پیوند قلب نیسان GTR بر روی تویوتا GT86

پرشین خودرو: برای اولین بار در جهان، دو گاراژ اتومبیل استرالیایی با نام‌های "Street FX" و "GT Auto Garage" در یک همکاری مشترک قصد دارد پیشرانه محرک گودزیلای آسیایی را بر روی تویوتا GT 86 نصب کنند.

به گزارش «پرشین خودرو»، براساس آخرین اطلاعاتی که بدست آمده است، این دو گاراژ استرالیایی با تهیه یک دستگاه تویوتا GT 86 مدل 2012 که موتور جدید بهتر بر روی آن می‌نشیند، قصد دارند موتور 2 لیتری چهار سیلندر GT 86 را برداشته و به جای آن یک پیشرانه شش سیلندر 3.8 لیتری، برگرفته از نیسان GT-R را نصب نمایند.


البته این پروژه تاحدودی پیشرفت داشته و موتور نیسان GT-R در قاب شاسی تویوتا GT 86 جاگیر شده است، ولی هنوز دیگر قطعات درگیر با موتور باقی مانده تا جای آن‌ها در زیر کاپوت مشخص شود.


این پروژه در ظاهر یک تعویض پیشرانه به نظر می‌رسد، ولی در کنار آن یک برنامه تقویتی هم برای پیشرانه در نظر گرفته شده است تا علاوه بر افزایش قدرت طبیعی تویوتا GT 86، قدرتی مضاعف به آن بخشیده باشند.


به طور دقیق‌تر اگر بخواهیم صحبت کنیم، بر روی مدل استاندارد تویوتا GT 86 از یک پیشرانه 2 لیتری حدودا 200 اسب بخاری استفاده شده است که حالا با تعویض پیشرانه، این قدرت به 545 اسب بخار افزایش می‌یابد، حال با این وجود، گاراژ Street FX یک بسته تقویتی را هم برای پیشرانه ارائه کرده که قدرت تولیدی آن را از 545 اسب بخار، به مرز 1000 اسب بخار نزدیک می‌کند.


گیربکس کارخانه‌ای تویوتا GT 86 هم باوجود افزایش قدرت 5 برابری، دیگر جوابگو نخواهد بود. به همین دلیل با حذف جعبه دنده استاندارد تویوتا GT 86، از یک گیربکس انتقال پی در پی شش سرعته، برگرفته از خودروهای مسابقه‌ای 8 سیلندر استفاده شده که برای راحتی بیشتر راننده، از پدال‌های تعویض دنده دستی در پشت فرمان هم استفاده شده است.


نکته جالب‌تر در رابطه با این پروژه، ارائه یک خودروی قدرتمند خیابانی است، یعنی برخلاف ماشین‌های داخل پیست و یا ماشین‌های مخصوص درگ، می‌توان از این خودروی به شدت تقویت شده در خیابان‌ها استفاده کرد.


از آنجایی هم که این پروژه در مراحل ابتدایی قرار داشته و فعلا تنها پیشرانه شش سیلندر نیسان GT-R در زیر کاپوت تویوتا GT 86 جاگیر شده است، هیچگونه اطلاعاتی از عملکرد آن در دسترس نیست، ولی در صورت انتشار اطلاعات جدید در همین مقاله بروزسانی خواهد شد.







 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 59862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha