کوییک GX و کوییک GXR چه مشخصاتی دارد؟

کوییک GX جدیدترین عضو خانواده کوییک سایپا بوده که قرار است به‌زودی به بازار عرضه شود. این خودرو در دو تیپ کوییک GX و کوییک آر GX به فروش خواهد رسید که تنها تفاوت این دو نسخه مانند کوییک ساده و کوییک آر تنها به دو رنگ بودن بدنه و قطعات دکوراتیو خلاصه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، کوییک GX یکی از جدیدترین محصولات سایپا بوده که قرار است به‌زودی فروش آن توسط سایپا آغاز شود. کوییک GX در اصل نسخه فول کوییک S است که از نظر ظاهری نسبت به آن خودرو تفاوتی ندارد. کوییک S خود یک فیس لیفت خفیف از کوییک معمولی بود که تغییرات کمی نسبت به نسخه اولیه کوییک به خود دیده بود.

کوییک GX

کوییک GX در نمای ظاهری کاملا شبیه به کوییک S بوده و از همان خط طراحی بهره می‌برد. بزرگترین شاخصه کوییک GX مانند کوییک S این است که در نمای جلو یک نوار مشکی رنگ چراغ‌های اصلی را به مه‌شکن‌ها و چراغ‌های روز خودرو متصل کرده است که طبق گفته مهندسان سایپا این سبک طراحی الگوبرداری از چهره یوز ایرانی بوده است. تغییر بعدی در این نما مربوط به جلو پنجره و سپر خودرو می شود که باز طراحی شده و جلوه خوبی پیدا کرده‌ است.

کوییک GX

همچنین چراغ‌های مخصوص روز نیز در کنار مه‌شکن خودرو تعبیه شده که در نسخه‌های اولیه کوییک یعنی کوییک معمولی و کوییک آر وجود نداشتند. در دیگر نماها نیز تفاوتی میان کوییک GX با دیگر کوییک‌ها وجود نداشته و همان ظاهر قبلی را شاهد هستیم. لازم به ذکر است که کوییک GXR نیز همانطور که اشاره کردیم مانند کوییک R بدنه و قطعات دکورایتو دو رنگ داشته و در دیگر بخش‌ها با کوییک GX مشترک است. 

کوییک GX

با ورود به کابین کوییک GX همچنان همان کابین کوییک S برایمان تداعی خواهد شد تنها با چند تغییر. با توجه به اینکه کوییک GX نسخه فول کوییک S محسوب می‌شود این خودرو در بخش داشبورد میانی میزبان یک صفحه نمایش بزرگ ۷ اینچی برای سیستم مالتی مدیاست. همچنین صفحه کیلومترشمار نیز تغییر پیدا کرده و البته کلیدهای دیگری نیز به سمت چپ فرمان افزوده شده‌اند. بافی اجزا اما تغییری نداشته و نسبت به دیگر تیپ‌های کوییک ثابت مانده‌اند. 

کوییک GX

در بخش فنی اما کوییک GX به جدیدترین نسخه پیشرانه M15 مگاموتور تجهیز شده که با نام M15 GSI شناخته می‌شود. این پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی توانایی تولید ۹۲ اسب بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور را داراست. پیشرانه M15 GSI نسبت به پیشرانه‌های قبلی M15 دچار تغییرات مثبتی شده که از جمله آنها می‌توان به اضافه شدن سیستم VVT-i و برقی شدن دریچه گاز اشاره کرد. همچنان این قدرت از طریق یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی به محور جلو منتقل می‌شود. 

کوییک GX

در بخش امکانات ایمنی و رفاهی نیز کوییک GX نسخه فول آپشن کوییک S بوده و به همین خاطر به امکاناتی نظیر دو کیسه هوای SRS، نمایشگر لمسی ۷ اینچی با قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه، بلوتوث، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، تریم داخلی چرم و پارچه، تهویه الکتریکی دستی، غربیلک فرمان چرمی، سنسور پارک دنده عقب، دوربین دنده عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سنسور باد تایرها، رهیاب ماهواره ای، ترمز ABS و EBD، سامانه مالتی پلکس مجهز است. نسخه GXR نیز تنها بدنه و قطعات دکوراتیو داخلی آن به صورت دو رنگ بوده و تفاوت دیگری با نسخه GX ندارد. 

کوییک GX

سایپا هنوز قیمت کوییک GX و کوییک GXR را مشخص نکرده و باید دید در نهایت این خودروی هاچ بک کراس سایپا چقدر قیمت خواهد خورد. این خودرو قرار است به‌زودی به فروش رسیده و تحویل آن از تابستان ۱۴۰۲ آغاز شود. 

کد خبر 142528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha