کد خبر 60257
۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
تصادفات عامل از دست رفتن عمر

پرشین خودرو: سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تصادفات عامل اصلی سال‌های از دست رفته عمر در کشور ما به شمار می‌رود گفت: توسعه ناوگان اورژانس هوایی و موتوری در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از فارس، ایرج حریرچی در مراسم چهل و یکمین سالگرد تاسیس اورژانس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وزارت بهداشت نظارتی بر تبلیغ قرص‌های لاغری در صدا و سیما دارد اظهار داشت: در رسانه ملی همه کنترل‌های لازم اعمال می‌شود و اگر موردی در این زمینه باشد بررسی می‌شود. البته بعید می‌دانم داروی بدون مجوز در صدا و سیما تبلیغ کنند.

وی افزود: موضوع اورژانس و رسیدگی به ارائه خدمات به مردم در این زمینه مورد توجه وزارت بهداشت قرار داشته و فعالیت رئیس جدید مرکز فوریت‌های پزشکی کشور نیز موید این مساله است.

قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه تا پایان سال حدود هزار آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس اضافه می‌شود گفت: توسعه اورژانس موتوری و ناوگان اورژانس هوایی مدنظر قرار داشته که غیر از 21 ناوگان اورژانس هوایی راه‌ اندازی 7 مورد دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

حریرچی اضافه کرد: در حال حاضر 7700 تخت اورژانس بیمارستانی در کشور فعال است که امیدواریم با اقدامت دولت این تعداد نیز وسعت یابد.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه اورژانس بیمارستانی و پیش بیمارستانی در کشور به خوبی عمل می‌کنند گفت: بیمار در اورژانس کمتر از 6 ساعت تعیین تکلیف می‌شود ولی به دلیل کمبود تخت بیمارستانی این بیماران از اورژانس خارج نشده و سبب می‌شود نتوانیم به تعداد بیشتری خدمات ارائه دهیم.

حریرچی در ادامه به نقش پیشگیری در کاهش آسیب ناشی از تصادفات اشاره کرد و گفت: بهبود شرایط ایمنی جاده‌ها و بهبود کیفیت خودرو دو عامل مهم در کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای به شمار می‌رود. درحال حاضر عامل اصلی سال‌های از دست رفته عمر در کشور ما تصادفات است و هرچند که در کیفیت خودرو بهتر شده‌ایم ولی هنوز کیفیت‌ها راضی کننده نیست که امیدواریم این اقدامات سریع‌تر انجام شود.

وی به نقش جریمه در کاهش تصادفات رانندگی اشاره کرد و گفت: در کشور انگلیس جریمه صحبت کردن با تلفن همراه حین رانندگی 950 هزار تومان است و در واقع 10 درصد متوسط درآمد جامعه برای جرائم پیش‌بینی می‌‌شود؛ البته باید توجه داشت که رانندگی درست و توجه به حمل و نقل ایمن‌تر در کاهش حوادث بسیار موثر است.

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
 
 
 

 

کد خبر 60257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha