معرفی و بررسی ام وی ام ۱۱۰ اس + مزایا و معایب ام وی ام 110 اس

ام وی ام 110S نسل جدید خودروی نام آشنای ام وی ام ۱۱۰ یا همان چری QQ بود که توانست به واسطه طراحی پویا و قابل قبول در کنار نکات مثبتی مانند ابعاد فوق العاده جمع و جور و مصرف بسیار پایین مورد استقبال قرار گیرد. این خودرو اکنون دیگر تولید نشده اما نمونه‌های کارکرده آن با تیپ‌های مختلف در بازار خودرو وجود دارد که هنوز هم می‌تواند یک گزینه نسبتا به‌روز و مناسب در دسته خودروهای جمع و جور شهری باشد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، ام وی ام 110 جزو اولین خودروهای چینی بازار ایران بود که توسط مدیران خودرو به بازار عرضه شد. این خودرو در اصل چری QQ نام دارد که در ایران با نام ام وی ام 110 شناخته می‌شود. QQ یکی از محصولات شرکت چینی چری است که نسل اولش کاملا بر اساس دوو ماتیز ساخته شد.  پس از خروج دوو از ایران این فرصت برای چری فراهم شد تا QQ یا همان ام وی ام 110 را به ایران عرضه کند.

ام وی ام 110

نسل اول این خودرو از سال 1384 در 3 تیپ ام وی ام 110 3 سیلندر، ام وی ام 110 4 سیلندر دنده‌ای و ام وی ام 110 4 سیلندر اتوماتیک در ایران به فروش رسید و تولید آن تا سال 1394 ادامه داشت. سرانجام نسل دوم این هاچ بک کوچک شهری از سال 1394 با نام MVM 110S در دو تیپ کامفورت و لاکچری به بازار خودروی ایران معرفی شد و این خودرو نیز به واسطه طراحی جذاب و قابلیت‌های رانندگی در شهر مانند نسل اول خود بسیار مورد اقبال مردم قرار گرفت. 

ام وی ام 110

ام وی ام ۱۱۰ اس با اینکه تنها تا سال ۱۳۹۷ بر روی خط تولید مدیران خودرو حضور داشت اما امروزه نمونه‌های کارکرده و دست دوم آن در رنج‌های قیمتی مختلف بر اساس تیپ و دیگر معیارهای خرید و فروش خودرو دست به دست شده و هنوز هم افرادی که در شهر به دنبال خرید یک خودروی جمع و جور، کوچک، کم‌استهلاک و کم‌مصرف به سراغ این مینی خودروی جذاب می‌آیند. امروزه بازار این دست از خودروها در ایران چندان داغ نبوده و خودروهای بسیار کمی در آن حضور دارند که یکی از معدود انتخاب‌های درست همین ام وی ام ۱۱۰ اس است. 

110s

مزایای MVM110S

رانندگی آسان در شهرهای شلوغ

مصرف بسیار اقتصادی

استهلاک پایین

طراحی قابل قبول

فرمان نرم

معایب MVM 110S

فضای کوچک کابین

صندوق عقب بسیار کم‌ظرفیت

شتاب نامناسب

فرمان‌پذیری بد در سرعت‌های بالا

110s


ام وی ام ۱۱۰ اس از نظر طراحی ظاهری نسبت به نسل قبل تفاوت‌های بسیار زیادی پیدا کرده و خوشبختانه ظاهر به‌روز و بهتری داشته که توسط یک شرکت طراحی در تورین ایتالیا انجام شده است. در نمای جلو چراغ‌های اصلی به صورت بیضی شکل طراحی شده که به همراه حجم دهی‌های روی سپر ظاهری شاد و خندان به خود گرفته است. همچنین در بخش زیرین سپر نیز یک قسمت مشکی رنگ تعبیه شده که درون آن چراغ‌های مه‌شکن و ورودی هوا قرار دارند.

یکی از نکات متفاوت و البته جذاب کابین MVM 110S صفحه کیلومتر شمار کاملا دیجیتال این خودرو است.

110s

ام وی ام ۱۱۰ اس در نمای جانبی ظاهر تخم مرغی شکل داشته و خطوط نه چندان برجسته، سادگی این قسمت را کاهش داده‌اند. نکته جالب در این خودرو قرارگیری دستگیره درب عقب بوده که متصل به لچکی عقب طراحی شده که خاص به نظر می‌رسد اما ارگونومی مناسبی برای باز شدن ندارد. سایز رینگ‌ها نیز در این خودرو 1 اینچ نسبت به نسل قبل افزایش پیدا کرده است.

ام وی ام ۱۱۰ اس در بخش فنی تنها با یک پیشرانه 3 سیلندر تنفس طبیعی 1 لیتری در بازار عرضه شده که توانایی تولید 68 اسب بخار قدرت و 93 نیوتن متر گشتاور را داراست.

110s

در قسمت انتهایی یا عقب MVM 110S باز هم یک طراحی پویا و به‌روز، هماهنگ با قسمت جلو خودرو را شاهد هستیم. چراغ‌های اصلی به صورت ستونی با ظاهری بزرگ در دو طرف خودرو طراحی شده‌اند و میان این دو، شیشه بزرگ عقب قرار گرفته است. این شیشه بزرگ در واقع درب محفظه بار یا صندوق عقب خودرو بوده که به سمت بالا باز شده و می‌توان اندک وسایلی را درون صندوق کوچک این خودرو قرار داد. سپر خودرو بزرگ و کشیده طراحی شده که مانند سپر جلو یک قسمت مشکی رنگ در انتهای آن قرار گرفته که میزبان چراغ‌های دنده عقب و مه‌شکن خودرو به همراه محل نصب پلاک است.

مصرف سوخت ترکیبی ام وی ام 110 اس که یکی از نکات بسیار مثبت آن محسوب می‌شود تنها 4.2 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

110s

ام وی ام 110S در بخش کابین نیز به کلی نسبت به نسل قبل متفاوت و البته بهتر شده است. درون کابین این خودرو با یک طراحی نسبتا ساده مواجه هستیم که در آن از المان‌های دایره‌ای شکل زیادی استفاده شده است. در بالاترین قسمت داشبورد یک محفظه دایره‌ای بزرگ قرار داشته که ممکن است برای قرار دادن اشیا طراحی شده باشد. پس از آن دریچه‌های تهویه مطبوع خودرو، یک سیستم پخش ساده و سرانجام تنظیمات سیستم تهویه مطبوع به صورت دستی قرار دارند. غربیلک فرمان به صورت سه شاخه با ظاهری ساده طراحی شده و خوش دست است. 

وظیفه انتقال قدرت پیشرانه ام وی ام 110 اس به چرخ‌های جلوی خودرو بر عهده یک جعبه دنده 5 سرعته دستی است.

110s

یکی از نکات متفاوت کابین MVM 110S صفحه کیلومتر شمار کاملا دیجیتال این خودرو است. همچنین از فضای داشبورد در این خودرو خبری نیست و تنها یک فضای کوچک بدون درب در جلوی سرنشین جلو قرار دارد. از نظر فضای کابین MVM 110S خودرویی کوچک است که تنها برای 4 نفر فضای کافی دارد. فضای پا و سر برای سرنشینان هر دو ردیف نسبتا مناسب بوده اما فضای صندوق عقب فدای فضای پای ردیف دوم شده است.

تیپ کامفورت ام وی ام 110 اس از داشتن برف پاک کن عقب، سنسور دنده عقب و رینگ‌های آلومینیومی محروم است. 

110s

ام وی ام ۱۱۰ اس در بخش فنی تنها با یک پیشرانه 3 سیلندر تنفس طبیعی 1 لیتری در بازار عرضه شده که توانایی تولید 68 اسب بخار قدرت و 93 نیوتن متر گشتاور را داراست. وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه به چرخ‌های جلوی خودرو بر عهده یک جعبه دنده 5 سرعته دستی است. همچنین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو که یکی از نکات بسیار مثبت آن محسوب می‌شود تنها 4.2 لیتر در هر 100 کیلومتر است. همچنین سیستم تعلیق این خودرو در چرخ های جلو از نوع مک فرسون و در چرخ های عقب از نوع فنر پیچشی به همراه میله نگهدارنده بوده که سواری قابل قبولی را برای این خودرو به ارمغان آورده است. 

110s

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز ام وی ام 110S نسبت به نسل قبلی بهتر شده، البته این خودرو در دو تیپ کامفورت و لاکچری به بازار عرضه شده که تیپ لاکچری امکانات بیشتری دارد. امکاناتی نظیر رینگ‌های آلومینیومی، نمایشگر مصرف سوخت لحظه‌ای، صفحه کیلومتر دیجیتالی، مه‌شکن‌های جلو و عقب، چراغ‌های روشنایی در روز، سنسور پارک عقب، گرم‌کن، فرمان هیدرولیک، قفل مرکزی با ریموت، سیستم پخش MP3 با پورت USB و بلندگوی استریو و برف پاک‌کن شیشه عقب و چهار شیشه برقی، دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو و سیستم‌های ترمز ABS و EBD بخشی از امکانات رفاهی و ایمنی ام وی ام 110 اس است. تیپ کامفورت اما از داشتن برف پاک کن عقب، سنسور دنده عقب و رینگ‌های آلومینیومی محروم است. 

110s

کد خبر 142496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha