خودروهای وارداتی نگران استاندارد بنزین مصرفی نباشند

پرشین خودرو: اصلاح کیفیت سوخت، حذف بنزین پتروشیمی ها، ارتقا استاندارد خودروها و افزایش سطح استانداری آنها به حداقل یورو4 از مهمترین فعالی تهای دولت برای کاهش آلودگی هوا بوده است.

معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو در مورد مشکل واردات خودرو با استانداردی بیش از استاندارد فعلی بنزین های توزیع شده، گفت: در حال حاضر بنزین یورو 4 در اغلب شهرهای بزرگ کشور توزیع می شود و این روند در حال توسعه بوده و در همین روزهای اخیر به در استان خوزستان به جز شهر اهواز، خرمشهر و آبادان هم از بنزین یورو 4 استفاده می کنند.

وی ادامه داد: اینکه گفته می شود برای خودروهای وارداتی با بنزین یورو 4 مشکل ایجاد می شود صحت ندارد و این خودروها با همین بنزین فعلی نیز می توانند بدون ایجاد آلودگی تردد کنند.

ابتکار از تلاش دولت برای حرکت جامعه به سمت استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی خبر داد و افزود: به شخصه امیدوارم در سال های آینده شاهد واردات بیشتر خودروهای سبز یعنی برقی و هیبریدی به کشور باشیم.

وی در مورد اقدامات دولت برای کاهش حضور خودروهای فرسوده در خیابان ها خبر داد و افزود: از ابتدای کار دولت یازدهم، 915 هزار خودروی فرسوده از خیابان های کشور جمع شده اند و فکر می کنیم چیزی در حدود 1 تا 1.5 میلیون خودروی فرسوده دیگر در کل کشور وجود داشته باشد.

رییس سازمان محیط زیست کشور گفت: یکی از مشکلات ما در بحث آلودگی هوا در کلان شهرها، وجود خودروهای حمل و نقل عمومی فرسوده است که باید برای خارج کردن این خودروها از سیستم حمل و نقل عمومی هم کاری کرد.

وی سهم آلاینده های متحرک در آلودگی هوای کشور را بیش از 70 درصد اعلام کردو به پرشین خودرو گفت: هدف گذاری برای از رده خارج کردن فرسوده ها باید مستمر باشد و با افزایش هزینه استفاده از خودروی فرسوده مانند افزایش عوارض، بیمه و سایر هزینه های سالانه خودرو ها، افراد را ترغیب کرد تا خودروی خود را تغییر دهند.

کد خبر 67882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha