حرکت جالب تیونر آلمانی در انتخاب سوژه+تصاویر

پرشین خودرو: عمده شهرت G پاور نه به خاطر تیونینگ‌هایش، بلکه به خاطر انحصاری کار کردنش است.

به گزارش «پرشین خودرو»، به طور واضح‌تر، تیونینگ کار آلمانی G پاور در چند سال اخیر، همچون براباس برای مرسدس بنز، فقط و فقط به تقویت محصولات BMW پرداخته است، ولی در این زمینه گویا سوژه‌هایش ته کشیده است، به همین دلیل پا بر روی قواعد خود گذاشته و آخرین پروژه کاری‌اش را به تقویت محصولات مرسدس بنز، آن هم شاسی بلند آفرودی G کلاس اختصاص داده که در ادامه بیشتر خواهیم دانست.


پیشرانه‌ای 5.5 لیتری توربودقلوی هشت سیلندر، قلبی است که از ابتدا بر روی مرسدس بنز G کلاس قرار گرفته و در آخرین ویرایشات، توسط شرکت زیرمجموعه مرسدس بنز یعنی AMG تقویت شده است تا نیروی تولیدی آن به 571 اسب بخار برسد، ولی جی پاور به این مقدار قدرت قانع نبوده و با ایجاد یکسری تغییر و تحولات در پیشرانه، باعث شده تا این قدرت 571 اسب بخاری به 645 اسب بخار و گشتاور آن هم به 900 نیوتن متر افزایش پیدا کند.


یعنی 74 اسب بخار قدرت بیشتر که پس از رسیدن به چرخ‌های خودرو، باعث می‌شود شتاب خودرو به 5.3 ثانیه و حداکثر سرعت آن هم با محدود کننده الکترونیکی به 250 کیلومتر بر ساعت برسد.


برای بدست آمدن این قدرت و گشتاور، جی پاور علاوه بر سود جستن از توربوشارژرهای قوی‌تر، قطعات تقویت شده موتور، اصلاح مجراهای ورودی هوا و استفاده از یک سیستم اگزوز اسپرت دوبل، از یک ماژول جدید مدیریتی در ECU موتور هم استفاده کرده است. به بیانی ساده‌تر، این ماژول الکترونیکی در ECU اگر تشخیص دهد موتور بیش حدمجاز گرم شده و رادیاتور قادر به خنک کاری آن نیست، با تنظیم مجدد مقدار سوخت ارسالی به سیلندرها براساس پروتکل‌های مدل استاندارد، باعث تولید همان قدرت 571 اسب بخاری و کاهش فشار بر روی موتور می‌شود.


علاوه بر این‌ها، جی پاور رینگ‌هایی جدید 23 اینچی را هم برای G کلاس آفرودی مرسدس بنز در نظر گرفته که تماما از آلومینیوم‌های درجه ساخته شده است، آلومینیوم‌هایی که براساس ادعای G پاور در صنعت هواپیماسازی کاربرد دارد.







 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.



 

کد خبر 59495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha