فوتون تونلند G7 پیکاپ به‌روز ایران خودرودیزل / بررسی، مزایا و معایب پیکاپ فوتون تونلند G7

فوتون G7 یا تونلند G7 یکی از جدیدترین پیکاپ‌های بازار ایران بوده که توسط ایران خودرو دیزل عرضه شده است. این شرکت اخیرا شرایط فروش پیکاپ فوتون تونلند G7 را اعلام کرده است. در این مقاله از پرشین خودرو به معرفی، بررسی، مزایا و معایب پیکاپ فوتون تونلند G7 می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، فوتون یکی از خودروسازان بزرگ چینی است که نام آن در دیگر کشورهای دنیا به علت ساخت خودروهای کار و تجاری بسیار شناخته شده و مطرح است. خودروهای سبک و سنگین این خودروساز چینی در بیشتر بازارهای هدف فوتون توانسته‌اند فروش بالایی را کسب کرده و به سبب کیفیت مناسب اقشار مختلف جامعه را به سمت خود کشاند. در ایران هم شرکت ایران خودرو دیزل شریک تجاری فوتون بوده که در اوایل دهه ۹۰ شمسی پیکاپ فوتون تونلند را وارد ایران کرده است. 

تونلند

فوتون تونلند یکی از محصولات مطرح فوتون است که نسل اول آن در سال ۲۰۱۱ میلادی در چین رونمایی شد. فوتون قصد داشت تا پیکاپی خوش ساخت و ارزان در مقایسه با تویوتا هایلوکس بسازد که نتیجه آن تونلند نام گرفت. این خودروی دو دیفرانسیل برای اولین بار در سال ۱۳۹۳ پا به جاده‌های ایران گذاشت. 

تونلند

نسل اول فوتون تونلند تا سال ۱۴۰۰ بر روی خط تولید ایران خودرو دیزل قرار داشت و در آن ۷ سال توانست به فروش موفق و بالایی در ایران دست پیدا کند. پس از آن در سال ۱۴۰۰ ایران خودرو به سراغ نسخه فیس‌لیفت شده تونلند رفت و آن را تحت عنوان فوتون تونلند S معرفی کرد. سرانجام پس از ورود چندین رقیب جدید و متنوع، ایران خودرو دیزل تصمیم گرفت تا در کنار تولید فوتون تونلند S نسل جدید تونلند را نیز تحت عنوان پیکاپ فوتون تونلند G7 وارد ایران کند. 

تونلند

پیکاپ فوتون تونلند G7 که در بازارهای جهانی با نام فوتون یوتو شناخته می‌شود تاکنون قوی‌ترین پیکاپ مونتاژی بازار بوده و در همین مدت کم به علت طراحی زیبا و البته قابلیت‌های فنی و امکانات مختلف، مورد استقبال بازار قرار گرفته است. ایران خودرو دیزل به زودی پیش‌ فروش اینترنتی پیکاپ تانلند فوتون اتوماتیک یا همان فوتون تونلند G7 را آغاز خواهد کرد. پیش‌فروش پیکاپ تونلند فوتون اتوماتیک از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۳ خردادماه ۱۴۰۲ و صرفا از طریق سایت اینترنتی فروش شرکت ایران خودرو دیزل به نشانی esale.ikd.ir آغاز خواهد شد.

پیکاپ فوتون تونلند G7 با چه مشخصات فنی عرضه می‌شود؟ مزایا و معایب پیکاپ فوتون تونلند G7 چیست؟ تا انتهای مقاله با ما همراه باشد.

طراحی ظاهری تونلند G7

فوتون تونلند G7 بر اساس تویوتا هایلوکس ساخته شده است. هدف فوتون از تولید پیکاپ تونلند ساخت یک پیکاپ در حد و اندازه هایلوکس اما با قیمتی کمتر و رقابتی بود. به همین علت در طراحی فوتون تونلند G7 طراحان فوتون سعی کردند تا این خودرو را شبیه به نسل جدید تویوتا هایلوکس طراحی کنند. 

تونلند

فوتون G7 در نمای جلوی خود میزبان چراغ‌هایی با طراحی کشیده و فرمی اخمگین است که در بالاترین بخش نمای جلو قرار گرفته‌اند. جلوپنجره با ظاهر عریض و بزرگ خود از دو طرف به چراغ‌های اصلی متصل شده و در دل خود عبارت FOTON را با فونت بزرگ جای داده است. بر روی سپر جلو هم چراغ‌های مخصوص روز و مه‌شکن و همچنین ورودی هوای ثانویه و یک دیفیوزر نسبتا ساده قرار گرفته است. 

تونلند

در نمای جانبی فوتون کاملا طراحی و ظاهر تویوتا هایلوکس خودنمایی می‌کند. در این قسمت اولین موردی که به چشم می‌خورد بیرون زدگی گلگیرهای خودرو بوده که باعث شده تا ظاهر این خودرو عضلانی شود. همچنین یکی دیگر از نکات مثبت این خودرو زاویه ورود و خروج آن است که سبب شده تا آفرودهای سنگین برای آن دست یافتنی شود. 

تونلند

با رسیدن به نمای عقب فوتون تونلند اتوماتیک مانند بیشتر پیکاپ‌ها شاهد چراغ‌هایی یک تکه و عمودی با گرافیکی به‌روز و جذاب هستیم. همچنین بر روی درب قسمت بار مانند جلو عبارت FOTON بسیار بزرگ نقش بسته است. اما سپر ظاهری بسیار ساده دارد که چیزی بر روی آن قرار ندارد. 

تونلند

کابین فوتون تونلند G7

با ورود به کابین تونلند جدید شاهد یک طراحی نسبتا به‌روز اما جذاب نسبت به بسیاری از رقبای پیکاپ فوتون تونلند G7 هستیم. در داشبورد میانی به سبک بسیاری از خودروهای اروپایی صفحه نمایش بزرگ و عریض مالتی مدیا بیرون زده از داشبورد طراحی شده و زیر آن دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع خودرو قرار گرفته‌اند. انتهای داشبورد نیز پنل سیستم تهویه مطبوع خودرو و کلیدهای کنترل سیستم مالتی مدیا تعبیه شده‌ است. 

تونلند

فرمان خودرو به صورت D کات طراحی شده و درون آن یک غربیلک سه شاخه به همراه کلیدهای کنترلی کروز کنترل و سیستم مالتی مدیا طراحی شده است. صفحه کیلومتر شمار این خودرو به صورت دوگانه بوده و در کنار عقربه‌های آنالوگ یک صفحه نمایش نیز در میان آن‌ها قرار گرفته است. یکی از نکات مثبت فوتون تونلند G7 استفاده از لیور دنده الکترونیکی است که امروزه در خودروهای بسیاری رایج شده است.

تونلند

متریال به کار رفته درون داشبورد و اتاق این پیکاپ بسیار باکیفیت و خوش ساخت بوده که در بلند مدت با افت کیفیت حداقلی روبرو خواهند بود. فضای کابین در ردیف جلو کاملا جادار و مناسب ارزیابی شده اما در ردیف عقب کمی تنگ و کوچک بوده و ممکن است سرنشینان را آزرده کند. در کنار متریال باکیفیت، ارگونومی کابین نیز بسیار خوب بوده و راننده اشراف کامل به تمامی ادوات خودرو دارد. 

تونلند

مشخصات فنی فوتون تونلند G7

فوتون تونلند G7 در بخش مشخصات فنی نیز خودرویی قدرتمند و مدعی است. این پیکاپ دو دیفرانسیل به یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ مجهز شده که برخلاف بسیاری از پیکاپ‌های چینی با تکنولوژی بورگوارد ساخته شده و به فناوری GDi نیز مجهز شده است. این قلب تپنده برای فوتون تونلند اتوماتیک ۲۳۸ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور را به همراه دارد. 

تونلند

قدرت تولید شده توسط یک جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک AT ساخت شرکت ZF به هر چهار چرخ خودرو منتقل خواهد شد. نکته مثبت در فوتون جدید این است که انتقال قدرت به صورت الکترونیکی صورت می‌پذیرد. تعلیق این خودرو در جلو از نوع جناغی دوبل و در عقب از نوع فنر تخت به همراه دیفرانسیل یک پارچه است. 

تونلند

امکانات رفاهی و ایمنی فوتون تونلند G7

پیکاپ فوتون G7 از نظر امکانات رفاهی و ایمنی جزو معدود پیکاپ‌های فول و پرآپشن بازار محسوب می‌شود.

پیکاپ فوتون تونلند G7 به امکاناتی نظیر سیستم تهویه اتوماتیک، ۶ کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه، آئینه‌های تاشوی برقی، سنسور دنده عقب، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی لمسی مالتی مدیا، سنسور نور و باران، تنظیم حالت انتقال قدرت (AUTO-2H-4H-4L)، تنظیم حالت رانندگی اسپرت، عادی و اکونومی، صندلی شش حالته برقی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو، کروز کنترل، استارت دکمه‌ای، شیفتر دنده (تعویض دنده از پشت فرمان)، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، رول بار، کنترل حرکت در سراشیبی و قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب مجهز شده است. 

تونلند

قیمت و رقبای پیکاپ فوتون G7

قیمت فوتون G7 در اوایل خرداد ۱۴۰۲ در بازار آزاد حدود دو میلیارد و 550 میلیون تومان بوده اما در کارخانه با قیمت یک میلیارد و 820 میلیون تومان عرضه می‌شود.

ایران خودرو هنوز شرایط فروش جدید فوتون تونلند G7 را اعلام نکرده و باید دید چه شرایطی برای این خودرو در نظر دارد.

از جمله رقبای پیکاپ فوتون تونلند G7 می‌توان به بهمن G9، تاگا H و ‌KMC T8 اشاره کرد. 

کد خبر 142594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha