اعتصاب و گفت وگو تنها راه حل کارگران لاستیک پارس است!

پرشین خودرو: به گفته یکی از پرسنل لاستیک پارس، کارگران این مجموعه تولیدی در روزهای گذشته به دلیل اعتراض به خصوصی سازی در اعتصاب بوده و تولیدی انجام نداده اند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بحث خصوصی سازی از آن اتفاقاتی است که در کشور ما همراه با هزاران بیم و امید است یعنی دل نگرانی از ورود بخش خصوصی غیر پاسخگو و شانه خالی کردن دولت از اتفاقات بعد از خصوصی سازی که عمدتا با تعدیل، بیکاری و ورشکستگی مجموعه خصوصی شده به اتمام می رسد؛ خصوصی سازی در ایران را به یک دیو سیاه و بی منطق تبدیل کرده است.

لاستیک پارس یکی از مجموعه های قدیمی تولید لاستیک در منطقه ساوه است که بیش از 700 کارگر فعال دارد. کارگرانی که به دلیل تولید خوب کارخانه مشکلی از بابت زمان دریافت حقوق خود نداشته و از این مهم می ترسند که پس از خصوصی سازی، به هپکو یا سایر مجموعه هایی که در منطقه اقتصادی ساوه خصوصی و سپس ورشکسته شدند، مبدل شوند.

محسن رشیدی رئیس شورای کارگری لاستیک پارس در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با تایید وجود دل نگرانی در بین پرسنل این شرکت تایرسازی گفت: ما در منطقه ای قرار داریم که خصوصی شدن و اتفاقات پس از آن را به خوبی درک کرده ایم. هپکوی اراک نمونه بارز این اتفاقات است و شرایط آن را به خوبی همه می دانند.

وی ادامه داد: شرکت ها و سازمان هایی که تا به امروز خصوصی شده اند هیچ کدام سرنوشت خوبی نداشته و همگی با تعدیل نیرو و بیکاری کار خود را ادامه دادند.

رشیدی با تایید مذاکرات انجام گرفته کارگران با مدیران ارشد شرکت و مدیران شهر ساوه تصریح کرد: تمامی مدیران دلنگرانی های ما را قبول کرده و حتی خودشان نیز به این مسئله صحه گذاشتند که از این اتفاق ترس داشته و نمی دانند ممکن است چه اتفاقی در آینده بیافتد.

 



وی افزود: خصوصی سازی یک قانون است اما ما از آینده شغلی خودمان به دلیل پاسخگو نبودن خریداران و مدیران بخش خصوصی نسبت به تامین آینده خود و خانواده مان دل نگرانیم.

وی با تایید این مطلب که بخشی از نگرانی پرسنل لاستیک پارس به دلیل وضعیت مبهم خریدار(م.ف) و بدهی های نسبت داده شده به وی است گفت: ما نمی دانیم ارقامی که به عنوان بدهی این شخص بیان می شود درست است یا خیر اما این را به خوبی می دانیم که 700 نفر در این مجموعه نان آور خانواده خود هستند و نمی توانند با اما و اگر و دلنگرانی زندگی خود را ادامه دهند.


مشکل ارزی تنها چالش لاستیک پارس


یکی از مدیران مجموعه لاستیک پارس نفر دومی بود که با ما همکلام شد. وی در خصوص اتفاقات اخیر این کارخانه تولیدی گفت: بر اساس قوانین کشور می خواهند لاستیک پارس را خصوصی کنند.


وی ادامه داد: کارخانه در وضع تولید مناسبی قرار دارد و تنها مشکلات ارزی کمی چالش برای ما ایجاد کرده است.

این مدیر شرکت لاستیک پارس تاریخ آغاز بحث خصوصی شدن لاستیک پارس را سال 96 عنوان کرد و افزود: در این مدت با مدیران شهری و مدیران کارخانه جلسات گوناگونی برگزار شده است.


اعتصاب کارگران در اعتراض به خصوی سازی


همچنین، غلامی یکی از پرسنل لاستیک پارس با 14 سال سابقه فعالیت در این مجموعه تولیدی در گفت گو با پرشین خودرو، ضمن اعلام این مطلب که در روزهای گذشته به دلیل اعتراض به بحث خصوصی سازی، کارگران دست از کار کشیده اند گفت: پرسنل مخالف خصوصی شدن هستند زیرا به عینه دیده اند که چه بلایی بر سر هپکو و دیگر همسایگان خود در ساوه آمده است.

وی ادامه داد: با تمامی مسوولان شهری صحبت کرده ایم و آنها به ما قول همکاری داده اند اما هیچ مدیری از وزارت صنعت تا کنون برای پیگیری مطالبات ما به اینجا نیامده است.

این کارگر لاستیک پارس خاطرنشان کرد: دلنگرانی اصلی کارگران، اشتغال و آینده شغلی است زیرا تا کنون همه چیز خوب بوده و ما هیچ معوقه ای نداشته ایم اما مجموعه های دیگر به محض خصوصی شدن با مشکل پرداخت مواجه شده و دست به تعدیل نیرو زده اند.

کد خبر 100707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha