نگاهی به مشخصات فنی و امکانات فیدلیتی پرستیژ

فیدلیتی را می‌توان یکی از موفق‌ترین محصولات گروه بهمن دانست. خودرویی کراس اوور که به دلیل طراحی بسیار زیبا و امکانات رفاهی قابل قبول توانست نظرات بسیاری را به خود جلب کرده و به فروش و محبوبیت بسیار خوبی دست پیدا کند. فیدلیتی ابتدا با نسخه پرایم به بازار آمد و پس از موفقیتش گروه بهمن تصمیم گرفت تا نسخه جدیدتر و البته قوی‌تر آن را تحت عنوان فیدلیتی پرستیژ به بازار عرضه کند و سرانجام به صورت رسمی این خودرو در نمایشگاه خودرو شیراز ۱۴۰۲ رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، فیدلیتی پرستیژ در اصل یکی از محصولات برند جتور است که X70 پلاس (Jetour X70 Plus) نام دارد. این خودروی کراس اوور همان نسخه فیس لیفت جتور X70 بوده که ما آن را در ایران با نام بهمن فیدلیتی پرایم می‌شناسیم. جتور یکی از زیر مجموعه‌های کمپانی شناخته شده و بزرگ چینی یعنی چری است و تولید محصولاتی با هویت جدید و مستقل را عهده دارد.

فیدلیتی پرایم یا همان جتور X70 اولین محصول برند جتور است که توسط گروه بهمن به بازار ایران عرضه شده و توانست به خاطر قیمت رقابتی، امکانات رفاهی و ایمنی خوب و طراحی چشم نواز و عامه پسند، فروش بسیار خوبی را در مدت اندکی کسب کند. پس از موفقیت فیدلیتی پرایم، گروه بهمن تصمیم به عرضه نسخه فیس لیفت این خودرو گرفت که با امکانات رفاهی بیشتر و لوکس‌تر، ظاهری به‌روزتر و ابعاد بزرگ‌تر رقیبی جدی برای سایر خودروها، خصوصا رقبای چینی این کلاس در بازار ایران از جمله تیگو 8 پرو محسوب می‌شود. تا قبل از نسخه پرستیژ، فیدلیتی پرایم با خودروهایی نظیر فونیکس تیگو ۷ پرو و KMC K7 مقایسه می‌شد.

فیدلیتی پرستیژ

فیدلیتی پرستیژ از نظر طراحی ظاهری چهره‌ای بسیار زیباتر و جذاب‌تر از برادر پیشین خود یعنی فیدلیتی پرایم دارد. طراحی خودرو با پسوندی که گروه بهمن برای آن برگزیده واقعا هماهنگ بوده و با خودروی با پرستیژی روبرو هستیم. سبک طراحی البته با حفظ برخی اجزا به کل تغییر پیدا کرده و فیدلیتی پرستیژ از نظر طراحی خودرویی کاملا به‌روز و چشم نواز شده است.

تصاویر فیدلیتی پرستیژ را در گالری زیر ببینید:

در بخش جلوی فیدلیتی پرستیژ شاهد چراغ‌هایی هستیم که بسیار کشیده و البته کمی باریک طراحی شده‌اند و نمایی بسیار جذاب و جسورانه را به این خودرو داده‌اند. جلوپنجره نیز بزرگ‌تر از قبل شده و دیگر خبری از طراحی کهکشانی نیست بلکه خطوط عمودی کرومی این بار وظیفه زیباتر شدن جلوپنجره را بر عهده گرفته‌اند. بر روی سپر فیدلیتی پرستیژ نیز در دو طرف دو قسمت فرو رفته و عمودی بسیار زیبا طراحی شده که درون آن چراغ‌های LED مه‌شکن به صورت مربع‌های کوچک بر روی هم قرار گرفته‌اند. همچنین یک ورودی هوای دیگر نیز انتهای قسمت جلوی خودرو تعبیه شده که در دل خود رادارهای جلو را جای است.

فیدلیتی پرستیژ

در نمای جانبی فیدلیتی پرستیژ تفاوتی نسبت به نسخه قبلی نکرده اما رینگ‌ها ظاهر اسپرت‌تر و زیباتری پیدا کرده‌اند. همچنین اندازه رینگ‌ها نیز به ۲۰ اینچ ارتقا پیدا کرده و کلپیر ترمزها هم به رنگ قرمز درآمده است. کروم کاری‌های این قسمت نیز نسبت به نسخه قبلی متفاوت شده است.

فیدلیتی پرستیژ

به نمای عقب فیدلیتی پرستیژ می‌رسیم، جایی که در آن شاهد اوج هنرنمایی طراحان جتور هستیم. چراغ‌های اصلی به سبک ترند روز دنیا به صورت به‌هم پیوسته طراحی شده و با گرافیک‌های مختلف و جذابی نیز روشن می‌شوند. نکته جالب دیگر این قسمت نیز چراغ سوم ترمز آن بوده که بالای شیشه عقب تعبیه شده و میان آن عبارت Fidelity نیز روشن می‌شود. وجود خطوط برجسته زیاد که البته با الگوی درستی طراحی شده‌اند سبب شده تا هارمونی این بخش با دیگر قسمت‌های خودرو رعایت شود. بر روی سپر نیز دو خروجی دوگانه اگزوز تعبیه شده که در هر کدام از آنها یک خروجی واقعی و دیگری غیر واقعی است.

فیدلیتی پرستیژ

با ورود به کابین فیدلیتی پرستیژ با ظاهری روبرو می‌شویم که نسبت به نسخه قبلی بسیار بهتر، کارآمدتر و مدرن‌تر شده است. اولین موردی که به چشم می‌خورد یکپارچه شدن صفحه مالتی مدیا و کلاستر خودرو بوده که به سبک بسیاری از خودروهای روز دنیاست. پس از آن نیز در وسط داشبورد سه خروجی هوای تهویه مطبوع تعبیه شده که در نوع خود جالب و زیباست. پنل سیستم تهویه مطبوع نیز به صورت تمام لمسی با دو کلید چرخان طراحی شده وحس لوکس بودن کابین را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

فیدلیتی پرستیژ

فرمان همچنان طراحی D کات خود را حفظ کرده اما غربیلک ۳ شاخه آن طراحی جدیدتر و به‌روزتری پیدا کرده است. همچنین بر روی غربیلک نیز چندین کلید جهت تنظیمات بخش‌های مختلف خودرو قرار گرفته است. طرح رودری‌ها هم متفاوت شده و قسمت کنسول وسط و لیور دنده نیز طراحی و ظاهر به‌روزتری پیدا کرده‌اند.

فیدلیتی پرستیژ

متریال به کار رفته درون کابین و داشبورد خوشبختانه با کیفیت‌تر از قبل شده و اتفاقا یکی از نکات مثبت کابین فیدلیتی پرستیژ تریم چند رنگ کابین است. فیدلیتی پرستیژ از نظر فضای کابین نسبت به نسخه قبلی تغییر محسوسی نداشته و همچنان فضای کابین برای ۵ نفر کافی است. البته در نسخه‌های ۷ نفره ردیف سوم تنها برای بچه‌ها و یا افرادی با قد کوتاه مناسب بوده و همچنین در صورت استفاده از ردیف سوم فضای بسیار خوب صندوق نیز تا حدود ۸۰ درصد اشغال می‌شود.

فیدلیتی پرستیژ

مشخصات فنی فیدلیتی پرستیژ نیز مانند دیگر بخش‌های آن ارتقاء پیدا کرده و نسبت به برادر قبلی خود خودرویی پرقدرت‌تر شده است. قلب تپنده فیدلیتی پرستیژ یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو شارژر مجهز به فناوری GDi بوده که توانایی تولید ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را داشته و با مهندسی کمپانی اتریشی AVL همراه شده است. جعبه دنده این خودرو نیز از نوع ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تر است که قدرت پیشرانه را به محور جلوی خودرو منتقل می‌کند. لازم به ذکر است که قوای فنی فیدلیتی پرستیژ کاملا مشابه به هم خانواده‌اش یعنی فونیکس تیگو ۸ پرو محصول مدیران خودرو است.

یکی دیگر از نکات مثبت این خودروی جذاب، جعبه دنده دوکلاچه تر آن است که برخلاف فیدلیتی پرایم دیگر دردسرهای جعبه دنده دوکلاچه خشک را ندارد. طبق اعلام چری این خودرو شتاب ۰ تا ۱۰۰ حدود ۹ ثانیه را دارد و همچنین مصرف ترکیبی آن نیز ۸.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده که عددی قابل قبول و مناسب است.

فیدلیتی پرستیژ

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی فیدلیتی پرستیژ نسبت به فیدلیتی پرایم بسیار مجهزتر بوده و دریایی از امکانات رفاهی و ایمنی را در اختیار مالک قرار می‌دهد. یکی از نکات مهم و مثبت فیدلیتی پرستیژ تجهیز شدنش به سیستم دستار رانندگی یا همان ADAS است. این سیستم شامل مجموعه‌ای از سنسورها و رادارهایی مانند سنسور هشدار برخورد از جلو و سیستم کنترل خروج از خط است که در مجموع حالتی نیمه خودران را برای خودرو به ارمغان می‌آورد.

فیدلیتی پرستیژ

همچنین از دیگر امکانات فیدلیتی پرستیژ می‌توان به سیستم کمکی ترمز، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سرپایینی، سیستم کنترل پایداری و کشش، ترمز اضطراری داینامیک، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم پایش باد تایرها، دوربین عقب به همراه سنسور پارک جلو و عقب، سیستم آنتی ترپ، اتولایت، شش عدد کیسه هوا، سیستم تشخیص خواب آلودگی راننده، رادار نقطه کور، سیستم هشدار برخورد از عقب، سیستم هشدار حرکت بین خطوط، دستیار جلوگیری از برخورد در هنگام تغییر خطوط (LCA)، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ترمز اضطراری پیشرفته (AEBS)، سیستم هشدار تصادف از جلو (FCW)، صندلی برقی راننده قابل تنظیم در ۶ جهت به همراه گرم کن و سردکن، صندلی برقی سرنشین قابل تنظیم در چهار جهت به همراه گرم کن و سردکن، تنظیم گودی کمر صندلی راننده (چهار حالت)، تریم چرم داخلی، حافظه صندلی راننده، نور محیط داخل کابین (Ambient Lighting)، صفحه نمایش لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه برای سهولت در پارک، دوربین ثبت وقایع رانندگی، هشت عدد بلندگو، چهار عدد پورت USB، سیستم هوشمند انتقال تصویر تلفن همراه به سیستم مولتی مدیا، کلاستر دیجیتال، دی لایت، فرمان دی کات قابل تنظیم در چهار جهت، حالات رانندگی اقتصادی و اسپرت و نرمال، سیستم هوشمند باز شدن اتوماتیک درِ صندوق (توسط حرکت پا)، درِ برقی صندوق عقب با قابلیت تشخیص مانع، سقف پانوراما، آئینه های کناری جمع شونده اتوماتیک به همراه گرم کن و خوش‌آمدگویی، تغییر زاویه آئینه های کناری به صورت خودکار هنگام حرکت به عقب، حافظه آئینه های کناری، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه به همراه دریچه برای سرنشینان عقب، سیستم کنترل تهویه مطبوع هوای مستقل برای ردیف عقب، دریچه در داخل باکس وسط برای سرد و گرم نگه داشتن و فیلتر تصفیه هوای داخل کابین اشاره کرد.

رقیب مستقیم فیدلیتی پرستیژ، فونیکس تیگو ۸ پرو بوده که رودرروی این خودرو قرار دارد. اما خودروهایی مانند KMC K7 نیز تا حدودی با فیدلیتی پرستیژ توان رقابت دارند. گروه بهمن هنوز زمان عرضه و قیمت این محصول را اعلام نکرده است اما پیش‌بینی می‌شود که تا چند ماه آینده و اواخر سال جاری شاهد تردد فیدلیتی پرستیژ در جاده‌ها باشیم.

کد خبر 142777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha