فیدلیتی پرستیژ به‌زودی در بازار ایران عرضه می شود

فیدلیتی پرستیژ نسخه ارتقا یافته فیدلیتی پرایم گروه بهمن است که در این چند سال اخیر با ورود به بازار ایران توانست خیلی خوب جای خود را در دل مردم باز کرده و تبدیل به یکی از کراس اورهای پرفروش شود. حال قرار است تا نسخه جدیدتر آن با نام فیدلیتی پرستیژ در سال ۱۴۰۲ پا به جاده‌های ایران بگذارد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، اواخر سال ۱۰۴۱ گروه بهمن طی یک نشست خبری برنامه‌های سال جدید خود را شرح داد که یکی از آنها عرضه فیدلیتی پرستیژ بود. این شرکت قرار است تا در سال جدید نسخه به‌روزتر و قوی‌تر فیدلیتی پرایم را با پسوند پرستیژ به بازار عرضه کرده و همچنین در کنار آن نسخه‌های جدیدتری مانند فیدلیتی XB1 را نیز به سبد محصولات خود اضافه کند.

فیدلیتی پرستیژ در اصل یکی از محصولات برند جتور بوده و X70 پلاس (Jetour X70 Plus) نام دارد. این خودروی کراس اوور همان نسخه فیس لیفت جتور X70 بوده که ما آن را در ایران با نام بهمن فیدلیتی پرایم می‌شناسیم. فیدلیتی پرایم را می‌توان یکی از موفق‌ترین محصولات گروه بهمن دانست که در کنار دیگنیتی پرایم توانستند سهم بازار خوبی را از آن خود کنند.

فیدلیتی پرستیژ

جتور یکی از زیر مجموعه‌های کمپانی شناخته شده و بزرگ چینی یعنی چری است و تولید محصولاتی با هویت جدید و مستقل را عهده دار است. این محصولات از نظر کیفیت، راحتی و امکانات سطح بالاتری را نسبت به سایر محصولات چری دارند. کمپانی چری همانطور که اشاره کردیم یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین شرکت‌های چینی بوده که چند سال است محصولاتش توسط مدیران خودرو به بازار ایران عرضه می‌شود. محصولات این شرکت بزرگ توانسته است سطح فروش خوبی را در بازار ایران ثبت کند.

فیدلیتی پرایم یا همان جتور X70  اولین محصول برند جتور است که توسط گروه بهمن به بازار ایران عرضه شد و توانست به خاطر قیمت رقابتی، امکانات رفاهی و ایمنی خوب و طراحی چشم نواز و عامه پسند، فروش بسیار خوبی را در مدت اندکی کسب کند. همچنین یکی دیگر از نکات مثبت این خودرو این است که در دو تیپ 5 و 7 نفره در ایران تولید می‌شود و این یک نکته مهم برای برخی از خانواده‌های ایرانی است. پس از موفقیت زود هنگام فیدلیتی پرایم، گروه بهمن تصمیم به عرضه نسخه فیس لیفت این خودرو گرفت که با امکانات رفاهی بیشتر و لوکس‌تر، ظاهری به‌روزتر و ابعاد بزرگ‌تر رقیبی جدی برای سایر خودروهای چینی این کلاس در بازار ایران از جمله تیگو 8 پرو محسوب می‌شود. 

فیدلیتی پرستیژ

فیدلیتی پرستیژ از نظر ظاهری تفاوت‌های بسیاری با نسخه قبلی خود دارد. در نمای جلوی این کراس اوور چینی ظاهر خودرو کاملا دستخوش تغییرات مثبتی شده و چهره جلوی خودرو از فیدلیتی پرایم جذاب‌تر شده است. چراغ‌های جلو طراحی جسورانه و خشنی دارند و مانند فیدلیتی پرایم توسط یک نوار کرومی به یکدیگر وصل شده‌اند. جلوپنجره هم باز طراحی شده و درون آن نیز بر خلاف نسخه قبلی با خطوط افقی کرومی همراه شده است.

چراغ‌های LED مه‌شکن این کراس اوور نیز برخلاف نسل قبلی که به صورت مربعی شبیه به نسل‌های پیشین کیا سورنتو بر روی سپر قرار گرفته بودند، به صورت عمودی طراحی شده‌اند. ورودی هوای دوم نیز به همراه یک دیفیوزر کرومی در پایین‌ترین قسمت سپر خودرو تعبیه شده‌ و طراحی نمای جلو را کامل کرده است.

فیدلیتی پرستیژ


طراحی بخش عقب فیدلیتی پرستیژ نیز مانند نمای جلوی آن تا حدود بسیار زیادی تغییر پیدا کرده و به‌روز شده است. چراغ‌های عقب بر اساس ترند روز دنیا به صورت به‌هم پیوسته طراحی شده‌اند. محل نصب پلاک نیز که در نسل قبلی بر روی سپر عقب قرار داشت در این خودروی جدید به روی درب صندوق منتقل شده است. همچنین مه‌شکن‌های این خودرو نیز بر خلاف فیدلیتی پرایم به صورت دو نوار نازک LED طراحی شده و به وسیله یک خط مشکی به یکدیگر متصل شده‌ است.

نکته دیگر در این قسمت طراحی و مدل اگزوز های خودرو است. اگزوزهای این خودرو به صورت جفت در دو طرف خودرو تعبیه شده‌ و برخلاف نسخه قبلی جنبه تزئینی نداشته و واقعی هستند. همچنین دیفیوزر عقب این کراس اوور نیز بزرگ‌تر شده تا نمای عقب این خودرو اسپرت‌تر به نظر برسد.

فیدلیتی پرستیژ


با ورود به کابین فیدلیتی پرستیژ مانند نمای بیرونی شاهد تغییراتی مثبت و زیبا هستیم. اولین بخش داشبورد میانی میزبان سبک جدید صفحه نمایش‌های سیستم مالتی مدیا است که به صورت یکپارچه با کلاستر یا همان صفحه کیلومتر شمار طراحی شده است. در زیر صفحه نمایش نیز دریچه‌های خروجی تهویه مطبوع به صورت ۳ تایی قرار گرفته‌اند. 

زیر دریچه‌های تهویه مطبوع نیز پنل کنترل سیستم تهویه مطبوع تعبیه شده که به صورت کاملا لمسی است و تنها دو کلید دایره‌ای شکل برای تنظیم دما و شدت پرتاب باد به صورت فیزیکی طراحی شده‌اند. فرمان همچنان طراحی D کات خود را حفظ کرده اما غربیلک ۳ شاخه آن طراحی جدیدتر و به‌روزتری پیدا کرده است. همچنین بر روی غربیلک نیز چندین کلید جهت تنظیمات بخش‌های مختلف خودرو قرار گرفته است. طرح رودری‌ها هم متفاوت شده و قسمت کنسول وسط و لیور دنده نیز طراحی و ظاهر به‌روزتری پیدا کرده‌ است. 

فیدلیتی پرستیژ

متریال به کار رفته درون کابین و داشبورد خوشبختانه با کیفیت‌تر از قبل شده و یکی از نکات مثبت کابین فیدلیتی پرستیژ تریم چند رنگ کابین است. فیدلیتی پرستیژ از نظر فضای کابین نسبت به نسخه قبلی تغییر محسوسی نداشته و همچنان فضای کابین برای ۵ نفر کافی است. البته در نسخه‌های ۷ نفره ردیف سوم تنها برای بچه‌ها و یا افرادی با قد کوتاه مناسب بوده و همچنین در صورت استفاده از ردیف سوم فضای بسیار خوب صندوق نیز تا حدود ۸۰ درصد اشغال شده و عملا ناکارآمد خواهد شد. 

فیدلیتی پرستیژ

فیدلیتی پرستیژ در بخش فنی نیز دستخوش تغییرات بزرگی شده و قوی‌تر از فیدلیتی پرایم خواهد بود. پیشرانه‌ای که برای این خودرو در نظر گرفته شده یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو شارژر مجهز به فناوری GDi است که توانایی تولید ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. این پیشرانه با مهندسی کمپانی اتریشی AVL همراه شده است. جعبه دنده این خودرو نیز از نوع ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تر است که قدرت پیشرانه را به محور جلوی خودرو منتقل می‌کند. 

لازم به ذکر است که این مشخصات فنی کاملا مشابه به خودروی چری تیگو ۸ پرو محصول مدیران خودرو است که البته با توجه به اینکه فیدلیتی پرستیژ نیز یکی از محصولات زیرمجموعه چری است جای تعجب ندارد. همچنین یکی دیگر از نکات مثبت این خودروی جذاب، جعبه دنده دوکلاچه تر آن است که برخلاف فیدلیتی پرایم دیگر دردسرهای جعبه دنده دوکلاچه خشک را ندارد. طبق اعلام چری این خودرو شتاب ۰ تا ۱۰۰ حدود ۹ ثانیه را دارد و همچنین مصرف ترکیبی آن نیز ۸.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

فیدلیتی پرستیژ

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز فیدلیتی پرستیژ نسبت به فیدلیتی پرایم دست پرتر بوده و با امکاناتی نظیر سقف پانوراما، رادار خطی و رادار نقطه کور، صندلی های برقی جلو، گرمکن صندلی های جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع، سنسور نور و باران، درب صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا، استارت دکمه ای، ترمز پارک برقی، کیسه های هوای پرده ای، تهویه اتوماتیک دوگانه با تنظیمات مستقل برای ردیف دوم و سوم، سیستم صوتی حرفه ای، تعویض دنده از پشت فرمان، کنترل حرکت در سراشیبی، رانندگی خودکار، رادار تابلو خوان، ترمز اضطراری پارک، سامانه پیشگیری از تصادف و ترمز گیری هوشمند، نوربالای اتوماتیک، چراغ های تطبیقی جلو، پنل تهویه لمسی با نمایشگر TFT، سردکن صندلی های جلو، حافظه تنظیمات صندلی راننده، سامانه استارت مبتنی بر هوش مصنوعی، حسگر اثر انگشت و نورپردازی کابین تطبیقی به بازار عرضه خواهد شد. 

فیدلیتی پرستیژ

رقبای کراس اوور جدید گروه بهمن نیز خودروهایی مانند تیگو پرو 7 یا تیگو 8 پرو مدیران خودرو است که شباهت‌های بسیاری با این خودروها دارد اما به غیر از نمایندگان مدیران خودرو، خودروهای دیگری همچون فردا T5 و هایما 8S نیز از جمله رقبای فیدلیتی پرستیژ هستند.

کد خبر 142242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha