.

لاماری ایما

تفاوت‌های ظاهری لاماری ایما X و معمولی 

لاماری ایما X از نظر ظاهری تفاوت چندان زیادی نسبت به نسخه معمولی خود پیدا نکرده و همان ظاهر تهاجمی، مدرن و جسورانه خود را حفظ کرده است. البته تا قبل از این شایعات زیادی مبنی بر عرضه لاماری ایما فول آپشن با فیس جدید مطرح شده بود اما نسخه فول آپشن با همان ظاهر قبلی آماده ورود به بازار است.

لاماری ایما

از جمله تغییرات جزئی ظاهری که البته مربوط به تکمیل شدن امکانات خودرو هستند در نمای جلو شاهد سنسورهای جلو در لاماری ایما X هستیم که قبلا در ایما معمولی وجود نداشت. همچنین در لاماری ایما X چراغ‌های اصلی در هر دو نور بالا و پایین LED شده که در نسخه قبلی هالوژنی بوده و همچنین دوربین جلو نیز اضافه شده است. در نمای جانبی هم تنها بر روی آینه‌های جانبی دوربین‌های جانبی افزوده شده است. بخش عقب اما تغییری نداشته و تنها کلمه X به انتهای عبارت ایما اضافه شده است.  

لاماری ایما

لاماری ایما

تفاوت‌های کابین لاماری ایما X با لاماری ایما معمولی

با ورود به کابین اما تغییرات نسبتا زیادی که آنها نیز در زمینه امکانات خودرو بوده را شاهد هستیم. درون کابین لاماری ایما X یا همان لاماری ایما فول آپشن بر روی داشبورد جلوی شاگرد یک طرح خاص نقش بسته که از طریق صفحه نمایش مرکزی خودرو نور داخل آن قابل تنظیم است. این مورد را قبل‌تر از لاماری ایما X بر روی سوبا M۴ نیز دیده بودیم. همچنین صندلی شاگرد در لاماری ایما ایکس به صورت برقی درآمده که سرنشین از طریق کلیدهای ثانویه کنترلی‌ که در سمت چپ صندلی تعبیه شده می‌تواند زوایای آن را تغییر دهد.

لاماری ایما

لاماری ایما

ماساژور صندلی در ایما X به صندلی راننده اضافه شده است. از دیگر تغییرات کابین و داشبورد می‌توان به اضافه شدن شارژ وایرلس تلفن همراه اشاره کرد. نکته قابل توجه در لاماری ایما X افزوده شدن قابلیت تیپ ترونیک به گیربکس آن بوده که در نسخه قبلی وجود نداشت و انتقادات بسیاری به آن شد. همچنین درب صندوق برقی نیز به این خودرو اضافه شده است.

لاماری ایما

لاماری ایما

لاماری ایما

مشخصات فنی لاماری ایما X

لاماری ایما X در بخش فنی تغییری نسبت به لاماری ایما معمولی نداشته و از همان پیشرانه و گیربکس بهره می‌برد. این خودروی کراس اوور مانند برادر خود زیر کاپوت خود یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ را دارد که به سیستم GDi نیز مجهز شده است. این پیشرانه توانایی تولید ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتن بر متر گشتاور را دارد. جعبه دنده لاماری ایما X نیز از نوع اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه تر بوده که قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند اما تنها تغییر بسیار مثبت آن نسبت به نسخه قبلی اضافه شدت تیپ ترونیک است که لذت رانندگی با لاماری ایما X رو دوچندان می‌کند. مصرف سوخت لاماری ایما نیز در شرایط استاندارد حدود ۶.۶ لیتر در هر صد کیلومتر است.

لاماری ایما

لاماری ایما

امکانات رفاهی و ایمنی لاماری ایما X 

لاماری ایما X یا لاماری ایما فول آپشن نسبت به نسخه معمولی لاماری ایما به امکانات بسیار بیشتری مجهز شده است. لاماری ایما به امکاناتی نظیر کی‌لس استارتر، ترمز پارک برقی با اتوهلد، مالتی‌مدیا با مانیتور ۱۰.۲۵ اینچی لمسی، تهویه مطبوع اتوماتیک، تنظیم برقی صندلی راننده، دوربین دید عقب، دوربین ثبت وقایع، فرمان سه‌حالته، انتخاب حالت رانندگی اکو – اسپرت، دی‌لایت، سنسور نور، کروز کنترل، سقف پانوراما، سیستم تصفیه هوای کابین (AQS)، کول‌باکس، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، کنترل کشش (TCS)، کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)، کنترل سرعت در شیب (HDC)، سنسور فشار باد لاستیک و ۶ کیسه هوا مجهز بود.

لاماری ایما

اما لاماری ایما X علاوه بر موارد بالا به امکانات بیشتری مانند سیستم هشدار خروج از خط، سیستم هشدار برخورد از جلو، رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، چراغ های جلو ال ای دی، صندلی های برقی جلو، گرم‌کن صندلی های جلو، صندلی راننده مجهز به سردکن و ماساژور، درب صندوق برقی و سنسور پارک جلو مجهز است.  

لاماری ایما

کد خبر 142956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha