خودرو اطلس چه امکاناتی دارد؟

خودرو اطلس که قرار است در دو تیپ مختلف راهی بازار شود، از امکانات و قابلیت‌های جدیدی در تیپ‌های مختلف برخوردار است. در این گزارش می‌توانید با امکانات رفاهی و ایمنی خودرو اطلس در تیپ‌های مختلف آشنا شوید.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، خودرو اطلس یکی از محصولات گروه خودروسازی سایپا است که در ماه‌های گذشته اخبار زیادی در خصوص آن منتشر شده است.

آپشن گلوبال کلوزینگ GLOBAL CLOSING چیست؟

خودرو اطلس که در نمایشگاه خودرو مشهد برای نخستین بار به نمایش عمومی درآمد و توانست نظر بسیاری از بازدیدکنندگان را به سوی خود جلب کند قرار است در دو تیپ مختلف راهی بازار شود که هر تیپ دارای دو نسخه متفاوت از نظر مشخصات فنی و سطوح امکانات رفاهی و ایمنی است.

خودرو اطلس را در تست گوزن ببینید

قیمت خودرو اطلس و شاهین اتومات مشخص شد

تیپ 1 خودرو اطلس سایپا دارای دو نسخه S و L است که اطلس تیپ S به گیربکس 5 سرعته دستی و اطلس تیپ L به گیربکس CVT 6 سرعته با تیپ ترونیک مجهز است.

خودرو اطلس

تیپ 2 خودرو اطلس نیز در دو نسخه E مجهز به گیربکس CVT 6 سرعته با تیپ ترونیک و تیپ G به یک گیربکس 5 سرعته دستی تجهیز شده است.

نگاهی به داشبورد خودرو سهند + تصاویر

تیپ‌های مختلف خودرو اطلس در امکانات ایمنی از سطح یکسانی بهره می‌برد و هر دو تیپ مجهز به ترمز BAS، EBD، ABS، HSA، TCS، ESC، چراغ ترمز اضطراری، ایربگ، سیستم ضد سرقت، سیستم هشدار دهنده امنیتی و هشدار باز بودن کمربند ایمنی است.

در مبحث امکانات رفاهی اما تیپ‌های مختلف اطلس تفاوت‌هایی با یکدیگر دارد. به عنوان مثال در تیپ E خودرو اطلس، صندلی راننده شش حالته وجود ندارد به جای آن صندلی 4 حالته استفاده شده است یا خودرو اطلس تنها در تیپ E، G و L به رادیو پخش بلوتوث با AUX و USB مجهز است.

خودرو اطلس

صندلی تاشو عقب نیز تنها در خودرو اطلس تیپ G و S وجود دارد و در دو تیپ دیگر جای این قابلیت خالی است.

سایر امکانات نظیر نشانگر تعویض دنده GSI، سیستم تهویه مطبوع، سنسور پارک عقب، چراغ مشایعت تا درب منزل، دی لایت، صندلی شش حالته و صندلی تاشوی عقب در خودرو اطلس به صورت پایه وجود دارد.

خودرو اطلس همچنین به امکانات اختصاصی مجهز است که در برخی تیپ‌های اطلس تفاوت‌هایی دارد.

غربیلک فرمان دی-تایپ، سیستم نمایش کنترل باد تایر TPMS، اتولایت، باربند اسپرت، دستگیره آسان بازشو، نشانگر سرویس دوره‌ای EPS، سیستم ناوبری و نقشه آفلاین، میرور لینک، مولتی مدیای 7 اینچی، گلوبال کلوزینگ (باز و بسته کردن همزمان تمامی شیشه‌ها از طریق ریموت)، بدنه دورنگ، صندلی برقی راننده با گرمکن، سنسور باران، سیستم تخیص نقطه کور، دوربین عقب، کنترل صدا روی فرمان، روکش چرم، آئینه تاشوی برقی، تریم داخلی دورنگ، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، سانروف، استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید PEPS بخشی از تجهیزات اختصاصی خودرو اطلس است.

خودرو اطلس

در تیپ S خودرو اطلس که کم آپشن‌ترین خودرو اطلس محسوب می‌شود مولتی مدیای 7 اینچی، گلوبال کلوزینگ (باز و بسته کردن همزمان تمامی شیشه‌ها از طریق ریموت)، بدنه دورنگ، صندلی برقی راننده با گرمکن، سنسور باران، سیستم تخیص نقطه کور، دوربین عقب، کنترل صدا روی فرمان، روکش چرم، آئینه تاشوی برقی، تریم داخلی دورنگ، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، سانروف، استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید PEPS وجود ندارد.

تیپ G و تیپ L خودرو اطلس نیز فاقد کروز کنترل، استارت دکمه‌ای، سنسور باران، صندلی برقی با گرمکن، سیستم تخیص نقطه کور، سانروف، بدنه دو رنگ و گلوبال کلوزینگ است.

در مجموع خودرو اطلس در تیپ E کامل‌ترین نسخه از نظر امکانات رفاهی و ایمنی است و تیپ L  و G خودرو اطلس نیز به ترتیب امکانات کمتری نسبت به نسخه فول آپشن خودرو اطلس دارد.

قیمت درب کارخانه خودرو اطلس G به تازگی از سوی شورای رقابت 344 میلیون و 177 هزار و 631 تومان اعلام شده است.

کاتالوگ خودرو اطلس

کد خبر 143479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha